شناسهٔ خبر: 54144473 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احتمال لغو سفر بایدن به اراضی اشغالی

منابع عبری زبان از احتمال لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی به دلیلی ناآرامی‌ها خبر دادند.

صاحب‌خبر -

منابع خبری عبری زبان اعلام کردند که به دلیل ناآرامی‌ها و اوضاع نابسامان سیاسی در کابینه رژیم صهیونیستی ممکن است سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که قرار بود در ماه ژوئن به اراضی اشغالی برود، لغو شود.

به گزارش جروزالم پست، احتمال لغو سفر بایدن به اراضی اشغالی روز گذشته با استعفای غیداء زعبی، یکی از نمایندگان کنست به دلیل قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی الجزیره شدت یافت. پس از این استعفا حزب لیکود اعلام کرد چهارشنبه هفته آینده لایحه انحلال و برگزاری انتخابات زودهنگام پس از استعفای زعبی از ائتلاف را به کنست ارائه خواهند کرد.

این در حالی است که روسای جمهور آمریکا همواره هنگام برگزاری انتخابات در رژیم صهیونیستی، از مقامات این رژیم دوری می کنند. مجموعه این اتفاقات باعث شده نگرانی‌ها بین مقامات رژیم صهیونیستی درباره انحلال کنست در هفته آینده و لغو سفر بایدن به قدس اشغالی شدت بگیرد.

جو بایدن قرار است ۲۰ ژوئن به دعوت نفتالی بنت به تل آویو سفر کند. این سفر در صورت انجام نخستین سفر در نوع خود از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور  آمریکا خواهد بود.

کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت بحران‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی که این رژیم با آن روبروست، شرایط شکننده‌ای پیدا کرده است. مخالفان نفتالی بنت فروپاشی اوضاع امنیتی و حملات سریالی اخیر در تل آویو را دلایل کافی برای کنار رفتن کابینه و فروپاشی ائتلاف حاکم می‌دانند. در نهاد‌های امنیتی این رژیم، از بمب ساعتی سخن می‌گویند که با هر جنگ تل آویو در نوار غزه، فیتیله این بمب روشن خواهد شد که اشاره آن‌ها به تهدید فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ است.

نظر شما