شناسهٔ خبر: 54178359 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی کردستان:

الگوگیری از زندگی حضرت معصومه(س) موجب پرورش دختران سالم در جامعه می‌شود

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه دین اسلام همواره برای زنان و دختران اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: الگوگیری از زندگی حضرت معصومه(س) موجب پرورش دختران سالم در جامعه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ ئالا شهسواری مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر که با حضور جمعی از کارشناسان ادارات و نهادهای استان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر و دهه کرامت اظهار داشت: چنانچه دختران این سرزمین زندگی حضرت معصومه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند جامعه اسلامی به سر منزل کمال رهنمون خواهند کرد.

 

وی مهمترین ویژگی حضرت معصومه(س) را طهارت روح و کمال  معنوی ذکر کرد و افزود: دختران جامعه ایرانی اسلامی با الگوپذیری دینی خود از شخصیت‌های والایی همچون حضرت زهرا(س) همواره با توجه به نقش سازنده‌شان موجب رشد و ترقی جامعه شده و در بزنگاه‌های مهمی این نقش را بخوبی ایفا کرده و به حضور پررنگ در جامه افتخار می‌کنند.

 

شهسواری افزود: دختران ما باید اهمیت جایگاه خود را بدانند زیرا همین دختران هستند که مادران فردا می‌شوند بنابراین برای داشتن فرزندان و جامعه سالم به مادر سالم نیاز داریم.

 

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: نقش دختری نقش مستقلی است که باید استقلالش به رسمیت شناخته شود. وقتی این استقلال به رسمیت شناخته می‌شود، که نقش فعال من به عنوان یک دختر در نسبت با اعضای خانواده، در نسبت با تأثیری که در محیط اجتماعی‌ام می‌توانم داشته باشم، تعریف می‌شود.

 

وی در پایان افزود: دخترانی که در جامعه ما چنین جایگاه ارنده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند امروز دوشادوش یکدیگر عرصه‌های مهم علمی، فن‌آوری و ورزشی را یکی پس از دیگری فتح کرده و با تلاش روز افزون خود چهره‌ای متفاوت از دختران دیگر جوامع بشری را به نمایش گذاشته‌اند.

 

در ادامه هر یک از حاضرین در خصوص ارائه راهکار جهت برگزاری برنامه های روز دختر مطالبی را بیان کردند.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

پایان پیام/713

نظر شما