شناسهٔ خبر: 54170092 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

روش‌هایی برای بررسی سوابق بیمه تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای کسانی که مبلغ بیمه را در طول ماه به این سازمان واریز می‌کنند، به عنوان یک دغدغه مهم شناخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای کسانی که مبلغ بیمه را در طول ماه به این سازمان واریز می‌کنند، به عنوان یک دغدغه مهم شناخته می‌شود. کارفرمایان و کارگران با واریز به موقع بیمه تامین اجتماعی می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند. در برخی از موارد به دلیل برخی از مشکلات، کارفرما از پرداخت بیمه کارکنان خود سرباز شده که این امر مشکلاتی را ایجاد مّی‌کند. در این مقاله قصد داریم تا ضمن اشاره به مزایای بیمه تامین اجتماعی، به نحوه بررسی سوابق بیمه بپردازیم.

بیمه تامین اجتماعی چیست و چه مزایایی دارد

همه کسانی که در محیط‌های مختلف مشغول به کار هستند، مشمول قانون کار می‌شوند. این افراد باید طبق قوانین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند. حق بیمه تامین اجتماعی به شکل سالیانه افزایش پیدا می‌کند. افرادی که بیمه آزاد تامین اجتماعی را واریز می‌کنند، می‌توانند دفترچه بیمه را مجزا تهیه کنند. هر شخص که بنا به دلایل مختلف حق بیمه را پرداخت می‌کند، می‌تواند از مزایای بیمه‌ای بهره‌مند شود. از مهم‌ترین مزایای بیمه تامین اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه اطلاع از سوابق بیمه تامین اجتماعی

در جامعه امروزی بسیاری از افراد به صورت آزاد بیمه تامین اجتماعی را واریز می‌کنند تا در سال‌های آینده بتوانند از سنوات آن بهره‌مند شوند. برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، چند راه‌کار مختلف وجود دارد که در این بخش به مهم‌ترین آن اشاره خواهیم داشت:

مراجعه به شعب بیمه

یکی از قدیمی‌ترین راه‌هایی که افراد می‌توانند جهت سوابق بیمه به آن مراجعه کنند، دریافت بیمه تامین اجتماعی است. این روش می‌تواند برای کسانی که کار کردن با سایت تامین اجتماعی را به صورت حرفه‌ای نمی‌دانند بسیار کاربردی باشد. از معایب مراجعه به شعب بیمه می‌توان به انتظار در صف بیمه اشاره کرد. به شکل کلی می‌توان گفت که مراجعه به شعب بیمه یکی از طاقت‌ فرساترین راه‌هایی است که از طریق آن می‌توان سوابق بیمه تامین اجتماعی را مشاهده کرد. همچنین با مراجعه به بخش اخبار سایت سانا پرس در جریان جدیدترین اخبار در حوزه تامین اجتماعی قرار خواهید گرفت.

مراجعه به پورتال سازمان تامین اجتماعی

در شیوه دوم افراد با داشتن نام کاربری و رمز عبور می‌توانند به آسانی با مراجعه به پورتال سازمان تامین اجتماعی، به آسانی سوابق بیمه خود را مشاهده کنند. سازمان تامین اجتماعی برای آسایش افراد با راه‌اندازی بخش خدمات غیرحضوری سعی کرده است تا یک گام مهم در ارائه خدمات بیمه‌ای بردارد. آدرس سایت تامین اجتماعی برای مشاهده بیمه samt.tamin.ir است.  بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به این وب سایت و مشاهده بخش سوابق بیمه شدگان، به راحتی با وارد کردن کدملی و رمزعبور خود از سوابق بیمه‌ای مطلع شوند.

بهره‌گیری از کد دستوری

علاوه بر موارد گفته شده، در شیوه سوم افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره 142 مربع، از خدمات غیرحضوری این سازمان بهره‌مند شوند. با شماره گیری کد دستوری مشخص شده، آخرین سابقه بیمه با چند لمس ساده امکان پذیر است. نکته حائز اهمیت در استفاده از این شیوه این است که افراد قبل از ارسال کد دستوری مذکور، باید در سایت سامانه سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی ثبت نام کنند.

بهره‌گیری از اپلیکیشن تامین اجتماعی

به عنوان شیوه چهارم می‌توان گفت که مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده این سازمان امکان پذیر است. کسانی که دارای گوشی سیستم عامل اندروید هستند، می‌توانند با دانلود و نصب آن نسبت به مشاهده سوابق بیمه‌ای اقدام کنند. شاید بتوان گفت که راحت‌ترین راه برای مشاهده سابقه بیمه، استفاده از اپلیکیشن هست، چرا که باعث می‌شود تا فرد بتواند خدمات مختلفی نظیر، فیش حقوق مستمری، نوبت‌دهی اینترنتی، برگ پرداخت حق بیمه و غیره را مشاهده و دریافت کند.

جمع بندی

پرس بیمه تامین اجتماعی برای کسانی که در مشاغل مختلف مشغول به کار هستند، به عنوان یک الزام شناخته می‌شود. افراد برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی می‌توانند ضمن راهنمایی وب سایت خبری سانا پرس، از شیوه‌های بیان شده در این مقاله استفاده کنند. در یک جامعه زمانی که افراد بیمه خود را به صورت کامل و در موعد مقرر واریز کنند، می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما