شناسهٔ خبر: 54149346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تالار مرکزی فرهنگ و هنر ارومیه افتتاح شد

ارومیه - ایرنا - تالار مرکزی فرهنگ و هنر ارومیه در راستای تحقق اهداف عدالت فرهنگی دولت مردمی روز جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر استان آذربایجان غربی به طور رسمی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدبرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین گفت: کار ساخت تالار مرکزی فرهنگ و هنر ارومیه با زیربنایی حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در بلوار امام علی(ع) شهر ارومیه سال ۱۳۸۶ آغاز شد.

علیرضا نوروزی اظهار کرد: تالار مرکزی ارومیه جزء هشت تالار بزرگ کشور است که تا پایان سال ۱۳۹۹ برای ساخت آن ۸۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و اعتبار سال ۱۴۰۰ این پروژه ۴۱ میلیارد تومان بود و امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.

وی افزود: این مجتمع بزرگ فرهنگی شامل یک سالن موسیقی به ظرفیت ۳۹۵ نفر و یک سالن تئاتر به ظرفیت ۱۰۰۶ نفر است همچنین دارای سالن هنرهای نمایشی «وی پی آی»، محیط روباز برای اجرای نمایش به ظرفیت ۳۰۰ نفر، سالن بلک باکس، نگارخانه، محل برپایی کلاس‌های آموزشی و دیگر بخش‌های مورد نیاز اهالی فرهنگ و هنر است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۵ سال از کلنگ زنی این تالار می‌گذرد، روند ساخت این تالار تا قبل از آغاز بکار دولت مردمی به کُندی پیش می‌رفت تا اینکه با عنایت ویژه دولت سیزدهم به تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور و با سرعت بخشیدن به روند ساخت در چند ماه اخیر، این تالار امروز افتتاح رسمی شد تا مورد بهره برداری اهالی فرهنگ و هنر و مخاطبان قرار گیرد.

نظر شما