شناسهٔ خبر: 54150628 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

هر چیزی که درباره خودروی الکتریکی اپل می‌دانیم؛ اپل کار کجاست؟

مهدی ملکی

صاحب‌خبر -

پروژه‌های بسیار کمی در دنیای تکنولوژی وجود دارند که به اندازه اپل کار (Apple Car) یا خودروی الکتریکی اپل تحت مراقبت‌های ویژه جهت جلوگیری از نشت اطلاعات قرار گرفته باشند.

اکنون در سال ۲۰۲۲ با وجود این که چند سالی از انتشار شایعات و گزارش‌های غیررسمی درباره این پروژه اپل می‌گذرد، اما هنوز هم جزئیات کمی برای اشاره، بحث و گفت و گو در دست داریم. البته این شرایط چندان هم عجیب نیست. اپل همیشه به محافظه‌کاری و پنهان‌کاری جزئیات پروژه‌های در دست توسعه خود معروف بوده است.

اپل اولین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی وجود چنین پروژه‌ای را تایید کرد. ظاهراً پروژه خودروی اپل تحت نام رمز Project Titan یا پروژه تایتان با تمرکز و دقت بالایی دنبال می‌شود. از طرفی نمی‌توان استخدام متخصصان حوزه خودروسازی را نادیده گرفت. اپل طی ماه‌های گذشته، مدیران اجرایی بسیاری را از تسلا به تیم مخفی خود جذب کرده است.

در حالی که محصولات زیادی مانند اپل گلس یا هدست واقعیت مجازی/افزوده اپل وجود دارند که می‌توانند «چیز بزرگ بعدی» باشند، اپل کار هم پتانسیل بالایی برای تصاحب این جایگاه دارد. در سمت مقابل ساخت یک خودرو برای یک شرکت کامپیوتری، چالش بزرگی است اما اپل اولین برندی نیست که چنین کاری می‌کند.

هرچند بازار خودروهای الکتریکی روز به روز اشباع‌تر می‌شود اما تصور تهیه یک خودروی ساخت اپل، برای بسیاری از افراد جذابیت به شدت زیادی دارد.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که فروش آیفون‌های طی سال‌های گذشته با روندی نزولی همراه بوده است، بنابراین این شرکت وادار به ارائه چیزی جدید است تا حکمرانی خود بر صدر جداول را حفظ کند.

با این حال هنوز سوالات بزرگ بسیاری بدون پاسخ باقی مانده‌اند. آیا این فناوری، یک خودروی واقعی ساخت اپل خواهد بود که می‌توانیم آن را به منازل خود بیاوریم یا اپل صرفاً مشغول توسعه یک سخت افزار یا نرم افزار لایسنس شده برای ارائه به خودروسازان شخص ثالث است؟

در حال حاضر، به نظر می‌رسد گزینه اول احتمال بیشتری دارد و در ادامه دلیل آن را بازگو خواهیم کرد. پس با ما همراه شوید تا در این مقاله آخرین اخبار، شایعات و موارد افشا شده درباره مورد انتظارترین خودروی سیلیکون ولی را از نزدیک بررسی کنیم.

P.morgan امیر حسین

برچسب‌ها:

نظر شما