شناسهٔ خبر: 54185797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

بازار گوشت قرمز به زودی متعادل می شود

تهران- استاندار تهران گفت: بازار گوشت قرمز به زودی متعادل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تولید، جلسات ستاد تسهیل به صورت منظم برگزار می‌شود، ضمن اینکه بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های دولت برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استفاده می‌کنیم، در این راستا بخشی از مصوبات عمومی و بخشی دیگر مصداقی هستند، اصلاح ضوابط استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر استان از جمله مصوبات عمومی است که نیازمند بازنگری بود، در این راستا بیش از ۱۰ جلسه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر صمت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست، برگزار شده است و بزودی متن نهایی آن به تصویب دولت خواهد رسید.

استاندار تهران سپس عنوان کرد: فعال کردن واحدهای نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی اولویت دارد و باید تلاش کرد تا حوزه صنعت، تولید و کشاورزی استان تهران به شکوفایی لازم برسد.

منصوری سپس گفت: در این جلسه مشکلات ۱۷ شرکت و مجموعه تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که ۱۲ مورد در حوزه تأمین اجتماعی و مالیات و ۵ مورد در زمینه مسائل بانکی بود.

وی تاکید کرد: در ستاد تسهیل اصل بر گره گشایی و مدارا است تا قوانین به نفع مردم تفسیر شود و از حداکثر ظرفیت برای تسهیل حوزه صنعت و تولید استفاده شود.

استاندار تهران سپس در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وضعیت تنظیم بازار اظهار داشت: در این راستا هر روز جلسه تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و متناظر آن جلسات استانی نیز برگزار و مسائل پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز علت منطقی ندارد، بر هم خوردن تعادل بازار و افزایش تقاضا را می‌توان از جمله دلایل آن ذکر کرد، چرا که به واسطه شرایط بازار مرغ، تقاضا به حوزه گوشت قرمز تغییر کرده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: با عرضه مناسب گوشت منجمد وضعیت قدری تعدیل شده است و البته عرضه همچنان ادامه دارد، همچنین آزادسازی و ترخیص نهاده‌های دامی نیز تسریع شده است، با تمهیدات پیش بینی شده انتظار می‌رود بازار گوشت قرمز به زودی به تعادل برسد.

نظر شما