شناسهٔ خبر: 54182029 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بازی های کامپیوتری - معرفی بهترین بازی های pc تا 2022 | ویجیاتو

معرفی ۳۰ بازی برتر کامپیوتر

صاحب‌خبر -

بازی‌‌های زیادی در حال حاضر در دنیا وجود دارند که می‌توان با پی‌ سی، کنسول یا گوشی‌های موبایل تجربه کرد. اما اگر کنجکاو هستید که بهترین بازی های کامپیوتری که در حال حاضر می‌توانید انجام دهید، چه عناوینی هستند، ما در ویجیاتو برای شما لیستی تدارک دیدیم.

نه تنها ۳۰ عدد از بهترین بازی های کامپیوتری در سال‌های اخیر را نام بردیم، بلکه بهترین گزینه‌های موجود برای خرید قانونی آن‌ها را نیز ذکر کرده‌ایم. بازی‌هایی که شاید برای عده‌ای از بازیکنان آنچنان به اندازه کافی بی عیب و نقص نباشند که جزو بهترین بازی‌های عمر آن‌ها به حساب بیایند اما اگر به دنبال جدیدترین و بهترین‌ها هستید، قطعا ارزش یک بار تجربه کردن را دارند.

آن دسته از کسانی که تازه وارد عرصه پی‌ سی گیمینگ شدند، یا کسانی که مدت‌هاست مجبور به خرید قطعه کامپیوتری جدیدی نشدند، ممکن است با مرور این لیست به دنبال سرهم کردن یک سیستم جدید برای اجرای هر چه بهتر بازی‌ ها باشند.

صرف نظر از بودجه یا ترجیحات شما، لیست‌های دیگری نیز داریم که می‌توانند به تصمیم‌گیری خرید کمک کنند. از مقالات ما برای خرید کامپیوتر گیمینگ بالا رده، میان‌ رده و ارزان قیمت دیدن کنید. به علاوه هرآنچه که باید پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ بدانید در مقاله دیگری ذکر شده و اینکه خرید قطعات دست دوم کامپیوتر، چه زمانی مقرون به صرفه هستند.

کنسول دستی استیم دک نیز یک گزینه محبوب برای اجرای بازی های کامپیوتری به حساب می‌آید، بنابراین اگر به فکر خرید آن هستید، مقاله مربوط به اطلاعات Steam Deck را مطالعه کنید.

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

30. Monster Hunter: World

سازنده و ناشر: کپکام
سبک: اکشن نقش آفرینی
سال انتشار: ۲۰۱۸
نمره متاکریتیک: ۸۸

Monster Hunter: World یک بازی پر زرق و برق و پر جزئیات در مورد کشتن جانوران بزرگ است. نقشه‌های باشکوه این بازی، پس زمینه‌ای مناسب برای مبارزات هیجان‌انگیز فراهم کرده‌اند.

هیولاهای بازی در عین عظیم الجثه بودن، زیبا نیز هستند و یادگیری و مقابله با حرکات آن‌ها باعث می‌شود که مانستر هانتر بیشتر شبیه یک بازی مبارزه‌ای به نظر برسد تا یک عنوان هک و اسلش. با ۱۴ نوع اسلحه و صدها آیتم برای ساخت، ارتقا دادن شخصیت می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد، اما باز هم آسان‌ترین نسخه Monster Hunter تا به امروز برای پی‌ سی است.

خرید از استیم

خرید از Humble Store

فورتزا فورتزا

29. Forza Horizon 5

سازنده و ناشر: پلی‌گراند گیمز، ایکس باکس گیم استودیوز
سبک: مسابقه‌ای
سال انتشار: ۲۰۲۱
نمره متاکریتیک: ۹۱

استودیوی Playground Games لطف بزرگی کرد که این بازی را داغ و تازه به دست مخاطبان رساند و آن را قربانی تاخیرهای بی‌پایه و اساس نکرد. ایکس باکس به چنین عنوانی نیازمند بود، چون Forza Horizon 5 یک برگ برنده بی‌همتا است.

  • بررسی بازی Forza Horizon 5 – جدال تایر با کاکتوس

جالب‌ترین و محسوس‌ترین پیشرفت بصری و گرافیکی بازی مربوط به نورپردازی و وجود بلایای طبیعی مانند گردباد و طوفان شن است. نورپردازی به طرز وحشتناکی عالی کار شده، طوری که تابش نور خورشید در اول صبح، عصر و آخر روز عین واقعیت است و نسخه PC آن را زیباتر نیز نشان می‌دهد.

خرید از استیم

دووم دووم

28.  Doom Eternal

سازنده و ناشر: آی‌دی سافتور، بتسدا
سبک: شوتر اول شخص
سال انتشار: ۲۰۲۰
نمره متاکریتیک: ۸۸

DOOM Eternal با اینکه تقریبا از همان فرمول موفق ریبوت دووم پیروی می‌کند اما تفاوت‌های زیادی با آن دارد. بازی به شکل اعجاب‌آوری پخته شده و دیگر یک شوتر سریع و خشن نیست که در آن تنها وظیفه‌تان نشانه گرفتن و فشردن ماشه باشد.

  • بررسی بازی DOOM Eternal – مرا از جهنم برهان

DOOM Eternal گرافیک بی‌نظیر، موسیقی‌های گوش نواز و گیم‌پلی جذابی دارد و می‌توان گفت جزو بهترین بازی‌ های کامپیوتری است که به هیچ وجه نباید خودتان را از تجربه‌اش محروم کنید.

