شناسهٔ خبر: 54185830 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رئیس فراکسیون محرومیت زدایی مجلس با استناد به ماده 13 قانون جوانی جمعیت:

یارانه متولدین دهک‌های اول تا چهارم باید سه برابر شود

رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۱۳ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تصریح کرد: یارانه متولدین دهک‌های اول تا چهارم برابر این قانون باید سه برابر شود.

صاحب‌خبر -

سیدعلی موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه‌ها»، اظهار کرد:  واقعیت این است که با اجرای این طرح مهم که به نوعی جراحی اقتصادی نام دارد، اقشار محروم و ضعیف جامعه با آزادسازی قیمت‌ها تحت فشار بیشتری قرار گرفتند و باید در راستای اجرای دقیق عدالت، حمایت‌های بیشتری از دهک‌های ضعیف جامعه صورت گیرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا و در اجرای ماده 13 قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» قید شده که دهک‌های اول تا چهارم در صورت فرزندآوری باید به ازای هر فرزند خود، یارانه 3 برابری دریافت کنند.

وی اجرای این بند قانونی را موجب حمایت از دهک‌‎های اول تا چهارم دانست و گفت: از وزارتخانه‌های مربوطه این مطالبه را داریم تا قانونی که به تأیید شورای نگهبان رسیده و رئیس جمهور آن را برای اجرا ابلاغ کرده است، اجرایی کنند.

موسوی تصریح کرد: قطعاً اجرایی نشدن ماده 13 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر سه برابر شدن یارانه متولدین خانواده‌های دهک‌‎های اول تا چهارم، توسط وزارتخانه‌ها، استنکاف از اجرای قانون به شمار می‌آید و ما به عنوان فراکسیون محرومیت زدایی این موضوع را تا وصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران، قوانین بسیار خوبی برای حمایت از محرومین داریم و ما به عنوان نمایندگان مجلس پیگیر اجرای دقیق قوانین هستیم.

به گزارش خانه ملت، در ماده۱۳ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده است: سازمان هدفمندی یارانه‌­ها مکلف است از محل درآمدهای ناشی از حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی نسبت به افزایش یارانه فرزندان خانواده­‌های دهک‌­های اول تا چهارم دارای حداقل سه فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاههای مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شاغل نباشند به میزان سه برابر یارانه مصوب سایرین پرداخت نماید. /

پایان پیام

نظر شما