شناسهٔ خبر: 54150944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوشش کامل ارتباطی در جاده‌های فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: باید با اجرای دقیق طرح‌ها و همکاری ارگان‌های مربوطه، محور‌های مواصلاتی استان از امکانات کامل پوشش تلفن همراه بهره‌مند شود.

صاحب‌خبر -

عبدالعلی کریمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی فارس که با حضور مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران استانداری و دستگاه‌های اجرایی و همکار در اجرای پروژه‌های ارتباطی استان در محل استانداری برگزار شد، گفت: مسائل و مشکلات حوزه ارتباطی استان مسئله مهمی است که باید به سرعت حل و فصل شود و این موضوع نیازمند این است که دستگاه‌های اجرایی از قبیل برق، راهداری، شهرداری، جهادکشاورزی و منابع طبیعی برای سرعت بخشی در روند اجرای پروژه‌های در دست اقدام حوزه ارتباطی استان اهتمام جدی داشته باشند.

او به اهمیت پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی و فرعی اشاره و گفت: در ایام نوروز امسال در برخی از محور‌های مواصلاتی استان شاهد بودیم حوادثی رخ داد که عدم دسترسی به شبکه همراه اختلالاتی را در امر خدمت رسانی به شهروندان ایجاد کرد و باید با اجرای دقیق طرح‌ها و همکاری ارگان‌های مربوطه، محور‌های مواصلاتی استان از امکانات کامل پوشش تلفن همراه بهره‌مند شود.

کریمی وجود ۱۰ هزار متقاضی تلفن ثابت در سطح استان را غیرقابل قبول خواند و گفت: اقدامات انجام شده در این بخش قابل تقدیر است و منکر آن نیستیم، اما برای توسعه در این بخش نباید به وضع موجود اکتفا کرد و برای پاسخگویی به مطابات متقاضیان در این بخش باید توسعه تلفن ثابت در نقاط مورد نیاز انجام شود.

معاون استاندار فارس بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مشکلاتی مانند ممانعت‌های موجود بر سر راه توسعه شبکه اپراتور‌ها در استان تاکید کرد.

او گفت: باید اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه‌های جمعی مبنی بر بی خطر بودن تشعشعات با توجه به نظارت بر رعایت استاندارد‌های تشعشعات تجهیزات رادیویی توسط اپراتور‌ها و امکان پایش امواج پس از راه‌اندازی سایت توسط اپراتور و ارایه نتایج به متقاضیان انجام شود و با پاسخگویی به موقع به شکایت‌ها در این بخش زمینه لازم برای افزایش اعتماد عمومی فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با توجه به مشکلات بیان شده در خصوص مشکلات توسعه ارتباطات در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان گفت: در این خصوص سعی می‌کنیم مشکلات موجود در این بخش و اخذ مجوز‌های لازم برای حفاری در این مسیر را با پیگیری استانداری برای اپراتور‌ها تسهیل کنیم.

کریمی همچنین با اشاره به غیرعملیاتی شدن سایت ایرانسل در محور فیروزآباد- جم دستور داد دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اسرع وقت برای رفع مشکل سایت مذکور در این محور مواصلاتی که یکی از محور‌های پرتردد و ترانزیتی مهم در جنوب کشور است اقدام کنند.

حمید سلیمان پور، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های ارتباطی استان از خرداد ماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه امسال و مشکلات جاری این حوزه ارائه کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات ارتباطی استان شد.

نظر شما