خرید از استیم

خرید از Humble Store

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

27. It Takes Two

سازنده و ناشر: هیزل‌لایت استودیوز، الکترونیک آرتز
سبک: اکشن ماجراجویی، پلتفرمر
سال انتشار: ۲۰۲۱
نمره متاکریتیک: ۸۹

جادوی اصلی It Takes Two در گیم‌پلی و طراحی مراحلش نهفته است که در چند سال اخیر هیچ عنوانی نتوانسته از این نظر حتی به آن نزدیک شود. بازی لحظه‌ای دست از شگفت‌زده کردن شما بر نمی‌دارد و هر اتفاقی که فکرش را نمی‌کنید، ممکن است در طول بازی کردن این عنوان تجربه کنید.

  • بررسی بازی It Takes Two – یک دست صدا ندارد

بازی It Takes Two مثل یک هدیه ارزشمند برای تمام گیمرها است. از آن بازی‌هایی که تا مدت‌ها از ذهن کسی پاک نمی‌شود و همه‌چیز در بهترین حالت خودش قرار دارد. کافی است تا نفر دومی پیدا کنید تا بیش از ۱۰ ساعت از یکی از بهترین بازی های کامپیوتری لذت ببرید.

خرید از استیم

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

26. Alien Isolation

سازنده و ناشر: کریتیو اسمبلی، سگا
سبک: اکشن ماجراجویی، ترس و بقا، مخفی‌کاری
سال انتشار: ۲۰۱۴
نمره متاکریتیک: ۸۱

هفت سال از عرضه Alien: Isolation می‌گذرد اما همچنان می‌توان ادعا کرد که یکی از ترسناک‌ترین بازی های کامپیوتری است که تاکنون ساخته شده است.

فناوری به کار رفته در ساخت بازی به ایجاد حس تعلیق در سرتاسر این عنوان کمک کرده است به طوری که نورپردازی و صداگذاری مهم‌ترین عامل القاء ترس به حساب می‌آیند. «بیگانه» مطمئنا یکی از مخوف‌ترین هیولاهایی است که در بازی های کامپیوتری با آن روبرو می‌شوید. موجودی باهوش، حیله‌گر و هولناک که همیشه در تعقیب و جستجوی شماست، حتی در کانال‌های تهیه هوا.

خرید از استیم

خرید از Humble Store

راکت لیگ راکت لیگ

25. Rocket League

سازنده و ناشر: سایونیکس
سبک: ورزشی
سال انتشار: ۲۰۱۵
نمره متاکریتیک: ۸۷

ایده کلی Rocket League بسیار ساده اما در عین حال جالب است، فوتبال بازی کردن با ماشین‌ها. برای افرادی مبتدی یک بازی آرکید سریع است که در آن وسایل نقلیه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به یکدیگر برخورد می‌کنند و گاهی اوقات توپ را به درون دروازه می‌اندازند. اما زمانی که با کنترل بازی کنار می‌آیید و به قولی در آن حرفه‌ای می‌شوید، به یک نمایش آکروباتیک جذاب تبدیل می‌شود.

چیزی که راکت لیگ را به یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تبدیل کرده این است که در هر حالت سرگرم کننده است و می‌توانید دوستان خود را روی یک مبل جمع کنید و یک تورنمنت جذاب با اعطا جایزه به زیباترین گل‌ها آغاز کنید.

خرید از استیم

خرید از Humble Store

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

24. Hollow Knight

سازنده و ناشر: تیم چِری
سبک: مترویدوانیا، اکشن ماجراجویی
سال انتشار: ۲۰۱۷
نمره متاکریتیک: ۸۷

بازی Hollow Knight شاید یکی از اولین بازی‌هایی باشد که به ذهن طرفداران سولزلایک می‌آید تا به دیگر بازیکنانی که می‌خواهند این سبک را تجربه کنند، توصیه کنند. با وجود تفاوت‌های ذاتی که این بازی مترویدوانیای دو بعدی با سبک ماجراجویی سوم شخص دارک سولز دارد، از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برد که تجربه‌ای به یادماندنی را رقم می‌زند.

با این وجود، شباهت‌های Hollow Knight به بازی اصلی Dark Souls بسیار زیاد است. اتمسفر تاریک و خاص فضای بازی، درهم‌تنیده بودن تمامی مکان‌های دنیای بازی در نقشه، داستان‌سرایی محوری که عمدتاً از طریق NPC‌های بازی روایت می‌شود و صد البته باس‌های جذاب‌، آن را به یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تبدیل کرده است.

خرید از GOG

خرید از Humble Store

خرید از استیم

فاینال فانتزی فاینال فانتزی

23. Final Fantasy 14

سازنده و ناشر: اسکوئر انیکس
سبک: MMORPG
سال انتشار: ۲۰۱۰
نمره متاکریتیک: ۴۹

بازی اصلی Final Fantasy 14 که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و دومین حضور اسکوئر انیکس در سبک MMORPG را رقم زد، یک عنوان تکراری بود و حرف زیادی برای گفتن نداشت. اما تیم سازنده با هر بسته الحاقی FF14 را بهتر از قبل کرد و آن را بهبود بخشید.

