شناسهٔ خبر: 54150333 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دومین حریف تدارکاتی هم جور شد

ایران –‌اکوادور در ورزشگاه نامعلوم!

روزنامه جوان

برگزاری دومین دیدار دوستانه تیم‌ملی فوتبال در مسیر آماده‌سازی برای جام‌جهانی با اکوادور قطعی شده است. حمید استیلی در حالی خبر از قطعی شدن این بازی داده که هنوز محل برگزاری بازی مشخص نیست.

صاحب‌خبر -

برگزاری دومین دیدار دوستانه تیم‌ملی فوتبال در مسیر آماده‌سازی برای جام‌جهانی با اکوادور قطعی شده است. حمید استیلی در حالی خبر از قطعی شدن این بازی داده که هنوز محل برگزاری بازی مشخص نیست.
هنوز حواشی سیاسی ناشی از بازی ۱۵ خرداد ایران – کانادا به قوت خود باقی است و حتی شهردار ونکوور نیز به جمع مخالفان برگزاری این دیدار دوستانه پیوسته است! در چنین شرایطی مدیر تیم‌ملی به هواداران وعده بازی با تیم‌ملی اکوادور در تاریخ ۲۱ خردادماه را داده است. به گفته استیلی، مذاکرات طرفین به خوبی پیش رفته و قرار است روز ۱۱ ژوئن دومین بازی تدارکاتی یوزپلنگ‌ها برگزار شود.
بد نیست بدانیم اکوادور در گروه A جام‌جهانی با تیم‌های هلند، سنگال و قطر همگروه شده و برای صعود به دور بعد کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت. شاگردان گوستاوو آلفردو در دیدار‌های انتخابی قطر ۲۰۲۲ عملکرد خوبی داشتند و به عنوان نماینده چهارم امریکای جنوبی پس از برزیل، آرژانتین و اروگوئه جواز صعود گرفتند. آن‌ها در بازی‌های خانگی فقط یک‌بار طعم شکست (مقابل پرو) را چشیدند، در‌حالی‌که آرژانتین و برزیل را زمین‌گیر و اروگوئه و کلمبیا را نیز با شکست بدرقه کردند. اکوادور برای چهارمین بار است که حضور در جام‌جهانی را تجربه می‌کند. بهترین عملکرد این تیم در جام‌جهانی ۲۰۰۶ بود که به یک‌هشتم نهایی صعود کرد. تیم ۴۶ رنکینگ فیفا سه بازی دوستانه با تیم‌های نیجریه و مکزیک نیز برگزار خواهد کرد.

حمید استیلی با حضور در یک برنامه تلویزیونی شرایط بازی با اکوادور را تشریح کرد. مدیر تیم‌ملی فوتبال با تأکید بر نامعلوم بودن مکان رویارویی با این تیم گفت: «این تیم در ۱۱ ژوئن با مالی بازی داشت، ولی این بازی حذف شد و ما سریع توانستیم با این تیم ارتباط بگیریم و خودمان را جایگزین کنیم. آن‌ها گفتند به امریکا بیاییم، ولی گفتیم که شرایط اخذ ویزا برای ما سخت است. هنوز استادیوم مشخص نشده، ولی هر دو تیم مایلند این بازی دوستانه برگزار شود. زمین میزبان هنوز مشخص نشده و اگر قرار است خارج از کانادا باشد باید محلی در نظر گرفته شود که حضور برای هر دو تیم مقدور باشد. صحبت از انجام بازی در اسپانیا شد، ولی در این زمان کم فرصت گرفتن ویزا برای ما و اکوادوری‌ها مقدور نیست. هر جا که شده تیم‌ها باید بازی کنند، حتی بدون حضور تماشاچی.»
استیلی در خصوص بازی با تیم سنگال نیز اظهار داشت: «تن‌ها با تیم‌های اروپایی نمی‌توانستیم بازی کنیم، چون تمام بازی‌ها پر است و فقط روسیه مانده بود که ابراز تمایل کرده است. از فیفا استعلام کردیم و مشخص شد که نمی‌توانیم با این تیم بازی کنیم. همچنین آلبانی نیز درخواست داد و شرایط مالی را نتوانستیم برای این تیم مهیا کنیم. بحث سنگال به وجود آمد و خطیب‌زاده از وزارت خارجه خیلی کمک کرد. هنوز به دنبال این موضوع هستیم و درحالی‌که برای بازی با اکوادور، هنوز استادیوم مشخص نشده است، به دنبال این هستیم که اگر این بازی انجام نشود با سنگال در ۱۲ یا ۱۴ ژوئن در ورزشگاه آزادی دیدار کنیم. فرصت سه بازی را نداریم و در صورتی که بازی با اکوادور انجام نشود سنگال را رزرو داریم.»

به گفته مدیر تیم‌ملی برای لغو دیدار با کانادا جریمه سنگینی در نظر گرفته شده است. حواشی بازی با تیم‌ملی کانادا باعث شد حمید استیلی در خصوص ابهامات در مورد درآمد این جدال دوستانه توضیح دهد: «قبل از اینکه بازی با کانادا نهایی شود فشار زیادی روی ما بود که چرا بازی تدارکاتی نمی‌گذارید. در قرعه‌کشی جام جهانی با سرمربیان ارتباط مستقیم گرفتیم و دیگر ایجنت‌ها حذف شدند. قبلاً اگر با ضعیف‌ترین تیم‌ها نیز بازی می‌کردیم باید پول پرداخت می‌کردیم. الان هزینه ما پرداخت می‌شود و پول هم از آن‌ها می‌گیریم. کانادا برای چهار روز، هزینه‌های اقامت و محل تمرین ما را پرداخت می‌کند و فقط پرواز با خودمان است و با پولی که می‌گیریم چیزی هم اضافه می‌آید. می‌گویند کانادا اینقدر گیرش می‌آید، این چه ربطی به ما دارد؛ آن‌ها برنامه‌ریزی کردند و اسپانسر گرفتند. این خیلی مهم است که توانایی این را داشتیم که بتوانیم مستقیم با فدراسیون صحبت کنیم. چه اتفاقی رخ داده که توانستیم درآمدزایی کنیم، قطعاً اگر می‌شد بیشتر از این درآمدزایی کنیم، حتماً این کار را می‌کردیم. ابتدا رقم کمتری به ما پیشنهاد شد، اما سعی کردیم و این رقم را افزایش دادیم. در تلاشیم برای اسپانسری و فروش پیراهن در آنجا اقداماتی انجام دهیم.» او در پایان به احتمال لغو بازی با کانادا اشاره داشت: «در صورت لغو بازی جریمه سنگینی در نظر گرفته شده است. فدراسیون کانادا در پاسخ به نخست‌وزیر کانادا مستقلاً اعلام کرده فوتبال و ورزش آنقدر قدرت دارند که ملت‌ها را به‌هم نزدیک کنند و ما نیز همین رویکرد را داریم.»

نظر شما