شناسهٔ خبر: 54162985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

کشتار و گروگان‌گیری در ایلام به روایت شاهدان عینی

اشاره: روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته، یکی از کارکنان سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام با اسلحه وارد این اداره شد و ۳ نفر از همکاران خود را به نام‌های شیوا محمدی، ناهید روشنی و میلاد فتاحی را به قتل رساند و خود نیز خودکشی کرد. ساسان ملک‌زاده از دیگر مجروحان نیز در همان روز در بیمارستان درگذشت. در ادامه روایت دو نفر از شاهدان عینی و همسایگان اداره املاک و اموال بنیاد مستضعفان ایلام را به نقل از فارس می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

«محسن و مهدی» شاهدان عینی هستند و با حضور در صحنه درگیری در شرح این ماجرا گفتند: ساعت 9 و نیم بود که ما در منزل نشسته بودیم و به‌یک‌باره صدای تیراندازی را شنیدیم از منزل خارج شدم. طولی نکشید که صدای یک انفجار مهیب به گوش رسید که بعداً فهمیدیم صدای نارنجک بوده است وقتی به اداره بنیاد مستضعفان رسیدیم دیدیم که یکی از کارمندان از بالا به پایین سقوط کرد و به‌شدت با پهلو به زمین خورد، گویا کمر یا هردو پای وی شکسته بود و بشدت درد می‌کشید. پس از شنیدن صدای نارنجک متوجه شدیم فرد گروگان گیر نارنجکی را به داخل دبیرخانه اداره انداخته بود که به دلیل انفجار همین نارنجک سه تن از کارمندان این اداره هم جان خود را از دست دادند. شدت انفجار به حدی بود که شیشه‌های اتاق‌های مقابل دبیرخانه یعنی همان شیشه‌هایی که به سمت حیاط و خیابان مشرف هستند هم شکسته شدند. هنگامی‌که به بالای سر این فردی که خود را به پایین انداخته بود رسیدیم بسیار شوکه شده بودیم و در همین هنگام بود که اولین مأمورین پلیس به محل حادثه رسیدند. من بالای سر کارمندی که خودش را از پنجره پرت کرده بود رفتم و از او پرسیدم که کدام قسمت از بدنش درد می‌کند که من به آنجا دست نزنم. بعد سر او را روی زانویم قراردادم و همکارم با کمربند خود پاهای کارمند مصدوم را به طوری که ثابت بمانند بست تا آسیب‌دیدگی‌های احتمالی در اثر تکان خوردن مصدوم تشدید نشوند. در همین حین فرد ضارب با اسلحه گرم کلاش به کنار پنجره‌ای که کارمند از آن پریده بود آمد و گویا به دنبال کارمندی می‌گشت که از پنجره فرار کرده بود تا او را هم بکشد. در همین حین یکی از مأموران پلیس در پشت درخت سنگر گرفته بود یک گلوگاه به سمت او شلیک کرد که گلوله به شیشه خورد و موجب عقب‌نشینی ضارب و فراهم شدن فرصتی برای پناه گرفتن ما شد که ما فورا او را به دیوار چسباندیم و زیر بالکن پناه گرفتیم. ابتدا گشت کلانتری 13 به همراه فرمانده انتظامی شهرستان و سپس 6 نفر از نیروهای گشت موتوری یگان ویژه به محل رسیدند و حدود 5 دقیقه بعد هم یگان ویژه در محل حاضر شد. طولی نکشید که آمبولانس هم به محل رسید و ما با کمک پلیس کارمند مصدوم را به یکی از آمبولانس‌ها رساندیم. یکی دیگر از کارمندها کنار درب ورودی اداره بود و به‌شدت زخمی شده بود که گویا نیروهای پلیس این مصدوم را تا این جای امن کشانده بودند؛ ما برگشتیم و سعی کردیم اورا به آمبولانس برسانیم اما قاتل تیراندازی می‌کرد و اجازه نمی‌داد. در این زمان گویا دیگر کشتار کارمندان بی‌گناه تمام‌شده بود و زین پس درگیری مسلحانه و تیراندازی بین فرد گروگان گیر و نیروهای پلیس در حال انجام بود، شاید ده دقیقه این تیراندازی ادامه داشت. ما از ترس این همه صدای تیراندازی، در فضای بین اداره و کوچه گیر افتاده بودیم اما تلاش داشتیم این کارمند را هم به آمبولانس برسانیم. در این مدت قاتل سعی داشت آن کارمندی که مجروح بود و در مقابل اداره افتاده بود را به قتل برساند. پس از چند دقیقه صدای دو یا سه شلیک اسلحه کلاشینکف به گوش رسید و نیروهای نوپو فریاد زدند که خودکشی کرد و از پا درآمد.کل این ماجرا از زمان تماس با پلیس تا زمانی که آمبولانس‌ها رسیدند و درگیری‌ها انجام شد در کمتر از ۱۵ دقیقه اتفاق افتاد. 

برکناری یک مدیرکل
فارس نوشت: در پی حادثه گروگان‌گیری، مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام عزل شد و به جای او، رستم بیگی سرپرست دفتر نمایندگی اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام شد. پیر علی رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در حکمی علیرضا رستم بیگی را به عنوان سرپرست دفتر نمایندگی اموال و املاک استان ایلام معرفی کرد. پیش از این فریادی زاده، مدیریت این اداره کل را به عهده داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما