شناسهٔ خبر: 54150029 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

دانلود بازی موبایلی Sonic the Hedgehog - ویجیاتو

رقیبی اصلی برای سوپر ماریو

صاحب‌خبر -

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های پلتفرمر موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Sonic the Hedgehog همراه ویجیاتو باشید.

بازی‌های ویدیویی ابدا چیزی‌هایی نیستند که بتوان آن‌ها را به همین سادگی قضاوت کرد. گذر زمان شاید در نگاه اول، باعث پیشرفت صنعت بازی‌سازی شده باشد؛ اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که بازی‌های ویدیویی برای رسیدن به این نقطه چه چیزهایی را که فدا نکرده‌اند. اگر قرار باشد که بازی‌های امروزه دنیای ویدیوگیم را با عناوین قدیمی‌تر مقایسه کنیم؛ به یک اصل مهم می‌رسیم؛ اصلی که با بررسی آن؛ متوجه می‌شویم که بازی‌های ویدیویی چندسال اخیر دچار افولی دلسردکننده شده‌اند. فرایند ساخت یک بازی ویدیویی تنها در المان‌های ساده‌ای خلاصه نشده؛ شما بیش از هرچیزی باید ذهنی خلاق برای روایت اتفاقاتی جذاب داشته باشید. موضوعی که دیگر سال‌هاست خبری از آن در دنیای بازی‌های ویدیویی نیست.

البته اینطور هم نیست که صرفا خلاقیت، کلید موفقیت یک بازی ویدیویی باشد. در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی؛ عناوین بسیاری بودند که برخلاف ایده‌های خلاقانه‌ای که داشتند؛ هرگز نتوانستند آنطوری که باید و شاید خودشان را نشان دهند. اما چیزی‌که بازی‌های ویدیویی کلاسیک را خاص می‌کند، خلاقیتی است که این بازی‌ها به نمایش گذاشته‌اند. جنس خلاقیت عناوین کلاسیک، به مراتب دوست داشتنی‌تر از بازی‌های جدیدی است که معرفی شده‌اند. تنها کافی است که فرنچایزهای بزرگی مانند نید فور اسپید و یا کال آف دیوتی را در نظر بگیرید؛ آیا عناوین جدید این فرنچایزها توانسته‌اند که به اندازه بازی‌های قدیمی جذاب باشند؟

مطلب پیشنهادی:بازی موبایلی Combat Master؛ جایگزینی عالی برای کال آف دیوتی مدرن وارفراین بازی موبایلی مرز خلاقیت را به چالش کشیده بازی موبایلی Combat Master؛ جایگزینی عالی برای کال آف دیوتی مدرن وارفر بازی موبایلی Combat Master؛ جایگزینی عالی برای کال آف دیوتی مدرن وارفر

اگر به دنبال خلاقیت و اتمسفری توام از اتفاقات جذاب هستید، بهتر است که به سراغ پلتفرم موبایل بروید. پلتفرمی که طرفداران زیادی دارد و می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. بازی‌های موبایلی فصلی جدید از بازی‌های ویدیویی را شروع کردند و بقدری که باید پتانسیل دارند که بخواهیم روی آن‌ها حساب باز کنیم. پلتفرمی که نه‌تنها در ساخت بازی‌های جدید نقش داشته است؛ بلکه توانسته بازی‌های قدیمی را نیز همچنان زنده نگه دارد و بد نیست که سری به یکی از برترین‌های این پلتفرم بزنیم.

نمی‌دانم که چندسال دارید و چه وقت است که به دنیای بازی‌های ویدیویی آشنا شده‌اید، منتهی اگر از کاربران قدیمی بازی‌های ویدیویی باشید؛ احتمالا با فرنچایز قدیمی سونیک، آشنایی دارید. فرنچایزی که مانند دوران جنگ سرد، برای رقابت با فرنچایز ماریو و بازی‌های نینتندو سوئیچ ساخته شد و طرفداران زیادی نیز پیدا کرد. سونیک دوران طلایی خودش را داشت و توانست که بازار خودش را نیز پیدا کند. منتهی با سقوط و افول استودیوی سگا، فرنچایز سونیک و جوجه تیخی آبی رنگ ما، به دست فراموشی سپرده شدند. بطوری که امروزه از این شخصیت، چیزی جز چندین آثار سینمایی باقی نمانده است.

منتهی باید اعتراف کرد که بازی‌های قدیمی این فرنچایز بقدری افسانه‌ای بودند که ما بخواهیم مجددا آن‌ها را کالبد یک بازی موبایلی تجربه کنیم. برای همین باید به سال ۱۹۹۱ برگردیم. درست همان سالی که کنسول‌های خانگی، بازی‌های پلتفرمر و عناوین مبارزه‌ای؛ تمام آن‌چیزی بودند که صنعت ویدیوگیم را تشکیل می‌دادند. درست در همین سال بود که کمپانی سگا، بازی کلاسیک Sonic the Hedgehog را برای رقابت با ماریو نیننتدو سوئیچ منتشر شد. این بازی در ابتدا برای کنسول‌های Game Boy Advance و دستگاه‌های آرکید توسعه پیدا کرده بود؛ منتهی افسانه فراموش‌شده سگا بقدری طرفدار پیدا کرد که مدتی بعد برای گوشی‌های هوشمند، نینتندو سوئیچ و کامپیوترهای شخصی نیز پورت شد.

مطلب پیشنهادی:بازی موبایلی PUBG: New State؛ همان فرمول موفقیت‌آمیز همیشگیمیراثی برای یک ماجراجویی بزرگ بازی موبایلی PUBG: New State؛ همان فرمول موفقیت‌آمیز همیشگی بازی موبایلی PUBG: New State؛ همان فرمول موفقیت‌آمیز همیشگی

وقتی به آمار و ارقام بازی Sonic the Hedgehog نگاه می‌کنیم؛ متوجه می‌شویم که این بازی چندان عنوان دست و پا بسته‌ای نیست! نسخه کلاسیک این بازی موفق شد تا به امتیاز متای ۸۱ برسد و از طرف وب‌سایت Gamespot نیز نیز امتیاز ۷.۳ از ۱۰ را گرفت که آماری فوق‌العاده برای یک بازی ویدیویی آن هم از سال ۱۹۹۱ است. از آن‌جایی که Sonic the Hedgehog برای رقابت با ماریو ساخته شده بود؛ سازندگان این بازی نیز تلاش کردند که از همان فرمول جذابی استفاده کنند که پیش‌تر نینتندو سوئیچ به سراغش رفته بود.

با دزدیده شدن ششمین زمرد حیات و ایجاد هرج و مرجی بزرگ به دست دکتر Ivo Robotnik؛ پای سربازان فلزی و نگهابانان ترسناکی به جزیره باز می‌شود. سونیک باید هرچه سریع‌تر دوستانش را از دست سربازاران رباتیک دکتر Ivo Robotnik نجات دهد؛ منتهی شرایط پیچیده‌تر از آن‌چیزی است که فکر می‌کنید. همه‌جای جزیره پر شده است از نگهبان و شما باید برای آزاد کردن دوستانتان؛ ریسک کنید.

بازی موبایلی Sonic the Hedgehog یک عنوان کاملا آفلاین است

اولین چیزی‌که به محض تجربه بازی موبایلی Sonic the Hedgehog متوجه آن خواهید شد، باز طراحی مجدد تمامی منوهای بازی است. سازندگان بازی ترجیح داده‌اند تا منوهای Sonic the Hedgehog یک‌بار دیگر از نو طراحی کنند تا این بازی رابط کاربری بهتر برای کنسول‌های مدرن داشته باشد. منتهی اگر رابط کاربری بازی را فاکتور بگیریم؛ هسته و گیم‌پلی اصلی بازی Sonic the Hedgehog از همان نسخه کلاسیک خودش الهام گرفته و می‌تواند حسی دوست داشتنی را به مخاطب انتقال دهد. این بازی از سوی طرفداران به دلیل صداگذاری و گیم‌پلی فوق‌العاده‌اش ستایش شد و باید از این عنوان حتی پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از انتشارش؛ انتظارات بالایی داشت.

مطلب پیشنهادی:سفری به دل Assassin’s Creed Identity؛ شاهکاری موبایلی از یوبیسافتروزی روزگاری، بازگشت فرنچایزی شاهکار سفری به دل Assassin’s Creed Identity؛ شاهکاری موبایلی از یوبیسافت سفری به دل Assassin’s Creed Identity؛ شاهکاری موبایلی از یوبیسافت

Sonic the Hedgehog یک بازی رانر – پلتفرمر با المان‌های Side-scrolling است که تمامی اتفاقات‌هایش حول‌محور سونیک و موجودات جهنمی جزیره روایت می‌شود. تنوع دشمنان در این بازی حتی نسبت به عناوین امروزی پلتفرم موبایل نیز جذاب است و هوش منصوعی بازی Sonic the Hedgehog حتی برای سال ۱۹۹۱ نیز انقلابی بود. شما در دنیای این بازی در مرحله تا ۳ بار می‌توانید شکست بخورید و پس از هربار مردن؛ بازی از چک‌پوینت قبلی شروع خواهد شد، با برخورد با هیولاها و موجودات عجیب و غریب بازی؛ میزان سلامتی شما کمتر و کمتر خواهد شد!

شما باید در این بازی حلقه‌های طلایی که در نقشه پنهان شده‌اند تا پیدا کنید. با جمع کردن ۱۰۰ حلقه، به شما یک جان اضافه داده می‌شود. بازی تنوع خوبی در محیط‌سازی و اتمسفرسازی دارد. بطوری که تنوع نقشه در این بازی نسبتا قابل قبول است و گاهی حس دوست داشتنی خواهد داشت. گیم‌پلی بازی مهیج است و می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کند. Sonic the Hedgehog گنجیه موبایلی فراموش‌شده‌ای است که باید به سراغش بروید.

وقتی این بازی در سال ۱۹۹۱ منتشر شد، گرافیکی انقلابی داشت. اگر قرار باشد که Sonic the Hedgehog را با عناوین امروزی پلتفرم موبایل مقایسه کنید، متاسفانه باید بگویم که این بازی نمی‌تواند در بخش گرافیک جذاب باشد، منتهی اگر به سراغ این بازی رفتید، باید انتظاراتتان را از Sonic the Hedgehog پایین بیاورید تا بتوانید حسی بهتر از تجربه این بازی داشته باشید. نهایتا نوبت به موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی این بازی می‌رسد که هنوز هم جذاب‌ هستند و باید تجربه‌شان کنید.

Sonic the Hedgehog Sonic the Hedgehog

پیشنهاد می‌شه!

در سال ۱۹۹۱ بود که بازی Sonic the Hedgehog راهی دنیای بازی‌های ویدیویی شد. عنوانی که رقیب جدی ماریو از استودیوی نینتندو محسوب می‌شد و توانست که به موفقیت‌های بزرگی نیز برسد. همچنین نسخه کلاسیک این بازی توانست که به امتیاز متای ۸۱ دست پیدا کند و طرفداران نیز این بازی راضی بودند. خوشبختانه امروزه فرصتی پیش آمده که بخواهید این بازی را در کالبد یک عنوان موبایلی تجربه کنید و سفری به سال‌ها پیش داشته باشید.

نظر شما