شناسهٔ خبر: 54184160 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

از مسجد ایاصوفیه تا تنگه بسفر

این شهر که مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه بوده و هست، دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری است که سالانه گردشگران بی شماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.

صاحب‌خبر -

این شهر که مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه بوده و هست، دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری است که سالانه گردشگران بی شماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. علاوه بر این، بازدید از این شهر سفری مقرون به صرفه و تقریباً ارزان است که می توانید فراتر از انتظار تجربه کنید. سفر با تور ترکیه و بازدید از این شهر بدون اغراق فراتر از سفر به یک شهر توریستی است چرا که با مراکز خرید بزرگ این شهر و وجود جشنواره ها و فستیوال های خاص در ترکیه سفر متفاوتی در انتظار گردشگران است.

ضمن اینکه این شهر تاریخی و فرهنگی تنها نقطه ای در جهان است که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و در سفر به این شهر تلفیقی از فرهنگ شرقی و غربی را در یک شهر خواهید دید. این شهر بزرگ نیز جاذبه های منحصر به فردی دارد که شاید دلیل اصلی انتخاب ارزان ایرانیان برای سفر به خارج از کشور باشد. تور استانبول سفر باتو را در لینک زیر مشاهده کنید:

اگر بپرسید بهترین زمان برای سفر به این شهر چه زمانی است، می توان گفت که پاییز و اواخر تابستان بهترین زمان برای سفر به این شهر است. اما قبل از اینکه برای یک سفر خاطره انگیز آماده شوید، از بایدها و نبایدها در ترکیه و تفاوت ها آگاه شوید. همچنین می توانید اطلاعات جامع و مفیدی در مورد بایدها و نبایدهای این شهر و اینکه چگونه می توانیم سفری آرام به این شهر داشته باشیم را در راهنمای مرجع سفر به این شهر ترکیه بیابید.

از مسجد ایاصوفیه تا تنگه بسفر

مسجد ایاصوفیه

مساجد این شهر از معروف ترین دیدنی های این شهر زیبا هستند. در این میان مسجد ایاصوفیه با کنده کاری های زیبا و زیبا در بین مردم محبوبیت پیدا کرده است. ایاصوفیه معروف به ایاصوفیه در سال 532 در زمان امپراتور بیزانس به دستور جاستین اول ساخته شد.

این مسجد در ابتدا به عنوان کلیسا ساخته شد و حدود چندین قرن (6 تا 12) به عنوان کلیسای کاتولیک رومی مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه در سال 1453 طبق شرایط حاکم در آن زمان، به دستور محمد دوم ایاصوفیه، کلیسا به مسجد تبدیل شد. تغییر کاربری.

در نهایت به درخواست آتاتورک برای همیشه به موزه تبدیل شد تا گردشگران بتوانند از جاذبه های گردشگری این شهر نهایت لذت را ببرند. لازم به ذکر است که بسیاری از بناهای معروف دیگر از طراحی زیبای این مسجد الهام گرفته شده اند و بازدید از آن یکی از ملزومات هر گردشگری است. این مسجد یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است.

تنگه بسفر

یکی از معروف ترین و پربازدیدترین مکان های این شهر ترکیه که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد تنگه بسفر است. این تنگه در شمال ترکیه قرار دارد و یکی از نقاط گردشگری این شهر است. تنگه بسفر نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا است که بر جذابیت آن می افزاید. این تنگه 30 کیلومتر طول و 700 متر عرض دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند.

علاوه بر دیدنی های طبیعی این تنگه، غذا خوردن با منظره زیبای این مکان بسیار جذاب است. این منطقه به دلیل اهمیت زیادی که در دوران باستان دارد، بناها، نمادها و مکان های منحصر به فردی از تاریخ را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

جاذبه های اطراف تنگه بسفر

چندین کاخ معروف در این شهر مانند کاخ چراغان و دلما باغچه، ویلاها، موزه خانه زکی پاشا، مسجد زیبای اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارند. همچنین از بالای پله های ساخته شده بر روی این تنگه می توان بحث زیبای غروب و طلوع خورشید و همچنین انعکاس خورشید در شرق و غرب دریا را مشاهده کرد. دیدن خانه های چوبی با سقف های قرمز و نارنجی تنها جذابیت ناب است.

