شناسهٔ خبر: 54153598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هوشمندسازی مرزها با ‌حس‌گرها/ واگذاری ‌مدیریت کامل بازارچه‌های مرزی به مرزبانی

گروه استان‌ها - فرمانده مرزبانی فراجا گفت: با اعتبارات مصوب شده و توجه ویژه مسئولان و کمیسیون امنیت مجلس در آینده‌ای نزدیک شاهد یک وضعیت بسیار خوشایند در بحث ارتقای وضعیت عمرانی و انسداد مرز خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از یگان‌های مرزی هنگ مریوان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرزهای استان کردستان از امنیت مطلوب و پایدار برخوردار است، اظهار داشت: هوشمندسازی مرزهای کشور یکی از اولویت‌های مهم فرماندهی مرزبانی فراجا بوده و در این راستا اقدامات لازم انجام شده است.

وی افزود: با حرکت در مسیر هوشمندسازی و با ایجاد حسگرها، سیستم‌های نوین الکترونیکی، اپتیکی و پهپادی گام‌های مهمی را در خصوص پایش و کنترل مرزها برخواهیم داشت و در کنار هوشمندسازی، احداث جاده، پاسگاه و برجک جهت انسداد معابر نفوذی اشرار و قاچاقچیان در دستور کار مرزبانی قرار دارد.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه مرز به مثابه قله عزت و شرف کشور است، تصریح کرد: طرح‌های مدنظر خود را در زمینه مرز و مرزبانی به ستادکل نیروهای مسلح، وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی کشور ارائه کرده و اخیراً نیز وزیر کشور در کارگروه ویژه مرز تدابیری را در رابطه با انسداد مرز و هوشمندسازی ابلاغ کرده است.

وی گفت: با اعتبارات مصوب شده و توجه ویژه مسئولان و کمیسیون امنیت مجلس در آینده‌ای نزدیک شاهد یک وضعیت بسیار خوشایند در بحث ارتقای وضعیت عمرانی و انسداد مرز خواهیم بود.

سردار گودرزی با اشاره به حمایت مرزبانی از صادات و وادرات کالا، عنوان : ما در کنار تسهیل اقتصاد مرزی، با قاچاق کالا به خصوص قاچاق مایحتاج ضروری مردم مقابله خواهیم کرد و این خط قرمز ما است و در چند روز گذشته نیز توفیقات چشمگیری را نیز در این حوزه کسب کرده‌ایم.

وی یادآور شد: با واگذاری اختیار تام و کامل مدیریت بازارچه‌های مرزی به مرزبانی و اشراف اطلاعاتی ما در این زمینه قطعاً با سودجویان برخورد و از حقوق مرزنشینان دفاع خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی فراجا ابراز داشت: از همه مرزبانان و همکاری خوب مردم که در نقطه صفر مرزی مریوان مشغول دفاع از مرزهای کشور هستند صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/481/ش

نظر شما