شناسهٔ خبر: 54162396 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

چگونه برای کنکور 1402 آماده شویم

با نزدیک شده به فصل تابستان، بسیاری از دانش آموزان پایه یازدهم که قصد شرکت در کنکور سراسری در سال آینده را دارند، به فکر برنامه ریزی برای این آزمون سرنوشت ساز خواهند افتاد. اما پیش از شروع برنامه ریزی برای کنکور 1402، لازم است تا نکات مهمی را در رابطه با شروع مطالعه برای این آزمون، در نظر داشته باشید که در این مقاله، به بررسی مهمترین موارد در بین این نکات خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا با نزدیک شده به فصل تابستان، بسیاری از دانش آموزان پایه یازدهم که قصد شرکت در کنکور سراسری در سال آینده را دارند، به فکر برنامه ریزی برای این آزمون سرنوشت ساز خواهند افتاد. اما پیش از شروع برنامه ریزی برای کنکور 1402، لازم است تا نکات مهمی را در رابطه با شروع مطالعه برای این آزمون، در نظر داشته باشید که در این مقاله، به بررسی مهمترین موارد در بین این نکات خواهیم پرداخت.

آمادگی برای کنکور 1402

اگر هنوز برای کنکور سال آینده، برنامه ریزی نکرده اید، بهتر است پیش از برنامه ریزی، با 5 قدم اساسی و مهمی که باید طی کنید، آشنا شوید. این قدم ها، عبارتند از:

پایه درسی خود را بشناسید

اولین قدم در مسیر آمادگی برای کنکور 1402، شناخت توانایی های شما (به طور مثال، در ریاضی ضعیف هستید یا متوسط یا قوی؟) در هر یک از دروسی است که قصد مطالعه آنها را دارید. این موضوع، برای برنامه ریزی شما، تهیه منابع و حتی کلاس های آموزشی که شرکت می کنید، بسیار حائز اهمیت است. برای درک بهتر اینکه در کدام درس، پایه بهتری دارید یا در کدام درس ضعیف تر هستید، می توانید با یک مشاور تحصیلی صحبت کنید.

منابع مناسب را تهیه کنید

موفقیت در کنکور، بدون داشتن منابع مناسب امکان پذیر نیست. سعی کنید منابع کنکور 1402 را با در نظر گرفتن وضعیت توانایی خودتان در هر درس، نوع درس و همچنین نظر مشاورتان انتخاب کنید و هرگز بدون مشورت و در نظر گرفتن تمامی این موارد، هیچ منبعی را تهیه نکنید.

هم چنین برای مشاهده لیست کتب می توانید روی منابع کنکور تجربی 1402 ، منابع کنکور انسانی 1402 و منابع کنکور ریاضی 1402 سایت پی سی کنکور کلیک کنید.

برنامه ریزی صحیح داشته باشید

رسیدن به اهداف طولانی مدت، نیازمند داشتن برنامه ریزی صحیح، انعطاف پذیر و همچنین پایبندی به آن است. این برنامه لازم است تا به صورت مناسبی، دروس مورد نیاز شما را در هر روز و هفته پوشش دهد و مطالب آن نیز، مطابق با منابع و برنامه آزمونی باشد که قصد شرکت در آن را دارید. همچنین، بهتر است تا این برنامه به صورت منعطف طراحی شود و ساعات مطالعه روزانه آن، با در نظر گرفتن زمان تفریح و استراحت شما و به صورت منطقی در نظر گرفته شود تا بدون خستگی بیش از حد، قادر به پایبندی به آن باشید.

شیوه های مناسب مطالعه و تست زنی را یاد بگیرید

مطالعه برای کنکور و امتحانات مدرسه، با یکدیگر متفاوت هستند. شما نمی توانید مطابق با امتحانات تشریحی بخوانید اما در کنکور که یک آزمون تستی است و زمان پاسخگویی به سوالات، در آن از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است، موفق شوید. شیوه مطالعه ایی که شما برای کنکور 1402 انتخاب می کنید، باید:

  • مناسب مطالعه تستی باشد.
  • راه حل های تستی را در آن یاد بگیرید.
  • بر روی زمان بندی شما برای پاسخگویی به سوالات تمرکز کند.
  • قابل انعطاف باشد.
  • همه مطالب درسی را پوشش دهد.

در آزمون های آزمایشی ثبت نام کنید

سنجش دانسته های شما، برای پیدا کردن نقاط قوت و ضعف شما در مطالعه دروس مورد نیاز برای کنکور، از اهمیت زیادی برخوردار است. کنکور 1402، مانند تمامی آزمون های سراسری دوره های قبل، صرفا یک بار در سال برگزار می شود و بنابراین، شما زمانی برای آزمون و خطا در سر جلسه ندارید. از این رو، لازم است تا پیش از شروع آن، با شرکت در آزمون های آزمایشی استاندارد، یادگیری خود را بسنجید و خطاها یا یادگیری ناقص خود از مطالب را بهبود بخشید.

جمع بندی

مسیر مطالعه برای کنکور 1402، طولانی است و رسیدن به موفقیت در این آزمون نیز، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که بخش قابل توجهی از این عوامل، مربوط به مطالعه دروس، میزان مهارت شما در تست زنی و مدیریت زمان در جلسه آزمون، شرکت در آزمون های آزمایشی، انتخاب بهترین و مناسب ترین منابع مطالعاتی یا کلاس های آموزشی و مواردی از این قبیل بستگی دارد. برای انتخاب بهترین گزینه ها در هر یک از این موارد، مشاوران تحصیلی، می توانند نقش بسیار کلیدی را ایفا کنند و بهتر است پیش از شروع برنامه ریزی برای کنکور 1402، حتما با یک مشاور حرفه ای و معتبر مشورت کنید.

در کنار این موارد، در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمی شما نیز نقش بسیار مهمی در مسیر موفقیت شما برای این آزمون دارد و اگر به هر دلیلی، مشکلات روحی مانند استرس، اضطراب، ترس و... دارید یا به بیماری های جسمی مبتلا هستید که ممکن است باعث کاهش کیفیت و توان مطالعاتی شما برای این آزمون شوند، پیش از شروع هر گونه برنامه ریزی، با یک پزشک برای رفع یا کنترل این مشکلات، مشورت کنید.

انتهای پیام/ ر

نظر شما