شناسهٔ خبر: 54152758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- شهادت یک مامور نیروی انتظامی در نبرد با قاچاقچیان سوخت،بهره برداری از ۲۰۷ پروژه زیرساختی مخابراتی، برقراری پرواز بندرعباس به دمشق پس از ۱۲ سال،آغاز جشنواره فیلم اردیبهشت،توقیف شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس از جمله مهمترین رخدادها و اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

هرمزگان هفته گذشته (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می شود.

اقتصادی

دوشنبه گذشته همزمان با سراسر کشور، ۲۰۷ طرح مخابراتی به مناسبت روز جهانی ارتباطات در استان هرمزگان به بهره برداری رسید که یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال برای آماده سازی این طرح ها که در بخش‌های مختلف مخابراتی و حوزه زیرساختی هستند ،هزینه شده است.

استاندار هرمزگان گفت: مساله آب از چالش‌های جدی در بخش مرکزی و لیردف شهرستان جاسک است که در این راستا اعتباراتی برای آبرسانی به این مناطق مصوب شد.

مهدی دوستی روز پنجشنبه گذشته در نشست شورای اداری هرمزگان با محوریت بررسی مسائل بخش‌های مرکزی و لیردف شهرستان جاسک افزود: در برخی مناطق که آبرسانی زمانبر است، مقرر شد به صورت موقت با تقویت تانکرهای آبرسان، در آبرسانی تسریع شود تا مردم به آب مناسب دسترسی داشته باشند.

معاون عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه های هرمزگان گفت: پرواز فوق‌العاده بندرعباس به دمشق دقایقی قبل توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام شد که اولین پرواز فرودگاه بین المللی بندرعباس به این کشور پس از ۱۲ سال محسوب می‌شود.

جمشید دلفاردی شامگاه چهارشنبه گذشته در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۰ زائر عتبات عالیات سوریه با این پرواز اعزام شدند که پس از دو و نیم ساعت در فرودگاه بین المللی دمشق پیاده خواهند شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده ، امسال برای توسعه کاشت نهال و فضای سبز شهری در بندرعباس، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهرام آرمان روز جمعه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی ما، ساخت ۱۰ بوستان محلی در مناطق مختلف شهر بندرعباس تا پایان امسال است.

فرماندار ویژه میناب و معاون استاندار هرمزگان گفت: عملیات ساماندهی رودخانه میناب در ۲ بخش احداث دیوار حفاظتی و لایروبی توسط شرکت سهامی آب منطقه ای آغاز شد.

مجید سلحشور هفته گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از بارندگی سال گذشته اعتبار لازم با پیگیری های استاندار هرمزگان پیش‌بینی شد.

رییس شرکت ملی بندر دریایی تجاری آکتائو کشور قزاقستان هفته گذشته از بخش‌های مختلف کانتینری، ترانزیت، تجهیزات و طرح‌های توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد.

هیاتی چهار نفره متشکل از "آ.تور کپنبایف" رییس شرکت ملی بندر دریایی تجاری آکتائو که شامگاه روز گذشته وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی شدند، از نزدیک ظرفیت‌ها، امکانات و پیشرفت‌های این بندر مهم تجاری ایران را مورد رصد قرار دادند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از امضای قرارداد پروژه کک سازی «تغییر الگوی پالایشی» در آینده نزدیک خبر داد.

هاشم نامور شنبه گذشته با اعلام ایرنا این خبر اظهارداشت: در طراحی پروژه کک سازی «تغییر الگوی پالایشی» نفت کوره را که به صورت خام به خارج از کشور صادر می شود، به کک اسفنجی تبدیل می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از ترخیص ۲۰۰ کانتینر مرغ منجمد از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: این محموله در آستانه متروکه شدن و قرار گرفتن در فهرست اموال تملیکی بود که با ورود به موقع دستگاه های مرتبط از این امر جلوگیری شد.

