شناسهٔ خبر: 54144466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاجی‌صادقی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

جهاد و مبارزه مستمر یک اصل همیشگی و تعطیلی ناپذیر است

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه جهاد در زندگی مؤمنان تعطیلی ناپذیر است، گفت: جهاد و مبارزه در راه خدا یک اصل همیشگی، همگانی و تعطیلی ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (۳۰ اردیبهشت ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در مکتب قرآنی جهاد و مبارزه در راه خدا یک اصل همیشگی، همگانی و تعطیلی ناپذیر است. ممکن است عرصه‌های جهاد تغییر کنند و در دوران مختلف جهاد ما جهاد با جان، با مال، با زبان، جهاد علمی یا جهاد خدمت رسانی باشد، اما آنچه مهم است این است که سرتاسر زندگی مومن جهاد است. چراکه استقامت بر صراط حق و حرکت بر صراط مستقیم همواره با دشمنان و راهزنانی مواجه است.

حاجی صادقی با بیان اینکه این مسیر هرگز بدون دشمن نیست، تصریح کرد: دشمنان دین خدا هرگز دین مسلمانان و حرکت آنها و آزادی و استقلال فکری‌شان را تحمل نمی‌کنند. لذا خداوند فرمود که این یک سنت الهی است که همیشه در برابر جبهه حق جبهه باطل داریم.

وی با اشاره به جنگ همیشگی دشمنان دین خدا با مسلمانان، تاکید کرد: قرآن به ما می‌گوید دعوای دشمنان با ما بر سر دین است و آنها می‌خواهند دین را از ما بگیرند. مشکل آنها این است که زیر سلطه آنها و تحت فرمان آنها در نمی‌آییم.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: جهاد در زندگی مومن تاکیدی همیشگی است که در هر روز و هر لحظه او مصداق‌های آن تغییر می‌کند. در پرتو این جهاد نه فقط امت، به اقتدار و شوکت و در حرکت در صراط مستقیم می‌رسد، بلکه علاوه بر اینها عده‌ای از انسان‌های برگزیده به مقصد و مطلوب خود یعنی شهادت می‌رسند. شهادت یک لطف است که خدا به انسان‌های برگزیده خود عطا می‌کند.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه شهیدان فقط حی و زنده نیستند بلکه زنده‌کننده نیز هستند، ادامه داد: بنا بر این اصل رهبر انقلاب دستور دادند تا نسبت به برگزاری کنگره‌ها و مراسم برای شهدا اهتمام ورزیده شود. زمانی که ایشان این دستور را دادند کسی آنچنان به عظمت و کارآمدی و اثرات آن توجه نداشتند.

وی تصریح کرد: آنچنانکه هرچه کنگره‌های شهدا در هر استان و قشری برگزار شد، شاهد آثار شگرف آن بوده‌ایم. در این مجالس نه تنها از خانواده شهدا تقدیر می‌شود بلکه در این جلسات از حیات شهیدان نیز کسب حیات می‌کنیم. بر این اساس کنگره‌های یکی پس از دیگری برگزار شدند و نهایتاً نوبت به شهدای روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه رسید؛ کسانی که نه فقط در دفاع مقدس بلکه همواره در همه صحنه‌ها شهدای عظیم‌الشانی را تقدیم کرده‌اند.

شهدا از همه چیز گذشتند تا دین خدا آسیب نبیند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: شهدای روحانیت در همه صحنه‌ها پیشتاز جهاد و مجاهدت بوده‌اند. کسانی که نه فقط در بیان بلکه در میدان عمل نیز از همه چیز گذشتند تا دین خدا آسیب نبیند. در دوران انقلاب نیز، روحانیت اولین شهدا را تقدیم کرد و در نسبت به همه اقشار بیشترین شهدا را تقدیم کرده است.

حاجی صادقی تاکید کرد: وظیفه ما این است که تلاش کنیم تا مجلس و یادواره‌های شهدا به خوبی برگزار شود، لذا یادواره شهدای روحانیت ابتدا از شهرستان‌ها توسط خود مردم آغاز شد و صحنه‌های دل‌نشینی به ثبت رسید. بعد از آن نیز کنگره شهدا در استان‌ها برگزار شد و نهایتاً هفته قبل در تهران شاهد کنگره بزرگداشت شهدای روحانیت بودیم.

وی اظهار کرد: ۳۶۲۹ شهید روحانی فقط در دوران دفاع مقدس شهید شدند و بعد از آن تا امروز با این دو شهید عزیزی که در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیدند ۱۵۱ نفر به شهدای روحانیت اضافه شده‌اند. لذا کنگره طراحی شد و این افراد شناسایی شدند. البته یقیناً آمار روحانیت بیش از این چهار هزار نفر است اما مبنای ما صرفاً کسانی بودند که هم حوزه علمیه روحانی یا طلبه بودن آنها را تایید کرده باشند و هم بنیاد شهید رسماً شهادت آنها را اعلام کرده باشد به طوری که حدود ۸۰۰ نفر دیگر که این شرایط را نداشتند جز آمار شهدای روحانیت شمرده نشده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در ۲۳ دی ماه سال ۹۸ با برگزار کنندگان کنگره شهدای روحانی، ادامه داد: قرار بود این کنگره اول اسفند برگزار شود اما به علت شیوع ویروس کرونا شرایط مهیا نشد تا اینکه امسال در زمانی که دشمن تهاجم فکری و بیانی را به حداکثر رسانده و جهاد تبیین در رأس جهادها قرار گرفته مناسب دیدم کنگره جهاد تبیین را برگزار کنیم.

دشمن بداند روحانیت ولایتمدار و تحت فرمان رهبری است

حاجی صادقی گفت: چهارم خرداد ماه امسال یعنی هفته آینده این کنگره در شهر قم، با سخنرانی ریاست محترم جمهور برگزار خواهد شد. این کنگره را مانند همه کنگره‌ها برگزار می‌کنیم تا خودمان کسب حیات کنیم، ارزش‌ها را زنده نگه داریم و همچنین دشمنان بدانند روحانیت و حوزه‌های علمیه محکم و استوار سنگر نشین انقلاب اسلامی و پیرو رهبری است.

وی تصریح کرد: روحانیت نه از این تهاجم‌ها می‌ترسد و میدان را خالی می‌کند و نه از تهمت‌ها و فضاسازی‌های فکری و ترور شخصیتی هراسی دارد. دشمن بداند روحانیت ولایتمدار و تحت فرمان رهبری است و تا زمانی که تمام کفر نابود شود و عالم آماده حضور باشد با تمام وجود مبارزه و جهاد می‌کند تا این انقلاب را به ولی عصر تقدیم کند.

نظر شما