شناسهٔ خبر: 54156270 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

کاربران بورس، کد اختصاصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند

تهران - ایرنا - معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با انتشار پیامک سراسری هشدار داد که کاربران بورس، کد بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در متن پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه آمده است: «فعالان محترم بازار بورس! به هیچ عنوان کد بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. مسئولیت هرگونه سو استفاده از کد بورسی به عهده دارنده کد است.»

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با سه اپراتور مخابراتی با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و آشنایی مردم با نحوه درست استفاده از فناوری‌ها با محوریت کاهش وقوع جرم، تفاهم‌نامه همکاری دارد همچنین از سال گذشته نیز در قالب «پویش ارتقای آگاهی‌های حقوق جامعه» برای شهروندان پیامک‌های هشداری ارسال می‌شود.

علی غلامی معاون وقت قوه قضاییه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پویش ملی ارتقای آگاهی‌های حقوقی جامعه میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سه اپراتور تلفن همراه گفت: ناآگاهی مردم، پیشگیری از وقوع جرم را سخت می‌کند، از این رو ارتقای آگاهی حقوقی مردم بسیار اهمیت دارد.

در همین راستا، امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری سبدگردان صوری بازار سرمایه خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموالی که این فرد کلاهبرداری کرده بود ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی افزود: با توجه به فراگیری سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سرمایه همچنین کانال‌ها و محتواهای به ظاهر آموزشی در فضای مجازی که گاهی برای کلاهبرداری و منافع شخصی ساخته می‌شوند از شهروندان خواست تا با دید باز و آموزش‌های لازم وارد این بازار شوند و از افشای اطلاعات حساب‌های شخصی خودداری کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ یا پلیس فتا تماس گیرند.

نظر شما