شناسهٔ خبر: 54156266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همگام با کانون های مساجد خراسان شمالی؛

از برگزاری نشست تخصصی عفاف و حجاب تا اجرای پویش #حال_خوب

برگزاری نشست تخصصی عفاف و حجاب، اجرای پویش #حال_خوب، مراسم بزرگداشت مرحوم آيت الله فاطمي نيا و حضور در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله برنامه هایی است که به همت کانون های مساجد خراسان شمالی اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در هفته اخیر با برگزاری غرفه فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران و اجرای نشست های تخصصی آموزشی با موضوع عفاف و حجاب همراه بود.

 

«فاطمه صائمیان» مدیر کانون فرهنگی و هنری بقیه الله بجنورد از برگزاری نشست تخصصی عفاف و حجاب در این مسجد خبر داد و گفت: این نشست تخصصی ویژه بانوان و با حضور حجت الاسلام یزدانی از اساتید مشاور و خانواده دوشنبه 25 اردیبهشت برگزار شد.

 

وی همچنین از اجرای پویش #حال_خوب با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در میان بانوان شهرک فرهنگیان بجنورد خبر داد.

 

«هاجر قادری» مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج اسفراین نیز از حضور فعال این کانون به عنوان تنها نماینده فعال در بخش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز کارآفرینی در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: فعالیت های فرهنگی و دستاوردهای کتابخوانی این کانون و روستای بزنج در غرفه ای از تاریخ 24 تا 26 اردیبهشت ماه جاری در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفت.

 

وی همچنین از بازدید افراد برجسته و تاثیرگذار فرهنگی از این غرفه به ویژه مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده، سید عباس صالحی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و همچنین محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه خبر داد.

 

«زهرا براتي» مدير کانون فرهنگي و هنري مشکات اسفراین نیز از حضور در  جلسه مديران سمن هاي مردم نهاد فعال این شهرستان خبر داد و گفت: درخواست انعقاد تفاهم نامه همکاري في ما بين کانون هاي مساجد با ادارات شهرستان در زمينه همکاري در برگزاري کارگاه هاي آموزشي پيشگيري از اعتياد، تحکيم بنيان خانواده، جواني و افزايش جمعيت و ازدواج بهنگام و آسان و سلامت جسم و روان و خصوصا انعقاد تفاهمنامه همکاري با دانشگاه علوم پزشکي اسفراين از مصوبات ارزشمند اين جلسه بود.

 

وی همچنین با عنوان اینکه «غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(س) و رابط کانون های اسفراین نیز در این جلسه حضور داشت، اعلام کرد:  طي تفاهم نامه اي، دانشگاه علوم پزشکي متعهد شد نسبت به اعزام مشاور و برگزاري کارگاه هاي آموزشي فوق الذکر ويژه بچه هاي مسجد نهايت همکاري را با کانون هاي مساجد اسفراين داشته باشد.

 

«ميلاد قرباني» مديرکانون پنج تن آل عباء بجنورد نیز از برگزاری مراسم عزاداري شب‌ شهادت حمزه (علیه السلام) و وفات حضرت عبدالعظيم حسني (عليه السلام) و نيز مراسم بزرگداشت مرحوم آيت الله فاطمي نيا از سوي واحد فرهنگي این کانون در محل مسجد پنج تن آل عبا بجنورد خبر داد و گفت: اين مراسم دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنراني حجت الاسلام رنجبر و نيز نواي ذاکرين اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) برگزار شد.

 

 

پایان پیام/71

نظر شما