شناسهٔ خبر: 54151686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جمهور در نشست خبری:

۱۵۷طرح برای توسعه و آبادانی آذربایجان غربی مصوب شد

ارومیه - رئیس جمهور در نشست خبری از تصویب ۱۵۷ طرح مورد نیاز برای توسعه عمران و آبادانی آذربایجان غربی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بامداد شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک روزه به آذربایجان غربی گفت: برای این سفر چند صد ساعت کار کارشناسی انجام شد و ۱۵۷ طرح مورد نیاز استان مصوب شد.

وی ادامه داد: این مصوبات در بخش‌های مختلف زیربنایی، بهداشت، آب و خاک، رفاه و اجتماعی، ورزش و آموزش و نظامی و انتظامی انجام شده است.

رئیس جمهور گفت: امروز توفیق شد در سفر یک روزه به آذربایجان غربی به شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب و پیرانشهر سفر کنم و با مردم این شهرستان دیدار داشته باشم.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی قطب کشاورزی، معادن و گردشگری است و از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده حجم صادرات سیب استان در دولت سیزدهم از نظر حجم ۵ برابر و ارزش ۶ برابر شده است، افزود: باید موانع کشاورزی آذربایجان غربی رفع و الگوی کشت اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت کمتری ظرفیت صادرات و تبادلات کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: باید از ظرفیت مرزها و گمرکات بهره گرفت و تجارت با همسایگان افزایش یابد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی قطب کشاورزی، معادن و گردشگری است، خاطر نشان کرد: در این سفر ۱۵۷ مورد مصوبه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو و بهداشت تصویب شد.

رئیس جمهور با تاکید به اینکه مسئله مسکن مشکل اصلی مردم است، یاد آور شد: در این سفر مصوب شد ۴۹ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: صندوق توسعه و پیشرفت برای رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و توسعه ایجاد می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ای برای توسعه معادن استان و حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران دولتی در حوزه معادن داریم که در کنار اجرای این طرح‌ها حق مالکان معادن در خود استان هزینه شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از برنامه‌های دولت است گفت: نسبت به احیای دریاچه ارومیه اقداماتی صورت گرفته ولی منجر به نتیجه شده بنابراین از الویت‌های مهم دولت به ثمر رساندن برنامه‌ها و طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفرش به پایانه مرزی تمرچین گفت: خوشبختانه در مدت کوتاهی شاهد افزایش ۵۰ درصدی صادرات به منطقه هستیم.

وی گفت: در تلاش هستیم، تجارت و تعاملات را با کشورهای همسایه افزایش دهیم و خوشبختانه دولت در مدت کوتاهی در این بخش نیز توفیقات زیادی داشته است.

نظر شما