شناسهٔ خبر: 54169154 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

پاسخ قاطع و تند کریم باقری به تمام شایعات

مربی پرسپولیس با اشاره به اینکه اولویت او در حال حاضر با توجه به قرارداد که با این باشگاه دارد پرسپولیس است.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • مهران غفوریان کاخ نشین شد |عکس عجیب مهران غفوریان در اینستاگرام غوغا کرد

  • عکس ترسناک و عجیب بهنوش بختیاری | بهنوش بختیاری به سیم آخر زد

  • خبر خوش برای خریداران خودرو | افت ناگهانی قیمت پراید در بازار امروز

  • سفر لاکچری بهاره رهنما به فرانسه | دلیل محجبه شدن بهاره رهنما فاش شد

  • حال مهران غفوریان وخیم شد | ترس دختر مهران غفوریان برای پدرش

جذابترین ها
  • بهاره رهنما با همسرش به آلمان رفت | اقامت بهاره رهنما در آلمان دائمی است؟

  • لحظه بیرون کشیدن یک کودک خونین از زیر آوار ریزش ساختمان متروپل آبادان

  • پیداشدن جنازه له شده یک نفر در خودرو زیر آوار متروپل

برترین‌ها
  • درگیری همایون شجریان با کیست؟ | بحران جدید همایون شجریان با همسر جوانش درگیری همایون شجریان با کیست؟ | بحران جدید همایون شجریان با همسر جوانش
  • تعیین و تکلیف دولت برای جاماندگان یارانه جدید | از ثبت نام یارانه جدید جا نمانید تعیین و تکلیف دولت برای جاماندگان یارانه جدید | از ثبت نام یارانه جدید جا نمانید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، کریم باقری با حضور دراگان اسکوچیچ و در روزهایی که سایه حذف از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی نیز روی سر تیم ملی قرار داشت، به عنوان عضو کادرفنی کار را استارت زد و موفق شدند در نهایت جواز حضور در قطر را به عنوان یکی از سی و دو تیم این جام را کسب کنند. با این حال اکنون بحث تغییرات در کادرفنی در آستانه جام جهانی بار دیگر به اوج خود رسیده و در تازه‌ترین بحث گفته می‌شود کریم باقری باید از بین تیم ملی یا پرسپولیس یکی را انتخاب کند. اسطوره فوتبال ایران با انتقاد از جو شکل گرفته و با اشاره به روزهای برزخی تیم ملی در مسیر جام جهانی، مدعی است چرا آن زمان که صعود تیم ملی به خطر افتاده بود چنین بحثی به میان نیامده است. او در این گفتگو به بحث عملکردش در تیم ملی و همچنین پرسپولیس که از وی با صفت "ناظم" توصیف شده است، پرداخته است که در ادامه گفتگوی وی با ورزش سه را خواهید خواند.

*چرا در این یک سال مشکلی برای حضور همزمان نبود؟
باقری در ابتدا راجع به شرایط پیش آمده و الزام برای انتخاب میان پرسپولیس و تیم ملی بیان کرد: من خبری ندارم و دوستان به من گفتند چنین اتفاقی افتاده و باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنم. اولا قراداد من با فدراسیون تمام شده و منتظر هستم نسبت به قراردادم تسویه انجام دهند. من قراردادی ندارم و باید در خصوص این موضوع صحبت شود. چطور یک سالی که در کنار تیم ملی حضور داشتم نهادهای نظارتی نبودند و الان پیدا شده‌اند؟ چرا این موضوع الان مطرح می‌شود؟ من نمی‌دانم که کار چه کسی است و نمی‌خواهم به این مسائل ورود کنم. در این چند روزه شیطنت‌ها انجام شده و افراد دنبال منافع خودشان هستند و می‌خواهند این شخص را بیاورند و یا کس دیگری را ببرند.

