شناسهٔ خبر: 54185218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد:

ضرورت ورود دادستانی به مسئله اراضی پادگان ۰۴ بیرجند

زهرا حمیدی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئله اراضی پادگان ۰۴ در شهر بیرجند جزو حقوق عامه است و دادستان باید آن را حل و تعیین تکلیف کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز یکم خرداد در دیدار با معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: امروز در بهترین شرایط هستیم و فرصت طلایی است اما به شرط اینکه از این فرصت حداکثر استفاده شود.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: برخلاف خواب‌هایی که دیگران می‌دیدند، الحمدالله هماهنگی قوای سه گانه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف وجود دارد و بیشتر توجه به اینکه امور براساس نظام تدبیر شود و آزمون و خطاهای سیاسی که در بیش از ۴۰ سال بوده، خاتمه پیدا کند اما کار زیاد می‌طلبد.

عبادی افزود: به همان اندازه که فرصت برای نظام جمهوری اسلامی طلایی است، دشمنان هم به دنبال این است که فرصت سوزی کند، لذاست که ملاحظه می‌کنید جریان‌های معاند در امور مختلف از جمله اقتصادی و مسئله بازار، احتکار و گران فروشی و در جهت تحریک، تهیج و ایجاد فتنه دست دارند که متناسب با برنامه‌های دشمن کارکردن خیلی اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته در اخبار گزارش‌هایی از تخلف و گران فروشی در برخی نانوایی‌ها منتشر شد، تصریح کرد: باید یک راهکاری ارائه شود چون مگر چقدر نیروی تعزیراتی است که بخواهد هر نانوایی و یا هر واحد صنفی را کنترل کند لذا شیوه کنونی فنی نیست.

امام جمعه بیرجند برخی به بهانه گران شدن کارگر و خمیرمایه مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نان خود را گران می‌فروشد، عنوان کرد: با توجه که واقعیت این نیست، واقعیت را در قالب جدول کارشناسی تنظیم و هزینه‌ها به صورت واقعی برآورد و درب نانوایی‌ها نصب شود چون در این صورت نانوایی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف گران فروشی کند؛ اگر آگاهی را به صورت مستند در اختیار مردم قرار بدهید خود مردم در راستای منافع خود نیروی تعزیرات می‌شوند.

به گفته وی نان از جمله اقلامی است که شرعا باید وزن شود و عددی نیست که نان را نصف کنند، برای اینها و از این قبیل موضوعات یک کارهای بهتری را می‌توان انجام داد و طرف حساب آن نه تعزیرات حکومتی بلکه مردم شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با یادآوری اینکه در سال گذشته پسر بچه‌ای در بیرجند مورد هجوم سگ‌های ولگرد قرار گرفت و کشته شد، گفت: تعیین تکلیف سگ‌‎های ولگرد که یک امر مضری هستند و همواره در کشور ایجاد ناامنی در کشور کردند، چرا انجام نمی‌شود؟

عبادی ادامه داد: سگ های ولگرد غیر از ایجاد ناامنی در جامعه، گونه‌های حیوانات دیگر را نیز از بین می‌بردند این محیط زیست کجاست؟ اما خیلی عجیب است که عنوان می شود سگ قداست دارد و نباید آنها را کشت! امروز چهار میلیون سگ در خانه پرورش داده می‌شود، جامعه کجا می‌رود و چه طرحی برای مدیریت این موضوع داریم.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: برای این موضوع قانونی در کشور نداریم اما باید امنیت مردم را تامین کنید بنابراین قانون ایجاد کنید، این مسائل خیلی به هم نامربوط است اما امنیت مردم مطرح است، واقع خلاء قانونی است و یا در جهت اجرا مشکل دارد.

انتهای پیام 

نظر شما