شناسهٔ خبر: 54185848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری کرمانشاه: تا پایان سال شعبه بالای ۲۰۰ پرونده نخواهیم داشت

کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از کاهش قابل توجه شعب نامتعارف دارای بیش از ۲۰۰ پرونده قضایی در استان خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال دیگر شعبه نامتعارف نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه؛ «پرویز توسلی زاده» در نشست اعضای شورای قضایی استان با دادستان کل کشور که امروز(یکم خرداد) برگزارشد، با اشاره به تلاش دستگاه قضایی کرمانشاه برای اجرای سند تحول قضایی، اظهار کرد: در این سند شش شاخص اصلی همچون کاهش ورودی، خروجی، موجودی و زمان رسیدگی به پرونده های قضایی و سایر وجود دارد ‌که تحقق آنها در اولویت برنامه های ما قرار دارد. 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه استان های کشور هر سه ماه یکبار در اجرای این شاخص ها مورد ارزیابی قرار می گیرند، طبق آخرین ارزیابی های صورت گرفته کرمانشاه در بسیاری از شاخص ها رتبه های خوبی را در کشور بدست آورده است. 

رییس کل دادگستری کرمانشاه یکی از مهمترین مشکلات کنونی دستگاه قضایی استان را حجم بالای ورودی پرونده ها اعلام کرد و افزود: در این راستا برنامه هایی را در جهت پیشگیری و کاهش ورودی پرونده ها در دستور کار قرار داده ایم. 

وی خاطر نشان کرد: تلاش برای جلوگیری از تبدیل جرائم کوچک به جرایم بزرگ یکی از اقداماتی است که در این رابطه در دستور کار قرار گرفته به گونه ای که با بررسی تیراندازی هایی که در سطح استان صورت می گیرد، متوجه شده ایم که ریشه تمام آنها اختلافات کوچکی بوده که می توانست با حل آنها به تیراندازی ختم نشود. 

توسلی زاده با بیان اینکه دستگاه قضایی سازش در پرونده های قضایی را مورد تاکید قرار داده، اعلام کرد: از طرفی کاهش شعب نامتعارف که در آنها بیش از ۲۰۰ پرونده در آنها وجود دارد را در دستور کار قرار داده ایم. 

وی یادآورشد: براین اساس، تعداد شعب نامتعارف استان از ۱۱۳ شعبه از ۲ سال پیش به ۷۴ شعبه رسیده و طبق برنامه تا پایان امسال دیگر شعبه نامتعارف بالای ۲۰۰ پرونده را نخواهیم داشت. 

این مسئول قضایی در ادامه به افزایش ارائه خدمات الکترونیک قضایی (سمپ) در دستگاه قضایی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تا ۲ سال پیش در این رابطه در جایگاه ۳۱ کشور بودیم که اکنون در هفت تا هشت حوزه رتبه های اول کشور را داریم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه در ادامه به اقدامات انجام شده برای کنترل جرائم مهمه هم در استان اشاره کرد و گفت: گزارشات مراجع قضایی همچون پلیس و ارتباطات مردمی از جمله ظرفیت هایی هستند که می توانیم برای کنترل جرائم مهمه از آنها استفاده کنیم. 

به گفته این مسئول، طی سال گذشته ۱۲۵ هزار ملاقات عمومی به منظور رسیدگی به مشکلات قضایی مردم در استان صورت گرفته است. 

وی در پایان ضمن ابراز رضایت از عملکرد دادسرای کرمانشاه، افزود: در حوزه حقوق عامه، اقتصاد مقاومتی، مفاسد اقتصادی، سلامت درون سازمان، کاهش جمعیت کیفری و هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی استان هم اقدامات قابل توجهی در استان انجام گرفته است.

نظر شما