شناسهٔ خبر: 54185011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردهمایی دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی در مشهد به کار خود پایان داد

مشهد- ایرنا- دومین گردهمایی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی که از دیروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برپا بود، عصر یکشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه و قرائت بیانیه پایانی این رویداد بین‌المللی، به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه در این مراسم گفت: حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای ایتالیا، ترکیه، نیجریه، غنا، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و عمان در گردهمایی سفرا و دیپلمات‌ها به میزبانی این دانشگاه باعث افتخار و مباهات است.

 دکتر مجید غیور مبرهن افزود: با برگزاری گردهمایی سفرا و دیپلماتهای کشورهای آسیای، اروپایی و آفریقایی مقدمات همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف حوزه سلامت فراهم شد و پس از این رویداد نیز به دنبال توسعه بیش از پیش تعاملات و همکاری‌ها با دیگر کشورها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا با همکاری میان ۳ مجموعه شامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور ضمن فعال نمودن سامانه گردشگری سلامت، زمینه حضور راحت‌تر گردشگران سلامت در شهر مشهد و در کنار آن حضور بیشتر دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه را فراهم آوریم.

سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مشهد بی‌نظیر است

نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران، نیز در این مراسم گفت: بیش از یک سال است که در ایران هستم و در طول این مدت که به تمامی کشورهای منطقه سفر کردم، بالاترین کیفیت خدمات درمانی و پایین‌ترین هزینه‌های درمانی مربوط به ایران بوده است. 

 دکتر سیدجعفر حسین افزود: سطح کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف ایران از جمله مشهد بی‌نظیر بوده و در نظر داریم تا تداوم همکاری پیوسته سازمان بهداشت جهانی را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و باید همچنان بر رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی مقید باشیم، تاکید کرد: کرونا نشان داد که باید همه در جهت رفع بحران و خروج از بحران در کنار هم باشند و سازمان بهداشت جهانی در این گردهمایی ۲ روزه ضمن معرفی بهترین الگوها در جهت کیفیت هرچه بهتر خدمات، راههای برون رفت از پاندمی کرونا را ارائه داد.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت همکاریهای بین‌المللی  

 مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم ضمن قدردانی و ابراز خرسندی از حضور مهمانان شرکت کننده در گردهمایی سفرا و دیپلماتهای کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی گفت: خوشبختانه شرایطی فراهم شد تا ما بتوانیم همکاریهای فی‌مابین خودمان را بعد از این گردهمایی توسعه بیشتری دهیم.

دکتر سیامک زارعی قنواتی افزود: بنده به عنوان مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد معتقدم در این دوره همکاریهای بسیار خوبی آغاز شده که قطعاً با نتایج و اثرپذیری مطلوب همراه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم همچون گذشته و حتی بهتر از قبل ارتباطات بسیارخوبی در سطح بین‌الملل برقرار نماییم که حوزه مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی کامل خود را در این خصوص اعلام می‌کند.

گردهمایی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی در مشهد به کار خود پایان داد


آیین اختتامیه دومین گردهمایی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی با حضور مسوولان اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و چند نهاد بین‌المللی دیگر در تالار شهید سلیمانی مجمتع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

در این رویداد ۲ روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نمایندگان اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و سفرا، دیپلمات‌ها، سرکنسول‌ها و نمایندگان ۱۰ کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی حضور داشتند.

نظر شما