شناسهٔ خبر: 54155959 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وزیر فرهنگ: افتتاح تالار مرکزی ارومیه در راستای تحقق عدالت فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به افتتاح تالار مرکزی شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی، نوشت: با همت دولت مردمی در راستای تحقق عدالت فرهنگی با تخصیص قابل توجه اعتبارات به حوزه زیرساخت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری این تالار به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی در این پیام توئیتری می افزاید: با همت دولت مردمی در راستای تحقق عدالت فرهنگی با تخصیص قابل توجه به اعتبارات به حوزه زیرساخت در فعالیت های فرهنگی و هنری تالار مرکزی ارومیه با زیربنایی بیش از ۱۸ هزار مترمربع در سفر هیات دولت به استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه گفتم آنچه بیش از این زیرساخت های فاخر برای ما مهم است محتواهای ارزشمند و برخاسته از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی است . پیام شهریور ۱۳۶۷ امام عزیز منشور فعالیت‌های هنری دولت مردمی است.

به گزارش ایرنا، مراحل ساخت تالار مرکزی فرهنگ و هنر ارومیه که با زیربنایی حدود ۱۸۵۰۰ مترمربع واقع در بلوار امام علی(ع) شهر ارومیه از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است. این مجموعه جزو  ۸ تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود، تا پایان سال ۱۳۹۹ برابر ۸۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و اعتبار سال ۱۴۰۰ این پروژه ۴۱ میلیارد تومان بوده و امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است.

بیش از ۱۵ سال از کلنگ زنی این تالار می گذرد و روند ساخت این تالار تا قبل از آغاز به کار دولت مردمی به کندی پیش می رفت تا اینکه با عنایت ویژه دولت مردمی به تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور و با سرعت بخشیدن به روند ساخت در چند ماه اخیر، تالار مرکزی روز گذشته در ارومیه افتتاح رسمی و مورد بهره برداری اهالی فرهنگ و هنر و مخاطبان قرار گرفت.

تالار مرکزی ارومیه دارای سالنی به گنجایش یک هزار و ۲۰۰ نفر، سالن هنرهای نمایشی «وی پی آی»، سالن موسیقی ۴۵۰ نفری و محیط رو باز برای اجرای نمایش به ظرفیت ۳۰۰ نفر است.

 

/انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما