شناسهٔ خبر: 54173406 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رونمایی از از ۴ طرح کتابخوانی به همت کانون شهید روحی

کانون فرهنگی هنری «شهید ابراهیم روحی» چهار طرح کتاب‌خوانی را با هدف ارتقای سطح سواد عمومی جامعه رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان ، چهار طرح کتاب‌خوانی با هدف ارتقای سطح سواد عمومی جامعه و همچنین افزایش سطح آگاهی‌های عمومی عصر شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای انتظار شهر مشهد رونمایی شد.

 

علی اکبر روحی گل ختمی در این خصوص گفت: پوستر باشگاه کتاب‌خوانان مشهدی، رونمایی از پوستر طرح کتابخوانی ساده مثل روح‌الله به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل، طرح کتابخوانی به وقت هشت پیرامون ایام دهه کرامت و رونمایی از پوستر طرح چهره به چهره و چکامه از جمله طرح های رونمایی شده است.

 

مدیر کانون و موسسه فرهنگی هنري «شهید ابراهیم روحی» با اشاره به پوستر باشگاه کتاب خوانان مشهدی، افزود: در این چهارچوب به صورت ماهانه با برگزاری مسابقه کتابخوانی سعی در رشد سرانه مطالعه استان خراسان رضوی می‌شود و شرکت‌کنندگان در بستر سامانه مرکز مجازی مطالعات کتابخوانی به آدرس www.ketab.ir حضور یافته و در برنامه‌های در حال برگزاری مشارکت می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام راحل (ره) از پوستر ساده طرح کتابخوانی «مثل روح‌الله» رونمایی شد.

 

گل ختمی بیان کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی به وقت هشت عنوان طرح دیگری است که به مناسبت نزدیک شدن به ایام دهه کرامت و با معرفی کتاب بر مدار آفتاب صورت می‌گیرد تا مخاطبان با سبک زندگی آن امام همام بیشتر آشنا شوند.

 

این فعال فرهنگی همچنین از رونمایی پوستر طرح چهره به چهره و چکامه نیز خبر داد و اظهار کرد: در این طرح حلقه‌های تربیتی کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای رفتارهای اجتماعی را مورد هدف خود قرار داده است. این طرح در مناطق کمتر برخوردار استان اجرا می‌شود و سعی شده تا حلقه تربیتی نوجوانان بر اساس کتاب «دعوت و امید» با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شود .

 

وی تاکید کرد: مراسم اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه بزرگ کتابخوانی مادرانه، تاملی در مقام مادری و اهمیت فرزندآوری نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت یزدی نیز برگزار شد، در این مسابقه که از میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) تا میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) برپا بود، از میان سه هزار و ۳۰۵ مشارکت کننده، تعداد ۱۲۵ نفر برگزیده و ۲۵۰ میلیون ریال جایزه بین این عزیزان اهدا شد.

 

گفتنی است، در این مراسم محمد حسینزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مسافری، نماینده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد،  نعمت زاده، مجري کشوری طرح تربیتی چهره به چهره و حجت رضازاده، نماینده معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور داشتند.

 

پایان پیام/9

نظر شما