شناسهٔ خبر: 54155904 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دردسری که اتهامات ایلان ماسک برای شرکت تسلا ایجاد کرد

ارزش شرکت تسلا به دلیل مشکلات اجتماعی و تبعیض نژادی کاهش یافته و با انتقاداتی از سوی دموکرات‌ها روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

ایلان ماسک در مراسم افتتاحیه جدید تسلا برای خودرو‌های الکتریکی که فردا برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. براساس گزارش‌ها، شاخص S&P ۵۰۰ ESG تسلا در هفته گذشته به دلیل مسائلی از جمله تبعیض نژادی در داخل شرکت و تصادفات مرتبط با وسایل نقلیه کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های Experian، دموکرات‌ها، بزرگ‌ترین مشتریان تسلا هستند که تقریباً ۴۰ درصد از ثبت‌های خرده‌فروشی این شرکت را در سال گذشته به خود اختصاص دادند همچنین در کالیفرنیا نیز فروش تسلا  تقریباً ۷۰ درصد در سال افزایش یافته است.

به تازگی یکی از مشتریان تسلا در توئیتر نوشت:" من ایلان ماسک را به دلیل تلاش‌های فراوانش در تسلا تحسین می‌کردم اما  متأسفانه او در حال تفرقه افکنی میان کارکنان این شرکت  است و من دیگر اعتماد ندارم که او به کیفیت محصولات متعهد باشد. به همین علت من سفارش تسلا من را لغو می‌کنم. "

براساس گزارش‌ها، با توجه به عملکرد قوی شرکت، ممکن است بسیاری از سرمایه گذاران نهادی در کنار ماسک بایستند، اما این بدان معنا نیست که برخی از آنها با عملکرد او راضی هستند.

اذیت‌های ایلان ماسک

تیلور اوگان، مدیر عامل شرکت Snow Bull Capital، گفت: "مشتریان با لغو خرید خودروهای تسلا کار‌ خوبی انجام دادند. زمانی که این موضوع به شیطنت‌های ایلان ماسک آلوده شود، ناامیدکننده است. به گفته جیسون استومل، بنیانگذار آژانس استعداد‌های فناوری Cadre، کارمندان تسلا و اسپیس ایکس همچنین ممکن است به دلیل اظهارات ضد دموکرات ماسک کمی متعجب و عصبانی شوند زیرا کارکنان شرکت فناوری در کالیفرنیا تمایل بیشتری به آزادی عمل دارند.

بیشتر بخوانید

نظر شما