اکنون فاینال فانتزی ۱۴ یکی از بهترین بازی های کامپیوتری در سبک نقش‌آفرینی آنلاین است که به معنای واقعی برای تمام بازیکنان مناسب است. چه آن‌ دسته از کسانی که دوست دارند با دوستان و غریبه‌ها بازی کنند و چه آن دسته از افرادی که می‌خواهند خودشان به تنهایی در یک دنیای فانتزی بزرگ غرق شوند.

خرید از فروشگاه اسکوئر انیکس

خرید از استیم

مس افکت مس افکت

22. Mass Effect 2

سازنده و ناشر: بایوور، الکترونیک آرتز
سبک: اکشن نقش آفرینی، شوتر سوم شخص
سال انتشار: ۲۰۱۰
نمره متاکریتیک: ۹۴

اگرچه آخرین بازی سری مس افکت، Andromeda که سال ۲۰۱۷ منتشر شد آنچنان مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت، اما سه‌ گانه اصلی و علی‌الخصوص بازی Mass Effect 2 همچنان یکی از بی نقص‌ترین آثار سبک نقش آفرینی و صد البته یکی از بهترین بازی های کامپیوتری باقی مانده است.

داستان‌های فرعی و شخصیت‌های جانبی قسمت دوم آنقدر جذاب هستند که به پایان رساندن بازی شاید صدها ساعت طول بکشد. محیط ساخته شده با شهرها، سیارات و سفینه‌های متنوع، بی‌نهایت زیبا هستند و ماموریت‌ها هرگز تکراری نمی‌شوند. اما خدمه‌ای که در طول مسیر همراه شما می‌شوند و نحوه تعامل فرمانده شپرد با آن‌هاست که این بازی نقش آفرینی را از دیگران متمایز می‌کند.

خرید از اوریجین

خرید از استیم

وارزون وارزون

21. Call of Duty: Warzone

سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد، اکتیویژن
سبک: بتل رویال، شوتر اول شخص
سال انتشار: ۲۰۲۰
نمره متاکریتیک: ۸۰

Call of Duty: Warzone بدون شک در حال حاضر بهترین بازی سبک بتل رویال برای رایانه های شخصی است. وارزون بهترین بخش‌های این سبک را با چند تغییر خلاقانه مخلوط کرده که محصول جذابی از کار در آمده است. زمانی که شما می‌میرید، با پیروز شدن در یک نبرد 1v1، فرصت دوباره‌ای پیدا می‌کنید که برخی از بازگشت‌های به یادماندنی را رقم می‌زند.

ماموریت‌ها با درخواست از شما برای پیدا کردن یک سری صندوق‌، دفاع از یک منطقه معین یا شکار دشمن که موقعیت آن‌ها روی نقشه مشخص شده، به هر دور از بازی ساختار خوبی می‌بخشند. این بازی از سری کال آو دیوتی طوری طراحی شده تا به بازیکنان PC اجازه دهد با دوستان خود در کنسول‌ها متحد شوند.

خرید از بتل‌نت

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

20. Disco Elysium

سازنده و ناشر: ZA/UM
سبک: نقش آفرینی
سال انتشار: ۲۰۱۹
نمره متاکریتیک: ۹۱

به جرئت می‌توان از Disco Elysium به عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین عناوین سبک نقش آفرینی و یکی از بهترین بازی های کامپیوتری چند سال اخیر یاد کرد. ارائه داستانی جذاب و پیچیده در کنار روایت بی‌نقص و کنجکاو کننده باعث شده تا کاربران از زمانی که برای تجربه‌ بازی صرف می‌کنند، لذت ببرند. سیستم دیالوگ‌ بی‌نقص و گستره باور نکردنی موضوعاتی که برای صحبت کردن در نظر گرفته شده، قطعا برای دوست‌داران این سبک تکرار نشدنی خواهد بود.

  • بررسی بازی Disco Elysium – این دنیای پر رمز و راز

Disco Elysium از آن دسته بازی‌هایی پی سی است که هر چه بیشتر برایش زمان بگذارید، بیشتر شما را مجذوب خود می‌کند. آنقدر موضوع برای صحبت کردن، مکان برای کنکاش، آیتم برای جمع‌آوری، افراد متنوع برای تعامل، معماهای ریز درشت برای حل کردن و چالش‌های ذهنی برای شرکت کردن وجود دارد که بازی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

خرید از Humble Store

خرید از GOG

خرید از استیم

دستینی دستینی

19. Destiny 2

سازنده و ناشر: بانجی
سبک: شوتر اول شخص، MMOG
سال انتشار: ۲۰۱۷
نمره متاکریتیک: ۸۳

Destiny 2 شوتر کوآپ بانجی شروع سختی داشت، اما با هر بسته الحاقی بهتر از قبل شد. کمپین‌های جدید موفق شدند داستانی جالب را با گیم‌پلی چالش‌برانگیز و حتی عناصر معمایی ترکیب کنند تا اثر نهایی فراتر از یک عنوان لوتینگ صرف باشد.

بازی با ماوس و کیبورد این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که طرز عملکرد سلاح‌ها را بهتر احساس کنید و مهمات خود را بهتر کنترل کنید. با اینکه جدیدترین بسته‌های الحاقی Destiny 2 را در استیم باید خریداری کنید، اما همچنان می‌توانید صدها ساعت از بازی اصلی، بسته‌های الحاقی قدیمی و PvP خارق‌العاده را تجربه کنید. حتی می‌توانید فایل‌های ذخیره خود را از کنسول به PC منتقل کنید.

