شناسهٔ خبر: 54180861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان بر ضرورت ارائه پیوست فرهنگی در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها تاکید کرد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: لزوم ارائه و توجه به پیوست فرهنگی در جریان اجرای طرح‌های مطالعاتی و پروژه‌ها بسیار مهم و ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «حبیب‌الله شعبانی موثقی» روز یک‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه استفاده صرف از نام شهدا پیوست فرهنگی محسوب نمی شود، افزود: نیازمند پیوست فرهنگی در پروژه‌ها با استفاده از نظر نخبگان و  مجموعه‌ های تخصصی هستیم.

وی خواستار به سرانجام رسیدن سند فرهنگی تا زمان سفر رییس جمهور به استان شد و اظهار داشت: وجود این دغدغه نباید باعث شود که به سند ضعیفی دست پیدا کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری اجلاسیه سالانه طب سینایی در همدان، گفت: مقرر شد که هر ساله در شهریور این اجلاسیه با هدف ترویج طب سینایی در استان برگزار شود.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: این اجلاسیه ضمن آنکه می‌تواند به توسعه گردشگری همدان کمک‌ کند در عرصه ترویج طب سینایی و معرفی آن نیز اثرگذار خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه از تمام افرادی که در عرصه بین‌المللی در این حوزه دارای مقالاتی هستند  دعوت می شود و از بهترین مقاله قدردانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه ویژه‌ای برای حفظ محیط زیست قائل است، اظهار داشت: محیط‌بانی از جمله مشاغل سختی است که متاسفانه کمتر به شاغلان این عرصه توجه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به حضور خود در منطقه حفاظت شده خانگرمز و مشاهده سختی کار محیط‌بانان، گفت: امیدواریم با همراهی‌ مسئولان مربوطه شاهد تغییر قانون و قرار دادن این شغل جزو مشاغل سخت و حمایت بیشتر از این عزیزان باشیم.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: ایجاد مرکز تربیت کودک و نوجوان از مصوبات این شورا است که باید فعالیت آن زیر نظر شورا برای دستیابی به اهداف مد نظر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی فقط نباید به برگزاری یک جلسه معمولی محدود شود که اعضا در کنار یکدیگر حضور یابند و گزارش‌ دهند بلکه لازم است برآیند اقدامات را در جامعه به خوبی شاهد باشیم.

نظر شما