شناسهٔ خبر: 54171134 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محمودزاده: فقر امکانات بزرگترین مشکل لیگ یک است/ به دو شرط تماشاگران مجاز به حضور در ورزشگاه هستند

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران گفت: بزرگترین مشکلی که در این رده از مسابقات داریم فقر امکانات و نبود سخت‌افزار و ورزشگاه‌های مناسب است.

صاحب‌خبر -

فریبرز محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال در چهار هفته پایانی اظهار داشت: از ابتدا باید از همه باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال میزبان درخواست کنم تلاش کنند مسابقات در سلامت کامل و با تدابیر امنیتی مناسب برگزار شود و مشکلی مثل مسابقات در لیگ دسته دوم پیش نیاید. مسابقه‌ای که بین شهید قندی یزد و 90 ارومیه در لیگ دو  برگزار نشد. امیدوارم شرایط جوی هم برای برگزاری مسابقه بسیار مناسب باشد.

وی در مورد اینکه در بهار هستیم و هوا مطلوب است و چرا شرایط جوی باید مانع برگزاری مسابقه شود، عنوان کرد: الان همه می‌گویند هوا عالی است و شاهد یک هوای بهاری هستیم اما هفته گذشته در بازی استقلال ملاثانی با ماشین‌سازی تبریز 50 دقیقه قبل از شروع مسابقه و زمانی که بازیکنان در حال گرم کردن بودند به یکباره شاهد طوفان گردوخاک شدیم و همه چیز تحت تأثیر قرار گرفت. واقعاً در چنین شرایط جوی برگزاری مسابقات لیگ هنر می‌خواهد به خصوص اینکه بزرگترین مشکل ما در لیگ دسته اول فقر امکانات است.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران تأکید کرد: ورزشگاه‌های برخی شهرها در بدترین شرایط قرار دارند. مثلاً ورزشگاه شهید مهدی بوشهر مشکل کمبود نور دارد. استقلال خوزستان حتی نمی‌تواند در خوزستان میزبان باشد و برای میزبانی به شهر خرم‌آباد در استان لرستان سفر می‌کند. استقلال ملاثانی هم به لطف مدیریت گرشاسبی در خوزستان میزبان است. بزرگترین مشکل ما در لیگ دسته اول نبود سخت‌افزار مناسب و ورزشگاه است. خوزستان سه تیم لیگ برتری و دو تیم دسته اولی دارد اما با کمبود ورزشگاه مواجه‌ایم.

وی افزود: مدیرکل ورزش جوانان جدید استان خوزستان پیگیر ورزشگاه‌های رها شده در استان خوزستان شد و باید از او تشکر کنم ورزشگاه‌های غدیر و تختی اهواز به حال خود رها شده بودند و  نبود ورزشگاه و سخت‌افزار مناسب کار را برای فدراسیون و سازمان لیگ سخت می‌کند. نداشتن زمین و ورزشگاه ارتباطی به فدراسیون و سازمان لیگ ندارد و باشگاه‌ها با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئولان استانی باید شرایط ورزشگاه‌های‌شان را مناسب‌سازی کنند. 

وی در مورد اینکه مسابقات امروز لیگ یک با حضور تماشاگر برگزار خواهد شد یا نه، عنوان کرد: تماشاگران فقط حق حضور در 30 درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها را با رعایت دو شرط اصلی دارند اینکه سامانه بلیت‌فروشی وجود داشته باشد و همچنین دو دز واکسن‌شان را زده باشند و حضور تماشاگران از طریق این دو سامانه کنترل شود.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران در مورد زمان آغاز مسابقات فصل آینده این رقابت‌ها اظهار داشت: هر زمانی که شروع مسابقات لیگ برتر اعلام شود ما یک هفته تا 10 روز بعد مسابقات لیگ یک فصل آینده را استارت می‌زنیم زیرا می‌خواهیم مثل لیگ برتر در طول جام جهانی تمام توجهات به مسابقات تیم ملی باشد و در این زمان ما  در تعطیلات نیم‌فصل لیگ بباشیم.

محمودزاده در مورد شرایط قهرمانی و سقوط تیم‌ها در لیگ یک عنوان کرد: شرایط قهرمانی و سقوط تیم‌ها در لیگ یک دقیقاً مثل شرایط اعلام شده برای لیگ برتر است.

انتهای پیام/

نظر شما