شناسهٔ خبر: 54169237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات: دسترسی ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت محقق می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری شهرستان میاندوآب بعد از بازدید از پروژه های در حال احداث گفت: دولت به دنبال حل ریشه ای مشکلات کشور است در گام نخست سفر های استانی به دنبال شناخت مشکلات و تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه تمام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، همزمان با سفر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز وارد شهر ارومیه شد و بعد از آن به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به شهرستان میاندوآب، بارق و چهار برج  سفر کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی از رییس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب ، باروق و چهار برج با اشاره به اجرای طرح اقتصادی دولت، تاکید کرد که رییس جمهور و دولت سیزدهم آبرو و حیثیت خود را برای اجرای این طرح گذاشته‌اند.

وی در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب با یاد از شهدا و ایثارگران میاندوآب، ادامه راه آنان را در این مقطع در ساحت کار جهادی، شبانه روزی و عالمانه، حلال بسیاری از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم نیز همین مسیر را پیگیری می‌کند.

زارع پور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دولتی مردمی و تحول گراست، افزود: این دولت به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات کشور است و بسیاری از مشکلات شهرستان میاندوآب با یک سفر و جلسه حل نمی شود و دولت در گام نخست سفر های استانی به دنبال شناخت مشکلات و تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه تمام است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه رییس جمهور معتقد است رییس جمهور کل ایران است و نسبت به همه مسئولیت دارد، گفت: تا نیمه نخست امسال دور نخست سفرهای استانی تکمیل و کل کشور پایش می شود و در نیمه دوم وارد دور جدیدی از سفرهای استانی می‌شویم و ارتباطات با مردم تداوم دارد.

وی از مسوولین شهرستان میاندوآب خواست ۳ یا ۴ مشکل ریشه ای و عمیق این شهرستان را اعلام کنند تا بتوانیم به صورت ویژه پیگیری و حل کنیم.

نماینده ویژه رییس جمهور در این سفر کنترل بیماری کرونا را یکی از دستاوردهای مهم دولت در چند ماه گذشته عنوان کرد و گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بیش از ۱۶۰۰ روستا در همین مدت به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و در حوزه فضایی نیز با پرتاب و در مدار قرار گرفتن ماهواره صددرصد ایرانی، تصاویر با کیفیت ارسالی توسط ماهواره ایرانی دریافت شد و توانستیم به چرخه کامل ساخت، پرتاب و دریافت تصاویر ماهواره برسیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به طرح جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: در دولت‌های گذشته هیچ کس جرات این جراحی اقتصادی را نداشت و رییس جمهور و این دولت آبرو و حیثیت خود را برای این طرح گذاشته‌اند تا دست دلالان و واسطه ها از جیب مردم کوتاه شود و طبیعی است که علیه این طرح اقدام کنند.

زارع پور تصریح کرد: مردم با درک بالا و همراهی خود در این طرح دست رد به سینه ضد انقلاب زدند.

وی با اشاره به اینکه امکان دارد اشکالاتی در طرح باشد، افزود: بالا رفتن قدرت خرید و تامین حداقل معیشت مردم و خارج شدن دولت از اقتصاد از مزیت‌های این طرح است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات که در مورد عدم جابجایی مدیران شهرستانی مطرح شد نیز با اشاره به اینکه ملاک انتصاب افراد شایسته سالار است، افزود: نباید در این حوزه دچار افراط و تفریط شویم و ملاک افراد در این دولت روحیه جهادی، کار شبانه روزی و عالمانه است.

عیسی زارع پور در شورای اداری  شهرستان تازه تاسیس چهاربرج به دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: فقط مبلغ ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل به پیمانکاران به این دولت رسید که ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان برای این بدهی پرداخت می‌شود.وزیر ارتباطات گفت:بدهی دولت قبل به پیمانکاران به این دولت رسید که ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان برای این بدهی پرداخت می‌شود.

وی به افزایش ۵۰ درصدی تجارت خارجی در همین چند ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در همین شرایط سخت تحریم مشتری‌های جدیدی برای نفت ایران پیدا شده و فروش نفت افزایش داشته است.

زارع پور سفر دولت به ۲۱ استان در ۸ ماه را بی سابقه توصیف کرد و گفت: برای هر استان چندین جلسه قبل از سفر برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات آنها بررسی و مصوباتی به تصویب می رسد.

وی افزود: در بین مردم و با مردم بودن را در گذشته کمتر شاهد بودیم در صورتی که رییس جمهور روز جمعه بعد از شروع طرح اقتصادی دولت، بین مردم می رود و با آنان صحبت می کند که باعث آرامش مردم می شود.

وزیر ارتباطات درباره اتصال روستاهای استان آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت نیز گفت: ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان دارای اینترنت پرسرعت هستند که برنامه داریم تا پایان سال این که با به ۹۰ درصد برسد.

در این جلسه، نمایندگان اقشار مختلف مردم مسائل و مشکلات خود را به صورت شفاهی و مکتوب به وزیر ارتباطات اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات قبل از حضور در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب، با حضور در منزل جانباز ۷۰ درصد محمد حسین محمودی از نیروی دریایی ارتش، از رشادت‌ها و فداکاری جانبازان تجلیل و تقدیرنامه‌ای به رسم قدردانی از مجاهدت‌های این جانباز دفاع مقدس تقدیم وی کرد.

بازدید از پروژه ساحل سازی زرینه رود یکی دیگر از برنامه های امروز وزیر ارتباطات در سفر به شهرستان میاندوآب بود. وزیر ارتباطات در ابتدای ورود به شهرستان میاندوآب در مزار شهدای این شهر حاضر شد و با اهدای گل و نثار فاتحه یاد این شهدا را گرامی داشت.

انتهای پیام

نظر شما