شناسهٔ خبر: 54184690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر همدان نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر را ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی رحیمی‌فر در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا ضمن تشکر از اقدامات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان، گفت: در راستای ملاحظات و صیانت از محیط زیست و صرفه جویی در سرمایه‌های تجدید ناپذیر توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است.
علی رحیمی‌فر اضافه کرد: با توجه به افزایش مصرف انرژی، محدود بودن منابع طبیعی، حرکت در راستای طرح توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و نیل به سمت عدالت شهروندی و حفظ و صیانت از منابع و سرمایه های تجدید ناپذیر باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی انبوه بر سبک مثل بی آر تی یا آل ار تی در شهر همدان حرکت کرد.
وی تاکید کرد: برای کاهش و رفع آلودگی هوا، قطعا توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی حمایت مسولین را می‌طلبد.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری در به همدان، تاکید کرد: شهرداری باید از این فرصت برای جذب اعتبارات و تسهیلات استفاده کند و پیشنهاد جذب تسهیلات قرض الحسنه برای نوسازی تاکسی‌ها را داشته باشد.
رحیمی‌فر همچنین به افزایش روز افزون خودرو و متعاقب آن مشکلات ترافیک شهری اشاره کرد و یادآور شد: بدون شک با شرایطی که ایجاد شده است و با افزایش خودروها شاهد آلودگی‌های زیست محیطی و ترافیک سطح شهر هستیم و بر این اساس نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌های سازگار با محیط زیست امری ضروری است.

نظر شما