خرید از سایت بانجی

خرید از استیم

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

18. Outer Wilds

سازنده و ناشر: موبیوس دیجیتال، آناپورنا اینتراکتیو
سبک: اکشن ماجراجویی
سال انتشار: ۲۰۱۹
نمره متاکریتیک: ۸۵

یک داستان فضایی شاد و جالب درباره شخصیتی که هر ۲۲ دقیقه یکبار می‌میرد. در طول هر بار زندگی کردن، یک فرصت کوتاه عالی برای غرق شدن در داستان‌های درهم تنیده بازی فراهم می‌شود. دنیای عجیب و غریب بازی را کاوش می‌کنید و تغییرات آن را تماشا می‌کنید. تمام تلاش خود را می‌کنید تا چیز جدیدی از این دنیا بفهمید، چشمان خود را می‌بندید، دوباره به نقطه شروع بازگشتید و ۲۲ دقیقه دیگر فرصت دارید تا بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

جهان بازی به اندازه‌ای کوچک است که سفینه فضایی شما می‌تواند در عرض چند دقیقه به هر سیاره‌ای برسد و به شما فرصت زیادی می‌دهد تا در خرابه‌ها جستجو کنید و با NPC‌های جالب بازی صحبت کنید. اما هرگز آنقدر طولانی نیست که بتوانید تمام حقیقت ماجرا را کشف کنید و رشته‌های داستانی باقی می‌مانند تا دور بعدی دنبال آن‌ها بروید. به آرامی شما شروع به گره زدن این رشته‌ها به یکدیگر خواهید کرد و جهان بازی با هر سفر جدید، جذاب‌تر از قبل می‌شود. نتیجه نهایی یک بازی کامپیوتری زیباست که کاملا ارزش وقت گذاشتن را دارد.

خرید از اپیک گیمز

خرید از استور مایکروسافت

سیمز سیمز

17. The Sims 4

سازنده و ناشر: ماکسیس، الکترونیک آرتز
سبک: شبیه سازی اجتماعی
سال انتشار: ۲۰۱۴
نمره متاکریتیک: ۷۰

بهترین شبیه ساز زندگی در رایانه‌های شخصی هرگز دست از پیشرفت برنمی‌دارد. بسته‌های الحاقی بازی گران‌قیمت هستند، اما همیشه چیزهای جدیدی به زندگی مجازی شما اضافه می‌کنند، مانند طلسم‌های جادویی، دنیای جزیره‌های گرمسیری یا وسایل اتاق خواب نوجوان بدخلق شما.

روش‌های استودیو ماکسیس برای خلق داستان‌ پویا هیچوقت خسته‌کننده نمی‌شود. درام‌های خانوادگی، داستان‌های عشقی یا تقلاهای شخصی که سال به سال گسترش پیدا می‌کنند. نزدیک به هشت سال از عمر این بازی کامپیوتری می‌گذرد، اما از آنجا که EA همچنان به انتشار بسته‌های جدید ادامه می‌دهد، هنوز هم زندگی‌های زیادی در آن جریان دارند.

خرید از اوریجین

خرید از استیم

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

16. Subnautica

سازنده و ناشر: آنون ورلدز انترتینمنت
سبک: اکشن ماجراجویی، بقا
سال انتشار: ۲۰۱۸
نمره متاکریتیک: ۸۷

بیشتر بازی‌ها به‌خاطر سابقه‌ای که بازیکنان در تنفر از بخش‌های زیر آب دارند از پرداختن به این بخش خودداری می‌کنند. اما استودیوی Unknown World در سال ۲۰۱۴، با جسارت تمام بازی Subnautica که با محوریت بقا زیر آب ساخته شده بود را منتشر کرد. نتیجه‌ی بلندپروازی آن‌ها یک بازی مسحورکننده (و گاهی ترسناک) شد که با مناظر خیره‌کننده زیر آب، داستان خوبی را هم روایت می‌کرد.

هدف شما گسترش پایگاه و فرار از سیاره است و از این نظر Subnautica ساختار واضحی را به بازیکن می‌دهد که سایر بازی‌های سبک بقا از آن غفلت می‌کنند. یک بازی کامپیوتری فوق‌العاده خوش‌ساخت که چه در حال استخراج باشید یا چه در حال کاوش دنیای زیر آب، تعامل با آن لذت‌بخش است.

خرید از استیم

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

15. Psychonauts 2 

سازنده و ناشر: دابل فاین، ایکس باکس گیم استودیوز
سبک: پلتفرمر
سال انتشار: ۲۰۲۱
نمره متاکریتیک: ۸۹

زمانی که اعلام شد دابل فاین نسخه جدیدی از Psychonauts می‌سازد، با توجه به اینکه ۱۶ سال از انتشار قسمت اول می‌گذشت، عده‌ای نگران شده بودند که در حد انتظارات نباشد. اما محصول نهایی یک پلتفرمر با کیفیت و بسیار خوش‌ساخت است که نمونه آن را این روز‌ها کمتر می‌بینید.

