شناسهٔ خبر: 54186342 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عسکری در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی:

کامیون‌های حمل نهاده‌های دامی مشمول دریافت مشوق شوند/باید از افزایش قیمتهای کاذب جلوگیری شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: مقرر شده بود بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام مازاد کشور صادر می‌شد اما این اقدام انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( یکشنبه 1 خردادماه ) کمیسیون متبوع خود، گفت: در راستای مدیریت ارز 4 هزار و 200 تومانی التهابی به بازار وارد شده و مردم نیز در این زمینه دغدغه  دارند و باید تدابیری اتخاذ کنیم تا این نگرانی‌ها برطرف شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تولید و مصرف محصولات کشاورزی به روال عادی خود بازگردد، ادامه داد: با مدیریت ارز 4 هزار و 200تومانی مقرر بود چهار قلم کالا افزایش قیمت داشته باشد اما متاسفانه به دلیل شتاب زده عمل کردن این افزایش قیمت را تقریبا در تمامی محصولات شاهد هستیم که قطعا قابل کنترل است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از افزایش قیمت برخی از محصولات خوراکی به افزایش قیمت نهاده‌ها در بازار جهانی، خشکسالی و کاهش تولید داخلی باز می‌گردد، عنوان کرد: در نشست امروز از معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درخواست شد تا گزارشی از شرایط فعلی تولید گوشت سفید، گوشت قرمز و دام‌های مولد ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم نظارتی باید دقت بیشتری در زمینه توزیع گوشت قرمز، لبنیات، گوشت مرغ و تخم مرغ داشته باشد، تصریح کرد: لازم است وزارت جهاد کشاورزی شرایط مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مدیریت کند تا شاهد کاهش تولید و کمبود در بازار نباشیم. متاسفانه درحال حاضر شاهد فضای شکننده در بخش تولید هستیم.

عسکری با اشاره به اینکه مقرر شده بود بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی یک میلیون و 500 هزار راس  دام مازاد کشور صادر می‌شد اما این اقدام انجام نشده است، افزود: در نشست امروز مقرر شد  توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ بر اساس برنامه‌ای منظم پیگیری و اجرا شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شده است میزان نهاده موجود در کشور چه در بنادر و چه در انبارها احصاء و گزارش آن به کمیسیون کشاورزی ارائه گردد، گفت: به منظور ارزیابی موضوعات از جمله شرایط حمل و نقل نهاده‌های دامی نشستی با حضور روسای بانک مرکزی، گمرک، مسئولین حوزه حمل و نقل و معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود. تعداد کامیون‌های حمل نهاده‌های دامی از بنادر باید از 900 کامیون به 3 هزار کامیون در روز افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم در مناطق جنوبی کشور بسیاری از کامیون داران در این مناطق فعالیت می‌کنند، مقرر شده است برخی امتیازات و مشوق‌هایی به کامیون‌های حمل کننده نهاده دامی اختصاص داده شود./

پایان پیام

 

نظر شما