همچنین در سفر به استنبول می توانید ثبت شرکت در ترکیه را از طریق سایت زیر پیگیری کنید:

سه پل معلق بر فراز تنگه بسفر

سه پل مهم بر روی تنگه بسفر وجود دارد که به نام های زیر نام گذاری شده اند:

پل اول به نام "شهدای 15 جولای" 1074 متر طول دارد و بین بیلربی - محله آسیایی و اورتاکوی - محله اروپایی قرار دارد.

پل دوم که «پل فاتح سلطان مهمت» نام دارد، بین منطقه آنادولو حصاری و روملی حصاری قرار دارد و طول آن 1090 متر است.

پل سوم ورودی دریای سیاه «پل یاووز سلطان سلیم» نام دارد و 1408 متر طول دارد. این پل بین روستای ناحیه اروپایی گاریپچه و روستای ناحیه آسیایی پویرازکوی واقع شده است.

قلعه توپکاپی | کاخ توپکاپی

این قلعه در قرن پانزدهم توسط سلطان مهمت، سلطان فاتح امپراتوری عثمانی ساخته شد. سلطان مهمت تا قرن نوزدهم در این قلعه زندگی می کرد و بر قلمرو آن حکومت می کرد. این مجموعه عظیم نمایشی عالی از هنر اسلامی است که دارای حیاط های بسیار بزرگی است که با آجرهای سفالی رنگ آمیزی شده و به مکانی مجلل برای نگهداری حیوانات وحشی متصل است. معروف ترین قسمت قلعه توپکاپی، قسمتی به نام «حرام» است که سلطان و خانواده اش در آن روز خود را سپری می کردند. قسمت دوم آشپزخانه کاخ است که می توان از آن عبور کرد و به تالار داخلی باشکوه امپراتوری رسید. قسمت سوم شامل اتاق های خصوصی سلطان است. همچنین مجموعه ارزشمندی از لوازم پیامبر اسلام و خزانه سلطنتی در اتاقی حفاظت شده در این بخش نگهداری می شود.

تور ترکیه را از دست ندهید.

جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که مانند نگینی در خلیج فارس می درخشد. این جزیره دارای جاذبه های فراوانی است که گردشگران زیادی را با علایق مختلف برای خرید بلیط هواپیما و سفر به این جزیره در طول سال جذب می کند. جاذبه هایی که می توانید با انگشت خود ببینید. دیدنی های این جزیره به قدری زیاد است که شاید لازم باشد روزها را برای دیدن همه آنها وقت بگذارید. زیبایی هایی که به راحتی با معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان رقابت می کنند. در این جزیره شگفت انگیز می توانید دریای عمیق خلیج فارس را با چشمان خود ببینید یا به شهری زیرزمینی صدها ساله سفر کنید و در تمدن این سرزمین کهن غرق شوید. پس برای سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس آماده شوید و با ما همراه باشید.

یک تیر و دو نشان! دلفیناریوم کیش و باغ پرندگان

اگر می خواهید در فصل بهار چند ساعت از روز خود را به تفریح و لذت بردن از جاذبه های گردشگری این جزیره بگذرانید؛ پارک دلفین این جزیره یکی از بهترین انتخاب های شماست. شما می توانید با خیال راحت حداقل 4 ساعت را در این مجموعه بسیار سبز، که به آن دلفیناریوم من نیز می گویند، بگذرانید. سپری کردن. در این منطقه علاوه بر مشاهده حرکات دیدنی دلفین ها می توانید از سیرک و آکواریوم آب شور آن دیدن کنید.