علی فیروزی عصر دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها با بیان اینکه با رصد نهادهای نظارتی و امنیتی و با پیگیری استاندار هرمزگان، از متروکه شدن ۸۰۰ کانتینر مرغ در بندر شهید رجایی بندرعباس جلوگیری شد، تاکید کرد که ترخیص فوری ۲۰۰ کانتینر در دستور کار قرار گرفته است .

با دستور رییس جمهور به وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مرتبط مبنی بر رفع مشکلات پروژه های مسکن مهر، مشکلات پنج تعاونی مسکن در استان هرمزگان عصر شنبه گذشته در نشستی با حضور استاندار بررسی و رفع شد.

استاندار هرمزگان از احداث یک هنرستان تخصصی شیلات از محل مصوبات سفر رییس جمهور به این استان خبر داد.

 مهدی دوستی روز شنبه گذشته در نشست بررسی راه‌اندازی طرح‌های شیلاتی استان هرمزگان اظهار داشت : هنرستان تخصصی شیلات همانند دیگر هنرستان‌های تخصصی که در استان هدف‌گذاری شده ایجاد و تجهیزات و ابزار این هنرستان توسط اداره کل شیلات و رشته‌های آموزشی و معلمان آن توسط اداره کل آموزش و پرورش استان باید تامین شوند.

اجتماعی

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تلاش در جهت تامین همه امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات مطلوب به زائران امام حسین (ع) گفت: برنامه‌ریزی‌های عملیاتی براساس پیش بینی تعداد زائران استان جهت اعزام به مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی(ع) انجام شود.

 مهدی دوستی عصر چهارشنبه گذشته در نشست ستاد استانی اربعین حسینی(ع) در استان هرمزگان، افزود: براین اساس، موارد مورد نیاز همچون تعداد اتوبوس ها جهت حمل و نقل زائران، تعداد پروازها جهت اعزام هوایی زائران و دیگر امکانات همچون اسکان و تغذیه زائران به صورت دقیق مشخص و برای تامین این نیازها تصمیم‌گیری و اقدام شود.

سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان گفت: با تلاش و پیگیری های ثبت احوال و اداره کل دادگستری استان، ۴۴ نفر از افراد بدون هویت در روستاهای تابعه بخش لیردف جاسک شناسنامه صادر و به آن‌ها تحویل داده شد.

راشد رشیدی چهارشنبه شنبه گذشته در مراسم تحویل شناسنامه به افراد بدون هویت در لیردف جاسک افزود: در پی ضرب الاجل دستگاه قضایی مبنی بر صدور شناسنامه برای بدون شناسنامه ها، ثبت احوال استان تشکیل پرونده و تسریع روند پیگیری پرونده های بدون هویت را در دستورکار خود قرار داد که در مرحله نخست اهالی روستای هشتبندی و تیرور میناب شناسنامه دار شدند.

نظامی، انتظامی، دفاعی، قضایی

یکشنبه شب گذشته در راستای مقابله بی امان با قاچاقچیان،ستوان سوم "رضا احترامی" از ماموران یگان امداد شهرستان بندرعباس در درگیری با قاچاقچیان سوخت به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید ستوان سوم «رضا احترامی» صبح سه شنبه گذشته دربندرعباس تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

 در این مراسم استاندار هرمزگان، شماری از مسوولان استان،فرماندهان نظامی، همرزمان شهید، اقشار مختلف مردم  وخانواده شهدا حضور داشتند و پیکر این شهید از چهار راه شهدا تا بهشت زهرای بندرعباس باشکوه خاصی تشییع و بدرقه شد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان هفته گذشته از کشف ۵۵۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق از یک‌فروند کشتی خارجی در آب های شهرستان بندرلنگه خبر داد.

 سردار حسین دهکی افزود: مرزبانان پایگاه‌ دریابانی بندرلنگه طی  عملیاتی  در حوزه استحفاظی، با همکاری  اطلاعاتی مرزبانان بوشهر ، موفق به شناسایی یک فروند کشتی حامل سوخت قاچاق که قصد جابجایی محموله سوخت قاچاق  به صورت کلان در شرق جزیره مارو را  داشتند، شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از ورود به کشتی در بازرسی از شناور، توانستند ۵۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل  را کشف و در همین رابطه هفت قاچاقچی اتباع خارجی را دستگیر کنند.

سردار غلامرضا جعفری فرماندهی انتظامی هرمزگان دوشنبه گذشته از درگیری اشرار و قاچاقچیان مسلح با تکاوران پلیس شهرستان های میناب و رودان خبر داد و گفت: طی این درگیری یک نفر از اشرار و قاچاقچیان مسلح کشته شد و۲۰۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

محیط زیست

هوای سه شهرستان بندرعباس، جاسک و بندرخمیر در هفته گذشته برای سه روز متوالی به دلیل پدیده گرد و غبار ناسالم بود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: یک شرکت که در سال های گذشته مجری طرح تصفیه فاضلاب شهری بندرعباس بود،به دلیل نقش موثر در آلودگی آب‌های ساحلی استان،با برآورد ۱۱هزار میلیارد خسارت به محیط زیست به دادگاه معرفی شد.

اسحاق بازیار سه شنبه گذشته در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: انتظار می رود این پرونده که حاصل همکاری و تعامل با دستگاه قضایی استان است به نتیجه نهایی برسد و خسارت وارد شده به همراه جرائم مربوطه گرفته و به حساب خزانه واریز شود.

فرهنگی

یازدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت هرمزگان پنجشنبه گذشته با رقابت ۴۶ فیلم کوتاه در چهار بخش داستانی، تجربی، پویانمایی و مستند در سالن شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.

نمایشگاه یک ماهه هرمزگان در قرون میانه اسلامی به مناسبت روز جهانی میراث فرهنگی، روز چهارشنبه گذشته در محل موزه مردم شناسی خلیج فارس گشایش یافت.

در این نمایشگاه اشیاء تاریخی حاصل از کاوش های مختلف باستانشناسی در شهرهای هرمز، کنگ و جزیره کیش از توبع استان هرمزگان برای اولین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ششمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی همزمان با سراسر کشور روز جمعه گذشته در استان هرمزگان به جز شهرستان های بستک و بوموسی برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۱ شهرستان استان، انتخابات برگزار شد که ۱۱۳ نفر کاندید شده اند که ۵۹ نفر با کسب آرای لازم به عنوان رییس و اعضای شورای هیات های مذهبی اصلی انتخاب خواهند شد.

ورزشی

استاندار هرمزگان گفت: پس از تبادل نظر با اعضای هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان استان، میزان سهم آورده هر یک از شریکان، ۹ در هزار از سود خالص سالیانه (پس از کسر مالیات) مصوب شد.

 مهدی دوستی روز پنجشنبه گذشته در نشست هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان با بیان اینکه، ایفای این تعهدات منجر به توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از تیم‌ها و قهرمانان رشته‌های ورزشی مختلف می شود، افزود: توسعه ورزش قهرمانی یکی از مهم‌ترین خواسته های مردم هرمزگان از مجموعه دولت در استان است که مشارکت صنایع در این امر، دامنه ورزش قهرمانی را گسترش می دهد.

بانوان قایقران هرمزگان هفته گذشته در رقابتهای لیگ برتر آب های آرام موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی شدند.

در این رقابتها تیم های بحر و بر گستر هرمزگان با ۲۵۲ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم صنایع استان نیز با ۲۴۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

تیم های صنایع و فولاد هرمزگان در هفته سوم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور در بندرعباس و اراک به مصاف حریفان خود رفتند و بازی را به حریفانشان واگذار کردند.

مسابقه‌های باشگاه های بسکتبال بندرعباس جام رمضان یادواره زنده یاد جانباز علیرضا رییسی هنگامی، که با شرکت هشت تیم در قالب ۲ گروه برگزار شد ، هفته گذشته با قهرمانی تیم نوین به پایان رسید.

نظر شما