شناسهٔ خبر: 54185190 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ آگهی

بلایی که نوشیدن آب بین غذا نصیب بدنتان می کند!

صاحب‌خبر -

بسیاری از افراد به عنوان عادت علاقه مند هستند که در میان هر وعده غذایی خودشان، یک لیوان و یا حتی بیشتر آب مصرف کنند. شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که در کنار غذای خود یک لیوان آب خنک می گذارید تا هر موقع احساس تشنگی کردید، آب را بنوشید. ولی آیا می دانید که نوشیدن آب بین غذا با بدن شما چه می کند؟

آب به عنوان یکی از مهم ترین مایعاتی است که باید به صورت روزانه برای بدن ما تامین شود. طبق توصیه پزشکان، لازم است که هر فرد بزرگسال روزانه 8 لیوان آب سالم بنوشد تا با کمبود آب مواجه نشود. در میان تمامی این موضوعات، مصرف آب در بین غذا، باعث ایجاد مضرات زیادی در بدن شما می شود. به همین خاطر در ادامه این مقاله می خواهیم در رابطه با این موضوع و معایب مصرف آب در بین غذا صحبت کنیم.

بلایی که نوشیدن آب بین غذا نصیب بدنتان می کند!

نوشیدن آب در بین غذا مضر است؟

آیا می دانید که نوشیدن آب بین غذا با بدن شما چه می کند؟ متاسفانه، در بسیاری از تحقیق های علمی صحبت دقیقی در رابطه با مضرات مصرف آب و آبمیوه در بین غذا نشده است. به همین خاطر، هنوز این ابهام برای افراد وجود دارد که نوشیدن آب در بین غذا برای بدن ضرری ندارد.

ولی طبق اطلاعات و جمع بندی هایی که پزشکان در رابطه با مصرف آب در بین غذا منتشر کرده اند، مشخص شده است که نوشیدن آب در بین غذا، خیلی هم بی خطر نیست.

این کار باعث ایجاد عوارض زیادی بر روی کبد، معده و حتی سیستم گوارش شما می گذارد. به همین خاطر، بسیاری از پزشکان به افراد توصیه می کنند که از مصرف آب در بین غذا جدا خودداری کنند.

مصیب های نوشیدن آب بین غذا را بشناسید!

متاسفانه، بسیاری از اطلاعات و مقاله هایی که در اینترنت منتشر می شوند، اطلاعات درستی در رابطه با مضرات نوشیدن آب بین غذا نمی دهند. ولی واقعیت این است که دلایل علمی مختلفی برای مضرات نوشیدن آب بین غذا وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • عوارض گوارشی

طبق اطلاعات علمی که وجود دارد، مشخص شده است که نوشیدن آب بین غذا باعث می شود که آنزیم های هضم کننده پروتئین ها، چربی ها و ... رقیق شوند و عملکرد درستی برای هضم غذا نداشته باشند. به همین خاطر، معمولا افرادی که در بین غذا آب می نوشند، دچار مشکل سوء هاضمه و دردهای گوارشی می شوند و هضم غذای این افراد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

  • عوارض بر روی معده و رفلاکس معده

نوشیدن آب بین غذا باعث می شود که رفلاکس معده به شدت افزایش پیدا کند. به همین خاطر، به افرادی که دارای رفلاکس معده می باشند، توصیه می شود که اصلا در بین غذا آب ننوشند.

  • تاثیر نوشیدن آب در بین غذا بر روی کبد

در حال حاضر، تحقیق های علمی مشخصی برای تعیین تاثیر نوشیدن آب در بین غذا بر روی سلامت کبد منتشر نشده است. به همین خاطر، به نظر می رسد هنوز تاثیر دقیقی از این موضوع نتیجه گیری نشده است. ولی با توجه به اینکه نوشیدن آب بین غذا باعث رقیق شدن آنزیم های هضم کننده چربی می شود، میزان چربی که به کبد بعد از وعده غذایی افزایش پیدا می کند. این موضوع باعث به خطر افتادن سلامت کبد می شود.

بلایی که نوشیدن آب بین غذا نصیب بدنتان می کند!

بهترین زمان برای نوشیدن آب چه زمانی است؟

در حالت کلی نوشیدن مایعات به خصوص آب و انواع آبمیوه برای بدن بسیار لازم است تا حدی که بدن بزرگسالان در طول روز نیاز به حداقل 8 لیوان آب دارد. فقط باید دقت کرد که این مصرف آب و سایر مایعات با مصرف غذا تداخل نداشته باشد تا از عوارض گفته شده پیشگیری شود.

آبمیوه را نیز می توانید به صورت میان وعده در عصرها مورد استفاده قرار دهید. اگر مصرف آبمیوه تان بالاست به صورت عمده آبمیوه بخرید. برای خرید عمده انواع آبمیوه کلیک کنید.

 

آیا نوشیدن آب بین غذا باعث لاغری می شود؟

یکی از دلایل افراد برای نوشیدن آب و آبمیوه در بین غذا، لاغری و کاهش وزن است. به هر حال آب و آبمیوه مصرفی شما باعث اشغال شدن یک بخش بزرگی از معده می شود. این موضوع احساس سیری شما را افزایش می دهد و حجم غذای مصرفی شما را کاهش خواهد داد.

به همین خاطر، ممکن است مصرف آب بین غذا باعث لاغری و کاهش وزن شود. البته مصرف آبمیوه در بین غذا اصلا توصیه نمی شود. به خصوص اگر شما قصد لاغر شدن را داشته باشید، نباید در میان وعده های غذایی خود آبمیوه میل کنید.

دقت داشته باشید که آب های غیر تصفیه، می توانند اثر بدی بر روی  بدن شما داشته باشند. به همین خاطر، می توانید با کیفیت ترین آب معدنی را به صورت عمده  از فروشگاه اکالا بیزنس ( https://blog.okala.com/wholesale / ) خریداری کنید.

نظر شما