اما شگفتی ها به همین جا ختم نمی شوند. در بخشی از این پارک، باغ پرندگان نیز قرار دارد که حیوانات و پرندگان زیبایی را در خود جای داده است. بازدید از این باغ این فرصت را به شما می دهد تا وارد دنیای اسرارآمیز فلامینگوهای صورتی، طوطی های رنگارنگ، طاووس های باشکوه، کرکس ها و حتی دسته ای از توکوهای بامزه شوید. با مراجعه به تور کیش می توانید به راحتی از گشت شهری آن استفاده کنید و از بهترین مکان های این جزیره دیدن کنید.

مجموعه آوای خلیج فارس:

مجموعه آوای خلیج فارس با زیربنای 20000 متر مربع وسعت ساحلی و 15000 متر مربع وسعت دریا. آوای خلیج فارس بزرگترین مجموعه تفریحی فرهنگی کشور است که دارای بزرگترین آبنمای موسیقی خاورمیانه است. پنل های خورشیدی نیمه شفاف در خارج از ساختمان قرار داده شده است که علاوه بر زیبایی در شب، بخشی از برق مصرفی مجموعه را توسط انرژی خورشیدی تضمین می کند. از عناصر تشکیل دهنده این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سالن کنسرت 3000 نفری;

سالن سینما و تئاتر;

کارگاه دکوراسیون و پوشاک;

اتاق های آرایش؛

رستوران;

فضاهای تجاری.

روستای باغو:

روستای باغو قدیمی ترین روستای جزیره است. امروزه این فضا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره مطرح شده است. حیف شد که مردم چنین فضایی را در این جزیره ندیدند. با قدم زدن در این روستا، تاریخ باستانی جزیره را درک خواهید کرد. با وجود فضای مدرن در ساخت و ساز این جزیره، این روستا همچنان اصالت خود را حفظ کرده و این تضاد در جزیره آن را جذاب کرده است. به منظور بزرگتر شدن محیط گردشگری این روستا و ایجاد فضای سبز در کنار این روستا، پارکی به نام پارک دلیران احداث شد. مساحت این پارک حدود 60 هکتار است و بر جاذبه های طبیعی این روستا افزوده است.

قدمت این روستا  در تور کیش سفر باتو ، به دوره قاجاریه می رسد. قدمت این روستا را از درختانش می توان تشخیص داد. یکی از چیزهایی که شما را به این روستا جذب می کند وجود درختان چند صد ساله است. یکی از کمیاب ترین گونه های درختی در این روستا وجود دارد. آیا درخت طلا را می شناسید؟ این درخت در مناطق جنوبی کشورمان و در شهرهای هرمزگان و بوشهر دیده می شود. میوه این درختان شبیه انجیر قرمز است که به آن انجیر معبد یا انجیر هندی نیز می گویند. این درخت علاوه بر زیبایی، خواص دارویی نیز دارد. شیره این درخت برای دندان درد مفید است.

یکی دیگر از دلایل آشکار برای اثبات قدمت این روستا، مسجدی به نام مسجد محمد در این منطقه است. در یک طرف این مسجد بر دیوار سال 981 هجری قمری نوشته شده است. با این نوشته روی دیوار به قدمت و اصالت این روستا پی می بریم. در کنار این مسجد کوچک، چاه آب باستانی جالبی برای گردشگران وجود دارد. این مسجد مناره دارد و دیوار اطراف آن کمی بلند است. به طوری که می توانید به راحتی داخل حیاط مسجد را ببینید.

پارک ساحلی سیمرغ:

یکی دیگر از پارک های ساحلی این جزیره پارک ساحلی سیمرغ است که در نزدیکی هتل سیمرغ و پارک دلفین ها قرار دارد. این پارک ساحلی بسیار تمیز است و با فضای جذاب و جالبی که دارد بهترین فرصت را برای لذت بردن از فضای ساحلی خلیج عربی فراهم کرده است. همچنین می توانید از انواع وسایل بازی کودکان، مسیر دوچرخه سواری و وسایل ورزشی در ساحل استفاده کنید.

 

سایر رسانه‌ها

نظر شما