شناسهٔ خبر: 5418353 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

عراقی‌ها طعم شیرین اتحاد را چشیدند

آزادی 65 کیلومتر از رمادی اسارت 700 تروریست‌ تکفیری

نیروهای مسلح عراق طی عملیات گسترده‌ای در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار، مناطقی از خاک این کشور را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند و صدها عضو داعش را به اسارت گرفتند.

صاحب‌خبر -


به گزارش ایسنا، بیش از 100 هزار نیروی رزمی شیعه و سنی عراق در منطقه‌ای به وسعت 10 هزار کیلومتر مربع از استان‌های الانبار و صلاح‌الدین، عملیات بزرگی را با رمز «لبیک یا حسین(ع)» آغاز کردند. این عملیات که از ساعت پنج صبح روز سه‌شنبه آغاز شده، به آزادسازی مناطق «الدفاعی»، «سیددخیل»، «ال لاین» و «المزرعه»، «الاصحاقی»،«الکسارات»، «فرحانیه» و «صبیحات» در استان صلاح‌الدین انجامید. نیروهای دولتی تنها در منطقه «الفرحانیه» 150 تروریست تکفیری را کشتند.
به گفته «احمد الاسدی»، سخنگوی نیروهای بسیج مردمی، منطقه عملیاتی لبیک یا حسین(ع) شمال غرب و جنوب غرب «تکریت» غرب «سامرا»، شمالشرق رمادی و دریاچه «الثرثار» را در برمی‌گیرد. وی گفت: «هدف از این عملیات، بستن همه پنجره‌ها به روی داعش است. این عملیات همچنان ادامه دارد.»
از استان الانبار هم خبر می‌رسد، نیروهای دولتی و داوطلب به همراه عشایر عراق موفق شدند 65 کیلومتر مربع از شهر رمادی را آزاد کنند. مناطق «الطاش» و «الحمیره» در جنوب رمادی هم از جمله مناطقی است که به دست نیروهای دولتی آزاد شد. در الانبار همچنین، نیروهای بسیج مردمی توانستند 700 عضو گروهک تکفیری داعش را به اسارت بگیرند. بسیاری از این افراد عراقی نیستند. شبکه‌های دولتی عراق فیلم صدها تروریست اسیر شده را به نمایش گذاشتند.
قدردانی عبادی
نخست‌وزیر عراق که بر عملیات گسترده مذکور نظارت دارد، از نیروهای مسلح عراق به خاطر این پیروزی‌ها قدردانی کرد. وی گفت که الانبار به زودی آزاد خواهد شد.
وی افزود: «گسترش داعش باعث وحدت میان اقشار مختلف عراق شده است و آنها این گروه تروریستی را تهدید مشترک برای خود می‌دانند.»
به اعتقاد کارشناسان، یکی از دلایل مهم موفقیت عراقی‌ها در شکست تکفیری‌ها در الانبار و صلاح‌الدین، اتحاد بی‌نظیر شیعیان و اهل سنت و مشارکت هر دوی آنها در این عملیات است.
سایر رویدادها
* رئيس جمهور روسیه گفت، داعش مولود دخالت بدون مجوز غرب در خاورمیانه است.
* ژنرال «تیم کراس» از فرماندهان ارشد ارتش انگلیس گفت: رویکرد آمریکا در عراق شکست خورده است.

برچسب‌ها:

نظر شما