  • بررسی بازی Psychonauts 2 – بزرگ‌مرد کوچک

قسمت اول داستان واسطه‌ای به نام رازپوتین را در راه پیوستن به Psychonauts، یک سازمان جاسوسی فراطبیعی، دنبال می‌کرد. اما در نهایت به ماموریت نجات تبدیل شد که در ذهن افراد و دنیاهای رنگارنگ آن‌ها روایت می‌شد. داستان قسمت دوم تنها چند روز پس از آن اتفاق می‌افتد و رازپوتین، اینترن جدید سازمان، وظیفه هدایت ذهن‌های مختلف و تلاش برای ایجاد تغییراتی معنادار را بر عهده دارد. در Psychonauts 2 ذهن شخصیت‌ها منعکس‌کننده مشکلات بی‌شماری است که انسان‌ها در زندگی با آن‌ها مواجه می‌شوند و هر مرحله جالب‌تر و متنوع‌تر از دیگری است.

خرید از استیم

خرید از GOG

ایکس باکس گیم پس

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

14. XCOM 2

سازنده و ناشر: فیراکسیس گیمز، ۲کی گیمز
سبک: تاکتیک نوبتی، نقش آفرینی تاکتیکی
سال انتشار: ۲۰۱۶
نمره متاکریتیک: ۸۸

XCOM 2 یک بازی استراتژیک تاکتیک نوبتی با چاشنی المان‌های نقش آفرینی تاکتیکی است که گیم‌پلی بسیار جذابی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. داستان جالب بازی که مدام تغییر می‌کرد و محتوای بسیار متنوع آن، XCOM 2 را به یکی از بهترین بازی‌های استراتژی پی سی تبدیل کرده‌ و حتی با گذشت ۶ سال‌، تجربه آن برای دوستداران این سبک الزامی است.

در دنیای XCOM 2 شما وظیفه کنترل و فرماندهی نیروهای زمینی را بر عهده خواهید داشت. جایی‌ که باید با فضایی‌ها مبارزه کنید و آن‌ها را از زمین بیرون کنید. اما مراقب باشید، چرا که ایکس‌کام ۲ به هیچ عنوان یک بازی ساده نیست و شما ماموریتی بسیار دشوار پیش‌رو خواهید داشت.

خرید از استیم

خرید از Humble Store

دث لوپ دث لوپ

13. Deathloop

سازنده و ناشر: آرکین، بتسدا
سبک: شوتر اول شخص
سال انتشار: ۲۰۲۱
نمره متاکریتیک: ۸۷

در بازی Deathloop شما وظیفه دارید تا گروه ۸ نفره ویژنری‌ها را شکست دهید، ولی این اتفاق باید تنها در یک روز رخ بدهد. بازی از ۴ منطقه و ۴ بازه زمانی تشکیل شده و سفر به هر یک از نقاط بازی، شما را یک واحد در طول روز جلو می‌برد. بنابراین همه چیز باید به نحوی چیده شود تا در نهایت با فقط چهار بار سفر کردن در نقشه، تمامی آن‌ها را بکشید. این چالش اصلی بازی است و تقریبا ۹۰ درصد زمان بازی شما به حل این موضوع اختصاص دارد.

  • بررسی بازی Deathloop – دستپخت جدید استودیو Arkane

Deathloop پر از جزئیات و داستان‌های جانبی است که عمدتا به یکی از هشت شخصیت اصلی باز می‌گردد. یکی از نقاط قوت بازی این است که به معنای واقعی آزاد هستید. می‌توانید از همان لحظه اول همه را با گلوله از پا در بیاورید یا همه را مخفیانه بکشید. قابلیت‌های ویژه شخصیت اصلی نیز قابل انتخاب کردن هستند و می‌توانید سبک بازی خود را هر بار خواستید از نو تعریف کنید.

خرید از استیم

گاد آف وار گاد آف وار

12. God of War

سازنده و ناشر: سانتا مونیکا، سونی
سبک: اکشن ماجراجویی، هک اند اسلش
سال انتشار: ۲۰۲۲
نمره متاکریتیک: ۹۳

پس از مدت‌ها انتظار، God of War بالاخره برای پی‌ سی عرضه شد و با این که نگرانی‌هایی در خصوص کیفیت آن روی رایانه‌های شخصی مطرح بود، خوش‌بختانه پورت بسیار خوبی از این بازی عرضه شد. با تنظیمات گرافیکی بهینه‌ای که گاد آو وار دارد هم روی سیستم‌های رده پایین قابل اجراست و هم برای سیستم‌های رده بالا دلبری می‌کند.

نسخه جدید God of War که در سال ۲۰۱۸ برای پلی استیشن ۴ عرضه شده بود، با وجود اینکه تغییرات گسترده‌ای را نسبت به نسخه‌های قبل ایجاد کرده بود، اما قدمی رو به جلو در زمینه استانداردهای ساخت بازی ویدیویی بود. همه چیز، از ساده‌ترین نکات ظاهری بازی گرفته تا نحوه لوت کردن و درگیری با دشمنان تغییر پیدا کرده و بازی با داستانی بسیار جذاب، ملموس و هیجان‌انگیز، شما را بیشتر از همیشه به شخصیت کریتوس نزدیک می‌کند.

خرید از استیم

خرید از اپیک گیمز

هف لایف هف لایف

11. Half Life: Alyx

سازنده و ناشر: ولو
سبک: شوتر اول شخص
سال انتشار: ۲۰۲۰
نمره متاکریتیک: ۹۳

Half-Life 2 هفده سال پیش منتشر شد، اما محیطی که ولو برای بازی جادوانه‌ی خود خلق کرد، هرگز قدرت جادویی‌اش را از دست نداد و حتی در بازی Half-Life: Alyx که دو سال پیش منتشر شد، چشمگیرتر از قبل شد.

