شناسهٔ خبر: 54153895 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادامه فشار سیاستمداران کانادایی برای لغو بازی دوستانه با ایران

سیاستمدران کانادایی با فشار به فدارسیون فوتبال این کشور همچنان درصدد لغو دیدار دوستانه با تیم ملی ایران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فشارهای سیاسیون در کانادا برای لغو بازی دوستانه بین تیم ملی فوتبال این کشور و ایران همچنان ادامه دارد. پس از اینکه جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا گفت «دعوت فدراسیون فوتبال کانادا از ایران برای انجام بازی دوستانه در ونکوور ایده خوبی نبود و برگزار کنندگان این دیدار باید توضیح دهند که چرا به دنبال برگزاری آن هستند»، حالا جان هورگان نخست‌ وزیر استان بریتیش کلمبیای کانادا اعتراض خود به برگزاری این بازی دوستانه در ونکوور را نشان داد.

هورگان گفت: «بارها و بارها با ایرانی‌ها در مورد بسیاری از مسائل ملاقات داشته‌ام و این موضوع همیشه در ذهنم است. بنابراین می‌دانم که برای آن دسته از خانواده‌هایی که عزیزان‌شان را در حادثه سقوط هواپیما از دست داده‌اند و حتی آنهایی که دائماً این مسائل را دنبال می‌کنند، دوره سختی خواهد بود. این موضوع را به مسئولان فدراسیون فوتبال کانادا می‌سپارم تا در مورد چگونگی و چرایی این کار (برگزاری این دیدار دوستانه) صحبت کنند».

پیش از این ساندرا گیج مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال کانادا در واکنش به اظهارنظر جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا گفته بود: «ما در فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد داریم. ایران یکی از 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر است و فدراسیون فوتبال کانادا از تمامی پروتکل‌های بین‌المللی در برگزاری این مسابقه پیروی می‌کند. روی آماده‌سازی تیم ملی مردان‌مان برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز هستیم».

تیم‌های کانادا و ایران طبق توافق صورت گرفته بین فدراسیون فوتبال دو کشور، قرار است در دیداری دوستانه در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد) در شهر ونکوور به مصاف هم بروند. این اولین بازی دوستانه تیم تحت‌هدایت دراگان اسکوچیچ در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام جهانى 2022 قطر خواهد بود.

طبق گفته حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال ایران، بر اساس توافق صورت گرفته بین دو فدراسیون، هر طرفی که بخواهد این بازی دوستانه را لغو کند باید به طرف مقابل غرامت بپردازد.

انتهای پیام/

نظر شما