شناسهٔ خبر: 54156951 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقانلو: می‌خواهیم با جوانگرایی آینده تکواندو را تضمین کنیم/ مسیرمان سخت اما بازیکنان با انگیزه هستند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت:‌80 درصد تیم ملی تکواندو جوان شده و این ریسک بالایی است که من می‌خواهم با این کار نسل آینده تکواندو را تضمین کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته پایانی از بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو جام خلیج‌فارس روز جمعه 30 اردیبهشت ماه در خانه تکواندو برگزار شد که در چارچوب برگزاری این مسابقات اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در سالن مسابقات حضور داشتند.

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که سطح فنی مسابقات لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنید،‌گفت: فکر می‌کنم دو هفته پایانی مسابقات لیگ برتر تکواندو مبارزات خیلی جذابی را شاهد بودیم یک هفته مانده به پایان مسابقات لیگ برتر معادلات لیگ به هم خورد. حضور ملی‌پوشان در لیگ برتر کیفیت مسابقات را بالا برده بود. همین موضوع باعث شد معادلات نتایج پایانی لیگ یک هفته مانده به ایستگاه پایانی مسابقات به هم بخورد.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: توقع داشتم دو هفته آخر سازمان لیگ شرایط را طوری فراهم کند تا اینکه مسابقات با قوانین جدید برگزار شود. هفته پیش این موضوع را مطرح کردیم مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند قرار است هفته پایانی مسابقات با سیستم جدید داوری برگزار شود اما این اتفاق رخ نداد. توقع داشتم مسابقات حداقل در هفته پایانی با توجه به مسابقات قهرمانی آسیا که پیش‌رو داریم با قوانین جدید برگزار شود تا ملی‌پوشان با قوانین جدید آشنا شوند و هوشمندانه در مسابقات پیش‌رو حضور پیدا کنند. همیشه گفته‌ام لیگ باید در راستای اهداف تیم ملی باشد نه اینکه تیم ملی در راستای اهداف لیگ.

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما این بود که حداقل در هفته پایانی مسابقات لیگ برتر نظارت‌ها جدید باشد،‌گفت: اگر با قوانین جدید این دو هفته مسابقات پایانی برگزار می‌شد به نظرم بچه‌های ما به روزتر می‌شدند. همه این کارها برای این است که ما یک تیم قدرتمندی داشته باشیم. البته دوشنبه قرار است در فدراسیون جلسه‌‌ای تشکیل و در مورد این موضوع تصمیم‌گیری شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که شما با حضور در سالن مسابقات آیا بازیکنانی به عنوان پدیده در این رقابت‌های پایانی دیدید یا خیر، گفت: خوشبختانه بازیکنان خیلی تغییر کردند اما انتظار من از آنها بیشتر از این بود. آنها باید خیلی تغییر کنند. شاید هم توقع من خیلی زیاد است. در انتخابی که برگزار شد اکثر بازیکنان در اردو حضور پیدا کردند. ما از بین 6 تکواندوکاری که برای مسابقات آسیایی معرفی کردیم 4 نفر از آنها جوان هستند. فرزان عاشورزاده و میرهاشم حسینی باتجربه هستند دیگر بازیکنان ما در واقع نفرات جوانی هستند.

مقانلو در واکنش به این سوال که برخی‌ها این جوانگرایی را ریسک بزرگی برای شما می‌دانند آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر،‌گفت: بله شاید برخی‌ها این جوانگرایی را ایراد بگیرند ما ریسک بزرگی کردیم و در حال حاضر 80 درصد ترکیب تیم جوان شده‌اند اما من این ریسک بالا را می‌پذیرم امیدوارم همه از این جوان‌گرایی حمایت کنند چون من می‌خواهم نسل آینده تکواندو را تضمین کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ بچه‌های ما در حال حاضر جوان و با انگیزه هستند خدا کمک کند تا آنها به آرزویشان برسند. ما هم تلاش می‌کنیم در مسیر سختی که قرار داریم به آنها کمک کنیم تا همه بچه‌ها به اهدافشان برسند. من به این بچه‌ها خیلی امیدوارم، مسیر، مسیر سختی است اما بچه‌های ما از پس آن برمی‌آیند به شرطی که فعل خواستن را صرف کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر به کادر فنی امیدوارید گفت:‌مجید افلاکی، مسعود حجی‌زواره و خواجوی بدنساز تیم از مربیانی هستند که کنار تیم ملی قرار است به من کمک کنند ما بالاخره سعی کردیم از تمام پتانسیل استفاده کنیم مهم این است که بتوانیم تیم خوبی را داشته باشیم از آن طرف هادی مستعان هم در تیم امید به تکواندو کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما