شناسهٔ خبر: 54150378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح‌های مناطق آزاد اولویت بندی شوند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: به دلیل محدودیت منابع، تمامی پروژه‌های مناطق آزاد اولویت گذاری شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی سعید محمد در نشست با نخبگان و جمعی از مردم پلدشت که در سالن جلسات فرمانداری پلدشت برگزار شد با اشاره به جایگاه مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد ماکو دارای مشکلات زیرساختی و عمرانی بسیاری است و تمکین تمام دستگاه های دولتی به ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور درخصوص اداره مناطق آزاد، بخشی از مشکلات منطقه را حل می کند.

سعید محمد تصریح کرد: وضعیت کشور در شرایط خاص بوده و مسائل ناشی از تحریم ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی که از گذشته دپو شده کار را دشوارکرده و حل آنان نیاز به تدبیر و  زمان دارد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد جهان از نظر وسعت در بین ۵۷۰۰ منطقه آزاد و ويژه در دنیاست و دولت ها موظف به تامین منابع برای توسعه زیرساختی این مناطق هستند که برای ماکو توسعه زیرساخت توسط دولت های گذشته انجام نشد.

 مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: حل مسائل اجتماعی و فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی رویکرد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بوده و توازن بین توسعه اقتصادی، فرهنگی و حل مسائل اجتماعی باید در کنار هم انجام شود .

مشاور رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو گفت: تمام دستگاه های اجرایی و دولتی با هم افزایی و همدلی در بحث محرومیت زدایی می توانند موفق شوند.

وی تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات سرمایه گذاران از جمله سیستم بروکراسی زمانبر، نیاز به تمرکز در حکمرانی متمرکز و واحد داریم و در این راستا همکاری همه دستگاه ها با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد را را مطالبه می کنم .

سعید محمد از تخصیص بودجه ملی و استانی در سال ۱۴۰۱ برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل آموزش و بهداشت و درمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: تمام مسئولان باید با تلاش حداکثری برای جذب و تحقق بودجه دولتی مصوب اقدام کنند.

مشاور رییس جمهور خواهان اختصاص بودجه بر اساس اولویت به پروژه ها شد و تصریح کرد: ‌به دلیل محدودیت منابع، تمامی پروژه‌ها اولویت گذاری شوند.

نظر شما