*کار کردن در تیم ملی افتخار بزرگی است
او در ادامه در خصوص جایگزینی خداداد عزیزی اظهار داشت: برای جایگزینی من آقای عزیزی به عنوان گزینه مطرح است و ایشان را به جای من می‌آورند. چه من باشم یا آقای خداداد عزیزی و یا شخص دیگری باشد اولا باعث افتخار است که در کنار تیم ملی هستیم ولی همه چیز باید در سر جای خودش باشد و مرحله به مرحله پیش برود تا این حواشی به وجود نیاید. اما حالا به وجود آمده است و گفتند من خط خورده‌ام و نمی‌روم. این اتفاق می‌افتد و برای من خیلی مهم نیست. دوستان گفتند دنبال جایگزین من هستند. باید رک و راست بگویند شما لازم نیستید و می‌خواهیم شخص دیگری را بیاوریم. من ناراحت نمی‌شوم و کار کردن در تیم ملی افتخار بزرگی است و نصیب هرکسی نمی‌شود.

*همه می‌دانند اولویت من پرسپولیس است
باقری در مورد ادامه همکاری با پرسپولیس گفت: من گفتم با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم؛ خودشان و همگی می‌دانند اولویت من باشگاه پرسپولیس است. بار قبل سرمربی محترم تیم ملی خواستند کنارشان باشم و خواسته خودشان و فدراسیون بود و به این صورت توافق کردیم که اردو به اردو و بازی به بازی کنار تیم ملی باشم و هیچ مشکلی نبود تا الان که دوستان می‌گویند مشکلی وجود دارد و باید یکی را انتخاب ‌کنی و این موضوعات پیش آمده است.

*قرارداد بستیم، دزدی که نکردم!
مربی تیم ملی در راه صعود به جام جهانی در مورد دستمزد خود برای همراهی تیم ملی و حواشی که برای آن شکل گرفته گفت: هنوز دریافت نکردیم و حال اگر دریافت هم کنم دزدی که نکرده‌ام! شما حساب و کتاب کنید ببینید مربیان و به خصوص کمک‌های خارجی چقدر دستمزد می‌گیرند؟ به سرمربی‌ها را کاری ندارم.  دستیاران خارجی که به ایران می‌آیند و کار می‌کند از ۱۰۰ هزار دلار کم‌تر می‌گیرند؟ حال اگر با این وضعیت حساب کنید ۳، ۴ یا ۵ میلیارد می‌شود. من می گویم بازی به بازی این اندازه بوده و درست است به چشم بعضی‌ها می‌آید و پول زیادی است اما اگر در قبال افراد خارجی که آمدند حساب کنید من یک سوم آن‌ها گرفتم. این موضوع را هر ارگان یا شخصی که پخش کرده کار خلافی کرده است و غیر قانونی است. حرفه‌ای نیست که قراداد من یا امثال من را بیرون می‌آورند و پخش می کنند. نباید چنین اتفاقاتی بیفتد. هر کسی این کار را کرده قطعا اشتباه کرده است و این کار حرفه‌ای نیست! چرا باید قراداد من یا امثال من به بیرون منتشر شود؟ من دزدی نکردم، بر سر قراداد توافق کردیم و بر حسب توافق جلو آمدیم و خواسته خودشان بوده و خواسته من نبوده است.

*واقعیت‌ها را هم بنویسند
وی در خصوص اینکه زمانی به تیم ملی ملحق شد که کسی امیدی برای صعود به دور نهایی نداشت گفت: بعضی از دوستان که دنبال حاشیه نیستند و مطالب درست را می‌نویسند چرا این مسائل را بازگو نمی‌کنند و نمی‌نویسند؟ چرا چنین اتفاقاتی که قبلا بوده الان نیست؟ انتظارم این است دوستان واقعیت‌ها را بنویسند، قبلا چه بوده و الان چه شده است. صعود تیم ملی ماحصل تلاش یک کار تیمی بوده است و قبل از اینکه آقای اسکوچیچ و تیمش حاضر شوند، تیم ملی در مرحله حذف زودهنگام قرار داشت، آن زمان بحث نهاد نظارتی نبود اما الان که همه چیز خوب پیش می‌رود این حرف‌ها را به میان آورده‌اند.

