شناسهٔ خبر: 54185954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید امام جمعه شیراز بر جهاد در عرصه اقتصادی؛ تورم با افزایش تولید مهار می‌شود

گروه استان‌ها ـ امام جمعه شیراز گفت: تورم وقتی مهار می‌شود که تولید ما بر نیازها و مصرف‌های ما فزونی یابد و مجبور نباشیم از ذخایر خود استفاده کنیم و آنها را بفروشیم و پول بدون تولید هزینه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام عصر امروز در هشتمین سالگرد سیدالشهدای مقاومت استان فارس، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری اظهار داشت: ماجرای ما در این سال‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم، ماجرای عجیب است که از سال 57 تا امروز، همه دشمنان خدا دور تا دور ما خط کشیده‌اند اما ما همچنان ایستاده‌ایم.

امام جمعه شیراز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگرچه در طول تاریخ، از زمان صدر اسلام و زمان پیامبر اکرم (ص) تا به امروز، هرجا که از اسلام ناب منحرف شدیم، ضربه خوردیم، اما در عصر حاضر دشمنان باورشان نمی‌شود که قومی در این برهه از زمان پیدا شده‌اند که محکم روی اعتقادات و اسلام ناب ایستاده‌اند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به امضاء قرارداد برجام، تصریح کرد: امروز عده‌ای که ادعای انقلابی‌گری داشتند کم آورده‌اند و مشاهده می‌کنیم که این روزها بحث، بحث امضاء این قرارداد ننگین است و قطعاً صف شهدا از صف آن‌ها که خودشان را به ذلت می‌زنند و تن به ذلت می‌دهند فرق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، امروز و این دنیا را روز امتحان و آخرت را زمان پاداش دانست و تصریح کرد: این دنیا اندازه پاداش یا جزای کارهای انسان‌ها را ندارد، مثلاً پاداش همین یک شهید سرافراز حاج عبدالله اسکندری را نمی‌توان در این دنیا داد و این دنیا این ظرفیت را ندارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اجر و پاداش بالای شهدا در بهشت، به امتحانات این روزها در دنیا اشاره کرد و گفت: ارادتمندان به شهدا در جامعه کم نیستند و محکم از ارزش‌های اسلام و شهدا دفاع می‌کنند و این از ویژگی‌های مومنین در آخرالزمان است که پاداشی بس بزرگ دارد.

وی ادامه داد: تواضع، صفت مومنین آخرالزمانی است اگر این توافق را خرج کنیم می‌توانیم انسجام درونی کشور را داشته باشیم پس تواضع، زمینه انسجام اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، مجاهدت در راه خدا را کار شهدای مدافع حرم دانست و گفت: اگرچه همه شهدا عزیز هستند اما شهدای مدافع حرم چیز دیگری هستند آنها در غربت جنگیدند، با انگیزه‌ای فراتر از انگیزه ملی، با هدفی محکم تر برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و اینها مسائلی نیست که به راحتی کسی بتوانند نمونه اش را در عالم پیدا کند.

وی تأکید کرد: این مجاهدات امروز در جهاد تبیین بر عهده من بر شماست و به نظر می‌رسد که صرف گفتگو کردن و سخنرانی مد نظر رهبر معظم انقلاب نیست، و فرمودند هنر را به میدان بیاورید و کاری کنید که جوانان و نوجوانان ارزش‌های نسل قبل را مرتب بر زبان جاری کنند؛ نمونه آن را در سرود سلام فرمانده می‌توان مشاهده کرد.

امام جمعه شیراز به این مجاهدت در عرصه اقتصادی هم اشاره کرد گفت: در عرصه دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی باید گام‌هایی برداشت چراکه تا این مشکل حل نشود نمی‌توان به مطلوب رسید و داروی اصلی در مقابل بی‌حجابی‌ها و منکراتی که روزانه مشاهده می‌کنیم، اشتغال آفرینی است.

وی گفت: امروز توقع شهید اسکندری از ما همین است، پس نباید با چند خدمت پیش پا افتاده ادعای محرومیت‌زدایی کنیم، اگر می‌خواهیم تورم را مهار کنیم با شعار و گفتگو نمی‌شود.

به گفته وی تورم وقتی مهار می‌شود که تولید ما بر نیازها و مصرف‌های ما فزونی یابد و مجبور نباشیم از ذخایر خود استفاده کنیم و آنها را بفروشیم و پول بدون تولید هزینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با بیان اینکه ادامه راه شهدا آسان نیست، آنها جان دادند و ما هم باید با همه وجود برای ادامه راه آنها مایه بگذاریم، تصریح کرد: چرا مسیری را که شهید سلیمانی بزرگوار به ما نشان داد و می‌توان بانک درست کرد و با در آن نباشد و قرض الحسنه واقعی باشد را ادامه نمی‌دهیم و آن را تقویت نمی‌کنیم که نزول، یکی از عوامل گرانی ها در جامعه امروز است.

به گزارش تسنیم در ادامه این برنامه، از سرود ویژه سردار بی‌سر، حاج عبدالله اسکندری و پوستر مسابقه ملی راوی شو رونمایی شد.

انتهای پیام/424/ش

نظر شما