بازدید مجدد از شهر City 17 به معنای واقعی لذت بخش است. تنها نکته ناراحت‌کننده این است که بازی Alyx به صورت انحصاری برای دستگاه‌های واقعیت مجازی ساخته شده و تنها افرادی که توانایی خرید این دستگاه را دارند، می‌توانند از آن لذت ببرند. با این حال، با توجه به اینکه این بازی یک پایان باورنکردنی داشت، این احتمال وجود دارد که یک نسخه دیگر ساخته شود. بدین معنی که ممکن است دنباله‌ای سنتی از سری اصلی Half-Life را شاهد باشیم که افراد بیشتری بتوانند به راحتی آن را بازی کنند.

خرید از استیم

الدن رینگ الدن رینگ

10. Elden Ring

سازنده و ناشر: فرام سافتور، بندای نامکو
سبک: اکشن نقش آفرینی
سال انتشار: ۲۰۲۲
نمره متاکریتیک: ۹۴

استودیو فرام سافتور در ساخت Elden Ring بهترین عناصر ساخته‌های پیشین خود را با یک دنیای باز به معنای واقعی هیجان‌انگیز ترکیب کرده که محصول نهایی چیزی فراتر از یک سولزلایک صرف است. در این بازی به شما آزادی کامل برای گشت و گذار در دنیای Lands Between داده می‌شود و بدون وجود نشانگرهای ماموریت که شما را راهنمایی کنند، باید خود شما به تنهایی اسرار پنهان دنیای وسیع بازی را کشف کنید.

  • بررسی بازی Elden Ring – به زیبایی یک رویا

البته Elden Ring یک بازی دشوار است، شاید حتی سخت‌ترین بازی فرام سافتور تاکنون باشد. اما از آنجایی که بازیکن می‌تواند مسیر پیشرفت خود را تعیین کند و از برخی ویژگی‌های جدید گنجانده شده در گیم‌پلی (همچون Ashes of War یا Summon Ashes) برای هموارتر کردن مسیر استفاده کند، احتمالا خیلی از کسانی که از سبک «سولزلایک» می‌ترسیدند را به خود جذب کرده است.

خرید از استیم

ماینکرفت ماینکرفت

9. Minecraft

سازنده و ناشر: موجنگ استودیوز
سبک: سندباکس، بقا
سال انتشار: ۲۰۱۱
نمره متاکریتیک: ۹۳

در حالی که Minecraft بیش از یک دهه پیش منتشر شد، اما همچنان به محبوب‌تر شدن و بزرگ‌تر شدن ادامه می‌دهد. می‌توان گفت در میان آثار سبک سندباکس، این بازی به وعده‌اش مبنی بر آزادی کامل عمل کرده، چرا که برای هر نوع گیمری یک چیزی در ماینکرفت یافت می‌شود.

از پروسه ساخت و ساز و سفارشی‌سازی خانه‌ها و ساختمان‌های جالب لذت می‌برید یا شاید هم از مدیریت منابع تهیه شده از طریق اکتشافات معدنی خطرناک لذت می‌برید، ماینکرفت مختص شماست. زیبایی آثار سبک سندباکس در این است که گزینه‌های بی‌شمار و تنوعِ نامحدودی روبروی شما قرار می‌دهد و باید اقرار کرد که هیچ بازی‌ای به اندازه ماینکرفت در دسترس همگان قرار نگرفته بوده است. پس اگر تاکنون در دنیای بی‌انتهای آن غرق نشدید، بهتر است هر چه سریع‌تر آن را تجربه کنید.

خرید از سایت موجنگ

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

8. Spelunky 2

سازنده و ناشر: بلیت‌ورکس، ماس‌ماوث
سبک: پلتفرمر، روگ‌لایک
سال انتشار: ۲۰۲۰
نمره متاکریتیک: ۹۱

در طول دوران طلایی بازی‌های مستقل PC همه در حال بازی کردن نسخه اصلی Spelunky بودند. یک بازی سبک روگ‌لایک که به سخت بودن مشهور بود، اما سرشار از رازهای پنهان و گیم‌پلی سرگرم‌کننده بود.

تمام نقاط مثبت بازی اصلی در Spelunky 2 تکرار شده‌اند. مقبره‌های بزرگ هنوز هم مملو از تله‌ها و هیولاهایی هستند که شما را مشغول خود می‌کنند و دنیایی بسیار بزرگ‌‌تر از نسخه قبل منتظر شما خواهد بود. برای اینکه مُردن کاراکتر در این قسمت کمتر ناامیدکننده باشد، اکنون از هاب مرکزی کار خود را آغاز می‌کنید. این کار به شما امکان انتخاب زیست‌بوم مرحله بعدی را می‌دهد که به تنوع هر چه بیشتر بازی کمک می‌کند.

خرید از استیم

رینبو سیکس رینبو سیکس

7. Rainbow Six Siege

سازنده و ناشر: یوبیسافت مونترال، یوبیسافت
سبک: شوتر تاکتیکی
سال انتشار: ۲۰۱۵
نمره متاکریتیک: ۷۹

یکی از بهترین بازی‌ های کامپیوتری برای تجربه برای بخش چند نفره آنلاین بدون شک Rainbow Six Siege است که روز به روز بهتر از قبل می‌شود.در این شوتر تاکتیکی باید به نحوه رویکرد خود برای به پایان رساندن ماموریت فکر کنید و با هم تیمی‌های خود هماهنگ شوید.

