شناسهٔ خبر: 54186046 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وقتی جریان اصلاحات نگران ورزش و ورزشکار می‌شود

اصلاح‌طلبی و پهلوانی؟ محاله!

روزنامه جوان

جریان اصلاحات بار دیگر نشان داد که چگونه همه را مقصر می‌داند بدون اینکه کوچک‌ترین ایرادی را متوجه خود بداند. آن‌ها حالا ورزش را دستمایه رسیدن به اهداف خود قرار داد ه‌اند بدون آنکه متوجه باشند بیشتر اتفاقاتی که در حال حاضر در ورزش کشور رخ می‌دهد زاییده و ماحصل زمان حضور آن‌ها در عرصه مدیریت کشور است. ایراد می‌گیرند بدون آنکه راهکاری برای خروج از بحران ارائه دهند. ایراد می‌گیرند، اما متوجه نیستند یا نمی‌خواهند قبول کنند که بسیاری از این ایراد‌ها متوجه خودشان هم هست.

صاحب‌خبر -

اصلاح‌طلبان همراه و همصدا با رسانه‌های ضدانقلاب و معاند طی یک هفته حرف‌های کاپیتان نیمکت‌نشین استقلال را بولد و سعی کردند با بزرگنمایی آن مثلاً اسطوره‌سازی کنند و در نهایت بتوانند از این آب گل‌آلود و به نام کاپیتان استقلال برای خودشان ماهی بگیرند. طبیعی است که مردم از این دست اظهارنظر‌های غیرکارشناسانه در مسائل سیاسی و اقتصادی زیاد دیده و شنیده‌اند و البته به خوبی هم درک کرده‌اند که کدام ورزشکار غمخوارشان است. خوب می‌دانند که کاپیتان استقلال اگر ملی‌پوش بود امروز آرام بود و همه فقرا هم ثروتمند! ولی حالا مکافات این واقعیت را که مربیان خارجی تیم ملی او را دعوت نکرده‌اند باید از کشور بگیرند، اما تیر اصلاح‌طلبان به‌رغم تلاش آن‌ها حتی با انتشار تیتر و عکس کاپیتان آبی‌پوش و نیمکت‌نشین در رسانه‌های وابسته به این جریان به سنگ خورد.
مهاجرت ورزشکاران، به‌ویژه چهره‌های جوان و آینده‌دار مسئله دردناکی است، اما دردناک‌تر از آن محدود کردن این پدیده به زمانی خاص و بهره‌برداری سیاسی از آن به سود خود است، یعنی همان کاری که جریان اصلاح‌طلب امروز انجام می‌دهد. آن‌ها امروز ژست دوستدار ورزش و ورزشکار به خود گرفته‌اند، درست مانند اسکلتی که می‌خواهد فیگور بگیرد و عضلاتش را به رخ بکشد! یک فیگور پوچ و مسخره که فقط باعث خنده بقیه و آبروریزی می‌شود.
سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در فضای مجازی عنوان کرده است: «پریسا جهانفکریان، یکتا جمالی و متین بالسینی ورزشکاران جوان و افتخارآفرین کشورمان از ایران رفتند تا رؤیا‌های خود را در جایی خارج از وطن دنبال کنند. دلیل مهاجرت آن‌ها عمدتاً کمبود امکانات ورزشی و اعمال‌نظر‌های غیرورزشی است. آقای رئیسی، چاره شما برای پدیده مهاجرت قهرمانان ورزشی چیست؟»
در پاسخ این نگرانی علی شکوری‌راد ذکر چند نکته لازم به نظر می‌رسد؛ اول اینکه مدت‌هاست اصلاح‌طلبان در بوق تحقیر کردن فرهنگ ملی ایران و بزرگنمایی فرهنگ غرب می‌دمند و در تلاشند از هر طریق ممکن ذهن جوانان ایران را نسبت به آینده کشور و ماندن در ایران که به‌زعم آن‌ها ویران خواهد شد خراب کنند. در حالی که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بار‌ها و بارها، به‌خصوص در دیدارهای‌شان با اقشار جوان کشور از آینده روشن کشور سخن گفته‌اند. انتشار چنین پیامی در فضای مجازی هم درست در راستای همین سیاه‌نمایی است و هدف دیگری ندارد.
دوم، بدون هیچ شکی در پدیده مهاجرت ورزشکاران ایران به خارج نباید نقش دلال‌ها و عوامل خودفروخته داخلی ساکن در خارج را از یاد برد. عواملی که اگر خوب دقت کنیم، می‌توانیم بفهمیم که از دوستان و همپاله‌های همین جریان هستند که زیر پای جوانان این مرز و بوم می‌نشینند و با ساختن کعبه آمال از کشور‌های دیگر برای جوانان ایران آن‌ها را فریب می‌دهند. طبیعی است که شناسایی چنین عناصری نباید برای نهاد‌های امنیتی ایران کار سختی باشد، به‌خصوص که می‌توان سرشاخه‌های آن‌ها را در ایران پیدا و اهداف پلیدشان را برای مردم و نسل جوان روشن کرد.
اما نکته سوم، جالب است که اصلاح‌طلبان تا وقتی خود سرکار باشند و سکان قوه مجریه کشور را در اختیار داشته باشند از نهاد‌های دیگر مطالبه دارند و وقتی کنار می‌روند از دولت مستقر! حالا هم مطالبه‌گر علت مهاجرت ورزشکاران شده‌اند. سؤال اینجاست که آیا در زمان دولت اصلاحات کمبودی در عرصه ورزش و تمرینات ورزشکاران وجود نداشت یا اینکه هیچ ورزشکاری مهاجرت نکرد؟ این یک خیمه‌شب‌بازی و فریب لو رفته است که سعی می‌کنید از هر طریقی خودتان را طرف مردم نشان دهید و وانمود کنید نگران آینده کشور هستید.
مردم این ادا‌ها و بازی‌های سیاسی را خوب می‌شناسند و خوب می‌دانند که یک روز پشت اظهارات وریا غفوری پنهان می‌شوید و یک روز هم با آب و تاب سنگ جهانفکریان، جمالی و بالسینی را به سینه می‌زنید. مردم خوب به یاد دارند که تلاش‌های شما برای ماندن در عرصه ورزش و خودنمایی در آن چگونه فوتبال کشور را به تعلیق کشاند، تعلیقی که ثمره آن تشکیل کمیته انتقالی و عقب ماندن فوتبال کشور برای هشت سال از سطح اول فوتبال جهان بود. یک هنرنمایی تمام با چهره‌هایی، چون دادکان و صفایی فراهانی.
این را هم خوب می‌دانند که ورزشکاران‌شان با چه مشکلات و مشقاتی تمرین می‌کنند و البته می‌دانند که ریشه این همه مشکل را باید در زمان استقرار دولت اصلاح‌طلبان جست‌وجو کرد، یعنی از هشت سال قبل تاکنون و درست زمانی که یکتا جمالی، پریسا جهانفکریان و متین بالسینی تازه اول راه قهرمانی بودند و در دولت‌های پرطمطراق شما هیچ راه رشدی پیدا نکردند. نه، این ژست‌ها به شما نمی‌آید. بیهوده در تلاش هستید تا کم‌کاری‌ها و ایراد‌های خود را گردن بقیه بیندازید و خود را طلبکار نشان دهید.

نظر شما