شناسهٔ خبر: 54151545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جمهوری: باید هویت فرهنگی آذربایجان غربی حفظ شود

المیرا عسگری زاده

هویت فرهنگی آذربایجان غربی در کنار توسعه اقتصادی آن باید حفط شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز 30 اردیبهشت در جلسه شورای اداری استان در جمع مسئولین استانی و کشوری گفت: باید مراکز علمی و فرهنگی پای کار بیایند و با تشکیل ستادی فرهنگی علاوه بر حفظ نمادها و هویت فرهنگی این استان که رنگین کمانی از اقوام ادیان و مشاهیر فرهنگی است نسل جوان را نیز با این نمادها و فرهنگ آشنا کنند.
وی با تاکید براینکه حفظ و احیای بافت تاریخی بسیار مهم و ضروری است، گفت: بافت تاریخی  آذربایجان غربی که نمادی تاریخی، فرهنگی وتمدنی برای ایران است باید حفظ شود که میراث فرهنگی استان در این راستا اقدامات لازم و مقتضی را انجام دهد.
وی با بیان اینکه فلسفه صندوق توسعه در استانها جمع آوری درآمد از محل فروش اموال مازاد ، حق مالکانه معادن برای رفع مشکلات استان است، تاکید کرد: مدیران استانی با فروش اموال مازاد و تامین درآمد برای این صندوق در راستای تامین منابع برای رفع مشکلات استانی استفاده کنند.
رئیس جمهور بابیان اینکه بومی گزینی در استانها یک ضرورت است، اظهار کرد: باید انتخاب نیروهای انسانی متخصص از بین افراد بومی استانها باشد.
وی با اشاره به گزارشات اعلامی در طی سفر به استان در خصوص راههای مواصلاتی آذربایجان غربی نیز گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز استان باید دراولویت قرارگیرد تا شاهد از دست دادن جان هم وطنانمان در محورهای مواصلاتی نباشیم.
رئیس جمهور با تاکید بر فعالسازی بازارچه های مرزی وجود این ظرفیت را موهبتی بزرگ برای بهبود معیشت مرزنشینان عنوان کرد و گفت: گمرکات استان باید تقویت شود و در صورت نیاز برای افزایش صادرات و جلوگیری از معطلی کامیونها گمرکات 24 ساعته شوند.
وی بر مدیریت پایانه های مرزی در استان نیز تاکید کرد و گفت: بخشنامه های دست و پاگیر که مانع فعالیت فعالان اقتصادی و کاهش سرعت کار می شود باید بررسی و تجدید نظر لازم در این دستور العملها انجام شود.
رئیسی با بیان اینکه موضوع کولبری نیز باید ساماندهی شود، تاکید کرد: وجود مرز تهدید نیست بلکه فرصتی برای رونق اقتصادی است اما باید قوانین مرز و کولبری در مناطق مختلف بدرستی اجرایی و ساماندهی شود.
وی همسایگی آذربایجان غربی با 3 کشور را فرصتی بزرگ برای رونق اقتصادی و افزایش تبادلات مرزی دانست و گفت: استاندار باید ارتباط و تعاملات را باکشورهای هم مرز به خصوص ترکیه که کمیته مشترکی با ایران دارد افزایش دهد.
رئیس جمهور لازمه رشد اقتصادی را سرمایه گذاری و افزایش بهره وری عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در آذربایجان غربی یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه اگرچه در طول 40 سال گذشته اقدامات موثری در حوزه های مختلف کشور انجام شده است، افزود: هنوز هم عقب ماندگی های بسیاری وجود دارد که برای جبران آنها نیازمند کار جهادی هستیم.
رئیسی با تاکید براینکه امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست و مدیران باید با کار جهادی پیگیر مصوبات و عملیاتی کردن بخشنامه ها باشند ، افزود: لازمه رونق اقتصادی تلاش مجدانه است و انتظار می‌رود مدیران در جهت رفع انتظارات مردم تلاش شبانه روزی داشته باشند.
وی ادامه داد: همواره استفاده از تجربیات کشورهای دیگر مورد تاکید بوده اما نسخه موفقیت هر کشوری نباید الزاما اجرا شود بلکه باید بررسی و بومی شود که این امر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
انتهای پیام

نظر شما