شناسهٔ خبر: 54144351 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

بازیگر سریال بچه مهندس:

آثار بی‌نظیری در نمایشگاه کتاب وجود دارد که در هر جایی پیدا نمی‌شود

محمدرضا رهبری با اشاره به اینکه جذاب‌ترین و مفیدترین کاری که هر آدمی می‌تواند انجام دهد همین کتاب خواندن است، عنوان کرد: کتاب‌های بی‌نظیری در سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود دارد که به راحتی در هر جایی پیدا نمی‌شود.

صاحب‌خبر -
آثار بی‌نظیری در نمایشگاه کتاب وجود دارد که در هر جایی پیدا نمی‌شود
محمدرضا رهبری (بازیگر) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تاثیر کتاب خواندن در بازیگری عنوان کرد: بازیگری از آن دست شغل‌هایی است که نیاز به تخصص و یادگیری دارد و برای رسیدن به تخصص باید دانش و آگاهی آن را بدست آورد؛ این حرفه هم اکتسابی است و هم ذاتی، البته در کتابی خواندم شاید هیچ چیزی ذاتی نباشد، یعنی داشتن استعداد ب‌ی معنی است و آدم‌ها بر اساس علایق و تمرکز و وقتی که برای کارشان در هر حرفه‌ای صرف می‌کنند نتیجه مطلوب می‌گیرند اما به نظرم نمی‌شود این تفکر را در خصوص همه صنوف تعمیم داد چرا که نبوغ و خلاقیت در تک تک افراد به یک میزان برابر نیست. 
 
وی ادامه داد: اگر سر کار نباشم ترجیح میدهم فقط فیلم ببینم و کتاب بخوانم؛ به نظرم جذاب‌ترین و مفیدترین کاری که هر آدمی می‌تواند انجام دهد همین کتاب خواندن است. حالا در هر حرفه و شغلی که فعالیت می‌کند. متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در کشور ما نهادینه نشده است و من حتی کسانی را می‌شناسم که نه‌تنها در زندگیشان کتاب نخواندند بلکه متاسفانه کتاب خواندن را وقت تلف کردن می‌دانند و البته شرایط بد اقتصادی جامعه فعلی مزید بر علت شده تا وقتی برای مطالعه و پولی برای کتاب خریدن نداشته باشند.
 
او درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: هر رخداد فرهنگی در جامعه موجی به همراه دارد و افراد متاثر از این موج خواسته یا ناخواسته و حتی بدون زمینه قبلی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند؛ قطعا نبود نمایشگاه در دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی عطش مخاطبان نمایشگاه و افراد کتاب‌خوان را بیشتر کرده است و در این دوره شاهد مراجعه کنندگان بیشتری نسبت به سال‌های قبل هستیم.
 
این بازیگر با اشاره به اینکه اولین چیزی که از سبد کالای خانوار حذف می‌شود خریدهای فرهنگی مثل کتاب و فیلم است، بیان کرد: من به جای یک روز چند روز به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مراجعه کردم و چیزی که محسوس بود، این است که فضای نمایشگاه تکراری و اکثر غرفه‌ها شبیه بهم و به شکل سنتی بود؛ البته کتاب‌های بی‌نظیری در سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود دارد که در هر جایی به راحتی پیدا نمی‌شود و نباید از گفتن این نکته غافل بود.
 
او درباره کتاب‌های مورد علاقه‌اش تصریح کرد: به کتا‌ب‌های تاریخی علاقه‌مندم و به جز آن این روزها در حال مطالعه کتاب «قدرت بازیگر: تکنیک چوبوک» هستم.
 
محمدرضا رهبری در پایان گفت: در حرفه ما خصوصا در رسانه ملی ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که می‌توان با استفاده صحیح و کاربردی از آن مردم را به کتابخوانی علاقه‌مند کرد؛ می‌شود فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخت که برای کتاب خواندن فرهنگ سازی کرد.
 
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir در حال برگزاری است.
 
 

نظر شما