شناسهٔ خبر: 54185921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشرفت 40 درصدی تونل گورمیزه بعد از 13 سال

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت 40 درصدی تونل گورمیزه، گفت: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

حمید ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه محور گورمیزه، گفت: این پروژه از سال 1388 کلید خورده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طول پروژه گورمیزه ۱۴ کیلومتر است که اردل را به دوپلان متصل می‌کند.

وی افزود: با اجرای این پروژه ضمن حذف گردنه صعب‌العبور باجگیران مسیر شهرکرد به خوزستان ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

ربیعی اضافه کرد: اعتبار این پروژه در ابتدا از اعتبارات استانی و از سال ۱۳۹۳ از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود ولی تا سال ۹۸ اعتبارات قابل توجهی به این پروژه تخصیص نیافت.

وی عنوان کرد: اعتبار سال جاری برای این پروژه ۹۶ میلیارد تومان ابلاغ شده است اما از این میزان تاکنون ۲۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه تخصیص یافته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: این پروژه شامل ۴ دستگاه تونل ۵۰، ۱۲۵، ۱۵۰ و یک هزار و ۶۷۰ متری است که هم اکنون تونل‌های کوچک حفاری و تونل یک هزار و ۶۷۰ متری با حدود ۷۰۰ متر حفاری در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان است، گفت: چهار دستگاه پل در طول مسیر گورمیزه وجود دارد که ۲ دستگاه پل در دست مناقصه است.

انتهای پیام/68024/ی

نظر شما