ممکن است این سبک برای بازیکنان شوتر صرف خسته کننده باشد، اما عمق بالای گیم پلی بخش تاکتیکی شما را مجبور می‌کند که همچون عقربه‌های ساعت عمل کنید. هر اپراتور نقش مهمی را در ماموریت ایفا می‌کند، چه تیرانداز ماهر باشد، چه متخصص تخریب یا تنها یک مرد عضلانی با یک چکش غول‌پیکر، فریب دادن حریف و شکست دادن آن‌ها لذت‌بخش است. یوبیسافت با نقشه‌ها و اپراتورهای جدید همواره به پشتیبانی از Siege ادامه می‌دهد.

خرید از استیم

خرید از یوپلی

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

6. Hades

سازنده و ناشر: سوپرجاینت گیمز
سبک: روگ‌لایک، اکشن نقش آفرینی
سال انتشار: ۲۰۲۰
نمره متاکریتیک: ۹۳

بازی Hades جدیدترین بازی‌‌ استودیوی مستقل سوپرجاینت به حساب می‌آید که دو سال پیش به طور رسمی منتشر شد. یک بازی اکشن روگ‌لایک تمام عیار که کیفیت بازی‌های مستقل را یک پله بالاتر برد و اکنون جزو یکی از بهترین بازی های کامپیوتری قلمداد می‌شود.

  • بررسی بازی Hades – فرار از دنیای زیرین

داستان بازی با الهام‌ از اساطیر یونانی روایت می‌شود. جایی‌ که شما وظیفه کنترل زاگریوس پسر هیدس، فرمان‌روای دنیای زیرین را بر عهده می‌گیرید و هدف شما، فرار کردن از قلمرو پدر و همنشین شدن با خدایان کوه المپ است. بازی در ژانر خودش کم نظیر است. طراحی مراحل در این بازی یکی از بهترین نمونه‌های حفظ ریتم در گیم‌پلی است. اتاق‌های تو در توی تارتاروس، هرکدام الگوی منحصر به فرد خودشان را دارند و با الگویی مترویدونیایی در کنار هم چیده شده‌اند.

خرید از استیم

خرید از اپیک گیمز

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

5. Dishonored 2

سازنده و ناشر: آرکین، بتسدا
سبک: اکشن ماجراجویی، مخفی‌کاری
سال انتشار: ۲۰۱۶
نمره متاکریتیک: ۸۶

استودیوی آرکین با ساخت بازی‌ نوآورانه Dishonored خلاقیت بی حد و اندازه خود را به جهانیان نشان داد و در سال ۲۰۱۶ قسمت دوم آن را عرضه کرد. عنوانی که گیم‌ پلی وسیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر طور که دوست دارید به هدف خود دست پیدا کنید. در این قسمت نقشه‌ها بزرگ‌تر و پیچیده‌تر شدند، قدرت‌های ماوراء طبیعی شخصیت اصلی چشمگیرتر شدند و شما می‌توانید کنترل شخصیت دوم، امیلی را به دست بگیرید که سبک و سیاق آدمکشی مخصوص به خود را دارد.

گرافیک بازی همچنان پس از گذشت سال‌ها جذاب است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. هرچند که Dishonored 2 هرگز به اندازه‌ای که لیاقش را داشت دیده نشد اما تجربه آن به معنای واقعی کلمه می‌تواند جذاب باشد و استودیو آرکین شاهکاری دوست داشتنی را از خود بجای گذاشته که بدون شک یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ محسوب می‌شود.

خرید از استیم

خرید از Humble Store

رد دد ریدمپشن رد دد ریدمپشن

4. Red Dead Redemption 2

سازنده و ناشر: راکستار
سبک: اکشن ماجراجویی
سال انتشار: ۲۰۱۹
نمره متاکریتیک: ۹۳

پس از سال‌ها انتظار و بعد از گذشت یک سال از عرضه نسخه کنسولی، Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۹ برای پی‌سی منتشر شد و به سرعت تبدیل به یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تمام ادوار شد.

بازی یک جغرافیای گسترده را در اختیار بازیکنان قرار داده تا در آن بچرخند و آزادانه هر کار که دل‌شان می‌خواهد در آن انجام دهند. سیاحت، شکار، ماهی‌گیری و مبارزه بخش کوچکی از فعالیت‌های جالبی است که می‌توان به سراغ آن‌ها رفت. ترکیب داستان زیبا با صداپیشگی عالی شخصیت‌ها و طراحی مناسب جزئیات و ماموریت‌ها باعث شده تا بازی به راحتی یکی از بهترین‌های تاریخ باشد.

Red Dead Redemption 2 روی رایانه‌های شخصی به مراتب بهتر از نسخه‌های کنسولی اجرا می‌شود و با گرافیک بهبود یافته و به‌روزرسانی DLSS، غرب وحشی هرگز به این زیبایی به تصویر کشیده نشده است.

خرید از استیم

خرید از سایت راکستار

خرید از اپیک گیمز

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

3. Into the Breach

سازنده و ناشر: سابست گیمز
سبک: استراتژی نوبتی
سال انتشار: ۲۰۱۸
نمره متاکریتیک: ۹۰

Into the Breach یک بازی استراتژی نوبتی جذاب از سازندگان FTL است که نه تنها یکی از بهترین عناوین مستقل سال ۲۰۱۸ بود، بلکه یکی از بهترین بازی های کامپیوتری نیز به حساب می‌آید.

