شناسهٔ خبر: 54186579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار دشت آزادگان:

نانواهای سنتی حق افزایش قیمت نان را ندارند

اهواز- ایرنا- فرماندار دشت آزادگان گفت: هیچ نانوایی حق افزایش قسمت نان سنتی را ندارد و با متخلفان شدیدترین برخورد انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید سیلاوی یکشنبه در نشست ساماندهی گندم، آرد و نان این شهرستان بیان کرد: امروز دو واحد نانوایی در شهر سوسنگرد ( مرکز شهرستان دشت ازادگان) به دلیل گرانفروشی تعطیل شدند و سهمیه آرد

این دو نانوایی قطعه خواهد شد و در صورت تکرار تخلف پروانه کار آن ها باطل می شود.

وی گفت: هیچ واحد نانوایی سنتی حق افزایش قیمت نان به بهانه اصلاح قیمت برخی از کالاهای اساسی پس از اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها را ندارد.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح مردمی سازی یارانه های نظارت بر بازار شدت گرفته و در دو نوبت صبح و عصر نانوایی ها و اصناف مورد بازرسی قرار می گیرند .

سیلاوی ادامه داد: با شدت گرفتن نظارت ها ، توزیع مناسب کالاها و کشف مقادیر زیادی کالاهای اساسی احتکار شده و ساماندهی  نحوه فروش  و فعالیت نانوایی ها بهبود یافته است.

سیلاوی اظهار داشت: نظارت بر فعالیت نانوایی‌های سنتی با مردمی شدن یارانه ها شدت گرفته است‌ تا مردم از تغییر قیمت ها یا هر گونه گران‌فروشی و کم‌فروشی نگران نباشند.

فرماندار با تأکید بر این که هیچ واحد نانوایی حق تعطیلی بدون علت در سطح شهرستان را ندارد بیان کرد: ساعات کار نانوایی‌ها متناسب با تعداد سهمیه و نوع نانی که پخت می‌کنند و نیز الگوی مصرف نان در مناطق شهری و روستایی

تعیین شده و اطلاعات اصلاحی در بنر چاپی در محل نانوایی‌ها باید  نصب شود.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال  قیمت آرد سنتی آزاد سازی شد و قیمت این نان افزایش یافت.

نانواهای سنتی همچنان آرد یارانه ای دریافت می کنند و نباید افزایش قیمتی داشته باشند.

با مردمی سازی یارانه ها از نیمه اردیبهشت ماه امسال نظارت بر بازار شدت گرفته است‌.

شهرستان دشت آزادگان با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب خوزستان قرار دارد.

نظر شما