شناسهٔ خبر: 54176012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آغاز گردهمایی بین‌المللی ارتقای ارتباطات علمی و گردشگری به میزبانی مشهد

گردهمایی بین المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری به میزبانی مشهد با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، این گردهمایی با حضور سفیران و دیپلماتهای ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی از جمله کشورهای ایتالیا، ترکمنستان، ترکیه، عمان، پاکستان، عراق، افغانستان، پاکستان و نیجریه به همراه مقامات یونسکو، یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و اکو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب گردشگری سلامت منطقه برگزار شده است.

استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز این گردهمایی گفت: در این استان آمادگی داریم برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات درمانی، بهداشتی و آموزشی زمینه لازم برای کشورهای علاقه‌مند را فراهم کنیم.

یعقوبعلی نظری افزود: خراسان رضوی از ظرفیتهای علمی و درمانی زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها زمینه برای همکاریهای فراوان با کشورها و مردمان آنها فراهم می شود.

وی گفت : خراسان رضوی یکی از استانهای بزرگ کشور ایران با حدود هفت میلیون نفر جمعیت است و سالانه ۳۰ میلیون نفر در طی سال به مرقد مطهر زیارت امام رضا(ع) در مشهد مرکز این استان مشرف می شوند.

استاندار خراسان رضوی امکانات آموزش بهداشت و درمان این استان را خوب توصیف کرد و افزود: آمادگی داریم دانشجویانی از کشورهای دیگر را در این استان پذیرش کنیم.

نظری گفت: علاوه بر این امکانات درمانی و ظرفیت خدمت رسانی به بیماران نیز در شهر مشهد با کیفیت بالایی فراهم است ضمن این که ظرفیتهای گردشگری و تاریخی فراوانی نیز در کنار این خدمات وجود دارد.

وی افزود : بیشترین هتلها و ظرفیتهای اقامتی کشور در مشهد قرار دارد که زمینه ساز میزبانی مطلوب است.

انتهای پیام/

 

نظر شما