این بازی که شما باید به کمک ربات‌های غول پیکر از نژاد انسان‌ها در برابر تهدیدات بیگانگان دفاع کنید، به شدت ارزش تجربه دوباره را دارد و انواعی از مکانیزم‌ها و تاکتیک‌ها را پیش‌روی شما می‌گذارد که به مرور زمان می‌توان در هر کدام از آن‌ها تبحر بالایی پیدا کرد.

Into the Breach در زمان عرضه آنقدر موفق عمل کرد که توانست جایزه ایده نو و بهترین بازی استراتژی سال مراسم گیم اواردز را مال خود کند.

خرید از استیم

خرید از Humble Store

خرید از GOG

ویچر ویچر

2. The Witcher 3: Wild Hunt

سازنده و ناشر: سی دی پراجکت رد
سبک: اکشن نقش آفرینی
سال انتشار: ۲۰۱۵
نمره متاکریتیک: ۹۳

تقریبا هفت سال از عرضه The Witcher 3 می‌گذرد و هنوز هم یکی از زیباترین و بهترین بازی‌ های کامپیوتری موجود در بازار به حساب می‌آید، مخصوصا روی سیستم‌های رده بالا که بازی را بسیار چشم‌نوازتر از قبل می‌کنند. ویچر ۳ هم از لحاظ فنی بسیار برجسته بود و هم از لحاظ بزرگی و وسعت داستان یکی از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های تمام ادوار بود که تبدیل به معیاری جدید برای عناوین هم‌ سبک خود شد.

جهان گسترده ویچر و قلمروهای شمالی که با الهام از اساطیر داستانی اروپایی ساخته شدند، بسیار زیباست و پر از موجودات جالب توجه و شخصیت‌های چند بعدی است که شاید داستان فرعی آن‌ها ساعت‌ها به طول بکشد. مراحل بی‌شمار جانبی به طوری شما را غرق خود می‌کنند که بعضی اوقات فراموش می‌کنید داستان اصلی گرالت و ینفر و سیری را دنبال کنید. ترکیب این موارد با گیم‌پلی جذاب، مدل‌سازی فوق العاده کاراکترها و انیمیشن‌های خیره‌کننده، تجربه‌ای به یادماندنی برای هر گیمری رقم می‌زند که تا پایان عمر هرگز از یاد نخواهد برد.

خرید از استیم

خرید از Humble Store

خرید از GOG

بهترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های کامپیوتری

1. Divinity: Original Sin 2

سازنده و ناشر: لاریان استودیوز
سبک: نقش آفرینی
سال انتشار: ۲۰۱۷
نمره متاکریتیک: ۹۵

Divinity: Original Sin 2 ادای احترامی باشکوه به روزهای گذشته سبک نقش آفرینی ایزومتریک بود و با الهام از عناوین مشهوری همچون Baldur’s Gate، تبدیل به یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ شد. این بازی به جای تکیه بر نوستالژی خالص، بهترین بخش‌های عناوین کلاسیک همچون داستان‌های شاخه‌دار، یادداشت‌های خاطره‌انگیز، شخصیت‌های پیچیده و ساخت گروهی از همراهان را با ایده‌های طراحی مدرن مانند طلسم‌های مبتنی بر فیزیک و پشتیبانی از مادها ترکیب کرده است.

تصمیماتی که در طول بازی می‌گیرید نه تنها روی شخصیت شما تاثیر دارد، بلکه با دنیای بازی هم در ارتباط است و باعث تغییر نحوه رفتار این جهان با بازیکن می‌گردد. همراهان‌تان با توجه به کارهایی که می‌کنید بازخورد نشان می‌دهند و اگر به مذاق‌شان خوش نیامد، گروه را ترک می‌کنند و شما را تنها می‌گذارند. پایان‌بندی بازی نیز با توجه به تمام انتخاب‌هایی که کرده‌اید شکل می‌گیرد و تجربه‌ی منحصر به‌ فرد را رقم می‌زند.

خرید از استیم

خرید از GOG

سوالات متداول

بهترین بازی پی‌ سی کدام است؟

از نظر متاکریتیک، بازی Disco Elysium: The Final Cut که سال ۲۰۲۱ منتشر شد، بالاترین نمره متا بین تمام بازی‌های PC در تاریخ را با میانگین امتیازات ۹۷ دارد. بازی‌های Half-Life 2 و Grand Theft Auto V هر دو با میانگین امتیازات ۹۶ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

محبوب‌ترین بازی آنلاین پی‌ سی کدام است؟

به غیر از دو بازی معروف شرکت ولو، دوتا ۲ و CS:GO که مدت‌هاست جزو بهترین و فعال‌ترین بازی‌های آنلاین پی‌ سی هستند، می‌توان از بازی‌های دیگری همچون لیگ آو لجندز، ماینکرفت، World of Warcraft، Roblox و فورتنایت نام برد.

چه بازی‌هایی را باید با پی‌ سی رده بالا تجربه کرد؟

اگر سیستم پیشرفته جدیدی گرفتید و می‌خواهید قدرت آن را به رُخ بکشید، بهتر است عناوینی همچون سایبرپانک ۲۰۷۷، دایینگ لایت ۲، ویچر ۳، رد دد ریدمپشن ۲ و فورتزا هورایزن ۵ نصب کنید و آن‌ها را با آخرین تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

نظر شما