شناسهٔ خبر: 54186344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین؛

آغاز ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی منطقه هشت کشور به میزبانی قزوین

خزائلی از ششمین دوره مهر اصالت ملی صنایع‌دستی منطقه هشت کشور شامل استان‌های قزوین، زنجان و گیلان صبح امروز به میزبانی قزوین در عمارت تاریخی داعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

قزوین_علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی  استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اعلام این خبر بیان کرد: این دوره داوری با حضور ناظران حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی کشور، معاونین و کارشناسان صنایع‌دستی استان‌های منطقه هشت و داوران استانی به مدت دو روز برگزار و آثار هنرمندان برای دریافت نشان یا مهر اصالت ملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: در این دوره جمعا ۱۲۵ از هنرمندان صنایع‌دستی استان‌های یاد شده مورد داوری قرار می گیرد که سهم استان‌ قزوین ۴۵ اثر، زنجان ۵۰ اثر و گیلان ۳۰ اثر است.

 

خزائلی افزود: در این دوره انواع صنایع‌دستی شاخص استان‌ها شامل بافته‌های داری، حصیربافی و آثار سفالی از گیلان، زیورآلات سنتی، سفال، چرم، تراش شیشه، محصولات چوبی، گلیم، جاجیم، چادرشب، رودوزی‌های الحاقی و سرامیک از قزوین و آثار ملیله، مس، قلم‌زنی، گیوه، چاروق و سفال از رنجان برای داوری ارائه شده‌اند.

 

وی ارتقای کیفیت و خلاقیت در تولید آثار صنایع دستی را از جمله اهداف برگزاری رویداد داوری مهر اصالت خواند و یادآور شد: اصالت اثر، نوع طراحی، خلاقیت، مواد اولیه و کاربردی‌بودن آن از جمله شاخص‌های اصلی برای داوری به‌شمار می‌روند.

 

برنامه داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی رویدادی است که به صورت دوسالانه با اهداف معین در خصوص آثار تولیدی صنایع‌دستی سراسر کشور توسط هیات داوران متشکل از متخصصان و خبرگان صنایع‌دستی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما