شناسهٔ خبر: 54151765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنتاگون گزارش‌ها درباره طرح نابودی ناوگان دریای سیاه روسیه را تکذیب کرد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی پنتاگون گزارش های مقامات اوکراینی مبنی بر طرح آمریکا برای نابودی ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری گفت: قطعا اعلام می کنم که این گزارش ها درست نیست.

پیش از این، آنتون گراشچنکو مشاور وزارت امور داخلی اوکراین گفته بود که آمریکا "در حال آماده سازی طرحی برای نابودی ناوگان دریای سیاه" روسیه است.

وی افزود: تحویل تسلیحات ضد کشتی از جمله موشک های هارپون و موشک های تهاجمی دریایی با برد ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در حال بررسی است.

گراشچنکو ادعا کرد مبارزه مؤثر اوکراینی ها علیه کشتی های جنگی روسیه، واشنگتن را متقاعد کرده است تا طرحی برای رفع محاصره بنادر اوکراین آماده کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین در سومین ماه به سر می‌برد  و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

نظر شما