شناسهٔ خبر: 54159282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دید افقی ناشی از غبار در قصرشیرین به ۴ هزار متر کاهش یافت

قصرشیرین - ایرنا- رییس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود ریزگردها به قصرشیرین و شدت گرد و غبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز شنبه به میزان چهار هزارمتر شد.

صاحب‌خبر -

«امیرپرویز نجفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین ۶هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۹.۵درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا نیز۱۶ درصد است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت:  طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی این وضعیت تا اواخر هفته جاری کمابیش بر جو منطقه حاکم است.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۳۶روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین و ۱۸روز در اردیبهشت ماه است، همچنین پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.  

نظر شما