شناسهٔ خبر: 54185777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری اردستان:

وضعیت بهداشتی کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره مناسب نیست

کاشان - ایرنا - سرپرست فرمانداری اردستان گفت: کشتارگاه مشترک اردستان از نظر بهداشتی در وضعیت نابسامانی قرار دارد و باید تا شانزدهم خرداد ماه رفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدمحمد هادی احمدی طباء زواره روز یکشنبه در بازدید سرزده از کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره، در حضور اعضای شورای تامین شهرستان افزود: این واحد تنها کشتارگاه شهرستان است که از ساخت آن سال های زیادی می گذرد.

وی با بیان اینکه این مجموعه اکنون با مشکل های زیادی روبه رو است و عدم رسیدگی به وضعیت آن به منزله یک تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم محسوب شده، تاکید کرد:‌ ضروری است شهرداری های اردستان و زواره هرچه زودتر در جهت رفع نقص آن اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری اردستان گفت: مقرر شد شهرداری اردستان با اولویت بندی کار، مسایل و نقص های موجود کشتارگاه را که شبکه دامپزشکی اعلام می کند رفع کرده در مرحله نخست گوشت سالم در اختیار مردم شهرستان قرار دهد.

احمدی طباءزواره اضافه کرد: در مرحله دوم برنامه ریزی های بهداشتی،مباحث مربوط به ساخت و تعمیر و یا هر چه که اولویت‌بندی بهداشتی شهرستان باشد، انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: بحث اتاق پیش‌سرد کشتارگاه از جمله اولویت های شبکه بهداشت است که باید تا شانزدهم خرداد ماه مشکل برودتی جهت نگهداری لاشه گوشت در آن حل شود.

وضعیت کشتارگاه مشترک اردستان مطلوب نیست
رییس دادگاه عمومی بخش زواره نیز در این بازدید گفت: وضعیت کشتارگاه مشترک اردستان مطلوب نیست و رفع این مشکل وظیفه شهرداران دو شهر است ودر این ارتباط چند ماه پیش در نشستی که با حضور شوراهای اسلامی شهر های اردستان و زواره و شهرداران دو شهر داشتیم در خصوص مسایل و مشکل های این کشتارگاه مذاکره صورت گرفته، آن ها تعهد کردند نسبت به رفع نقص ها اقدام کنند.

حجت الاسلام محمدحسین عزیزی افزود:رسیدگی به وضعیت کشتارگاه از نظر مسایل بهداشتی وظیفه ذاتی هر دو شهردار است که باید وظیفه خود را در این راه به خوبی انجام دهند، در غیر اینصورت با گزارشی که شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی ارایه می دهند موضوع به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شده و کار وارد مرحله قضایی خواهد شد.

وی ادامه داد:مردم از ما انتظار دارند که این مسایل و مشکل ها را حل کنیم، چرا که این کشتارگاه با این وضعیت در شأن مردم اردستان و زواره نیست.

اختصاص ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکل بهداشتی کشتارگاه مشترک اردستان 

همچنین شهردار اردستان در این بازدید گفت: شورا و شهرداری اردستان بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکل بهداشتی کشتارگاه مشترک اردستان اختصاص داده با توجه به اهمیت بحث بهداشت اجتماعی و سلامت مردم، در بهمن ماه سال گذشته در مصوبه شورای اسلامی شهراردستان با وجود محدود بودن اعتبارات شهرداری اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان برای کشتارگاه در نظرگرفته شده است.

مصطفی ایراندوست تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان توسط شهرداری اردستان در این واحد هزینه شده،۵۰ درصد نقص های کشتارگاه از جمله سرامیک کف،آهن آلات،تعویض بالابر،چاه دفن انجام شده است.

وی درخصوص اتاق سرد کشتارگاه خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان هزینه احداث اتاق پیش‌سرد شده، تنها مشکل آن بحث تنظیم برودت دما است که در این رابطه با پیمانکار مربوطه مذاکره کردیم که در نهایت تا یک الی دو هفته آینده این مشکل حل خواهد شد.

شهردار اردستان در رابطه با بازسازی و مرمت کامل این کشتارگاه گفت: برای بازسازی و مرمت این مجموعه اعتباری افزون بر ۲ میلیارد تومان نیاز است که تامین و تخصیص آن در توان شهرداری اردستان نیست و باید از راه های مختلف از جمله از منابع خیران تامین شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما