شناسهٔ خبر: 54169720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تشکیل پرونده قضایی برای ضرب و جرح معلول سمنانی/ دادستان: خاط...

اقتصاد ایران: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از تشکیل پرونده قضایی برای معلول سندروم داون که در یکی از مراکز توانبخشی این استان دچار ضرب و جرح شدید شده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان پس از اطلاع از مصدومیت مددجوی معلول در سمنان، به‌صورت سرزده در مرکز توانبخشی معلولان سمنان حاضر شد و ضمن بررسی دقیق موضوع و تحقیق از مطلعان و مسؤولان مربوطه، سوابق پزشکی و پرونده موجود را در آن مرکز نگهداری بررسی کرد.

وی در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی معلولان ذهنی در سمنان اظهار کرد: پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده و در مرحله تحقیقات مقدماتی و بررسی و جمع‌آوری ادله است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: این پرونده به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه آن نیز به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: رسیدگی و مراقبت از این بیماران کار بسیار سختی است و افرادی که از این بیماران مراقبت و نگهداری می‌کنند، افرادی دلسوز، بااحساس و ایثارگر هستند و معمولاً با مهربانی با مددجویان رفتار می‌کنند.

وی افزود: اگرچه کنترل این بیماران در برخی مواقع و شرایط سخت است؛ ولی در صورت اثبات هرگونه تقصیر و عمد، افراد خاطی باید پاسخگوی رفتار عمدی و قصور خویش باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اضافه کرد: در بازدید به عمل آمده، بخش‌های مختلف مرکز مورد بررسی قرار گرفت و این مرکز توانبخشی، یکی از بهترین مراکز نگهداری بیماران سندروم داون بهزیستی در سمنان بوده و از نظر رعایت مقررات بهداشتی و غذایی شرایط مطلوبی دارد.

ابراهیمی افزود: این مرکز دارای برنامه غذایی منظم بوده و انبار مواد غذایی آن نیز در حد مطلوب است و مطالبی که در فضای مجازی در رابطه با نامطلوب بودن وضعیت غذایی مرکز منتشرشده کذب و غیرمنصفانه است؛ در این جهت نیز دادستانی، افرادی را که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده باشند، مورد تعقیب قرار خواهد داد.

خبرنگار ما بر اساس سوژه‌ای که در سامانه سوت‌زنی فارس ثبت شده بود، مطلع شد که یک بیمار سندروم داون با شرایطی نامناسب از یک مرکز توانبخشی در سمنان، با آمبولانس به بیمارستان کوثر این شهر منتقل شده است.

«مهدی»، برادر این بیمار سندروم داون است که در پیگیری‌های بعدی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، ماجرا را شرح داد و ادعاهایی را درباره شرایط نامساعد جسمانی برادرش در پی ضرب و جرح در این مرکز توانبخشی مطرح کرد.

اداره کل بهزیستی استان سمنان هم بعدتر در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس تأیید کرد که در روزهای اخیر، به یکی از توانخواهان مقیم در یکی از مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی استان آسیب جسمی وارد شده است.

با این حال، امروز اسنادی به دست خبرنگار فارس رسیده که نشان می‌دهد اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان در بررسی پرونده ضرب و جرح شدید این معلول سندروم داون، ۳۱ بند صدمه بدنی وارده به این معلول را محرز تشخیص داده است.

انتهای پیام/74002/م/م

برچسب‌ها:

نظر شما