*چون هاشمیان سالم کار می‌کند تحویلش نمی‌گیرید؟
باقری در واکنش به رفتارهای صورت گرفته با هاشمیان نیز بیان کرد: آقایان فدراسیون، وحید هاشمیان الان چند روز است به تهران آمده ولی چرا کسی خبری از هاشمیان نمی‌گیرد؟ چون سالم کار می‌کند، باج نمی‌دهد و بله نمی‌گوید باید او را تحویل نگیرید؟ وحید هاشمیان بازیکنی بوده که امثال بازیکنان فعلی آرزوی‌شان است یک دقیقه مثل او در بوندسلیگا و تیم بایرن مونیخ بازی کنند. مگر می‌شود وحید هاشمیان را در ایران حساب نکنید و به او بی اعتنایی کنید؟ مگر می‌شود برای او که بزرگ فوتبال ایران است پرواز اکونومی بگیرید و برای بازیکنان بیزینس بگیرید. بحث بازیکنان نیست و آنها هم البته باید بهترین امکانات برای‌شان تعریف شود تا کاملا حرفه‌ای در تیم ملی حاضر شوند اما این رفتار درستی درباره آقای هاشمیان نیست. کسانی که حاشیه ندارند و سالم کار می‌کنند را کسی تحویل نمی‌گیرد. اصلا این اتفاقات دیده نمی‌شود و چرا باید در فوتبال ما رخ دهد؟ تا کِی باید باندبازی باشد و هرکسی هرچه می‌خواهد بگوید.

*چه کسی اسم ناظم را روی من گذاشته؟
باقری در مورد انتقادی که به او در خصوص کم مصاحبه کردن وارد می‌شود و همچنین صحبت‌هایی که در مورد ناظم بودنش در تیم‌ها مطرح است گفت: چرا من باید ناظم باشم، این اسم را چه کسی گذاشته؟ سرم را پایین انداخته‌ام، منِ کریم باقری مربی با زمانی که فوتبال بازی می‌کردم فرق می‌کنم. من الان به عنوان کمک مربی تیم هستم. با علی دایی شروع کردم و با برانکو چهار سال بودم، بعدش آقای کالدرون آمد و سپس آقای گلمحمدی سرمربی شد و در تیم ملی هم در کنار کادر آقای اسکوچیچ. هرکس آمده نفر اصلی خودش کنار او بوده و من به عنوان مربی کار را دنبال می‌کنم و شخص اول مربیگری نیستم. در مربیگری باید جایگاه خودت را بدانی و نسبت به آن جلو بروی. من که نمی‌توانم در مربیگری هر کار خواستم بکنم ولی این دوستان لطف کردند و گذاشتند کنارشان در پرسپولیس و حالا تیم ملی باشم‌. اینکه یک چیزهای چرت و پرتی مطرح می‌شود برای من اهمیتی ندارد. این اسم‌ها را در خبرگزاری‌ها و برخی صفحات مجازی می‌گویند و برای من مهم نیست‌. احترام متقابل خیلی خوب است؛ همیشه سعی کردم این احترام بین من و مربی و میان من و بازیکنان تیم باشد. من هم به مربی و هم به بازیکن احترام می‌گذارم و با هیچ کسی مشکلی نداشتم.

*در اتفاقات تبریز همه چیز عیان است
کریم باقری در پایان راجع به اتفاقات تبریز و دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتور اظهار داشت: در تبریز خودتان همه چیز را دیدید و صحبتی نمی‌ماند. اتفاقات خوبی نیفتاد و متاسفانه باید بگوییم که خوب نبود. کالبد شکافی این ماجرا بماند برای کمیته انضباطی و کسانی که قرار است تشخیص دهند‌ و تصمیم بگیرند.

 

نظر شما