شناسهٔ خبر: 54144305 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

استقلال ستاره نداشت، فرهاد یک تیم ستاره ساخت

پیشکسوت استقلال: طارمی می‌توانست گران‌ترین مهاجم اروپا باشد/ قایدی ۱۰ سال فوتبال خود را عقب انداخت/ کمک وزیر سابق به پرسپولیس خنده دار است

استقلال تهران توانست در فاصله ۳ هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی را از آن خود کند.

صاحب‌خبر -

استقلال تهران توانست در فاصله ۳ هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی را از آن خود کند. ادموند اختر مهاجم سال‌های نه چندان دور آبی‌ها این اتفاق آن هم در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان لیگ بیست و یکم را سورپرایز لیگ برتر می‌داند.

چرا استقلال برابر آلومینیوم به تساوی رسید؟

ببینید استقلال به آنچه خواسته رسیده است. شما وقتی ۳ هفته زودتر قهرمان می‌شوید طبعا حفظ این شرایط و انگیزه سخت است. با این وجود بچه‌ها خوب جنگیدند و باز جلوی تعداد باخت‌های این فصل خط تیره را نگه داشته اند. همین نباختن فوق العاده است.

فکرش را می‌کردید استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم شود؟

فکرش را می‌کردم. ما استقلالی‌ها همیشه با امید به قهرمانی تیم محبوب خود مسابقات را پیگیری می‌کنیم اما قهرمان شدن آن هم ۳ هفته زودتر از پایان لیگ همه ما را سورپرایز کرد.

نقطه قوت استقلال چه بود؟

استقلال این فصل ۲ اصل مهم برای قهرمانی را خیلی خوب رعایت کرد. اول کم گل خوردن و دوم نباختن! شما در تمام لیگ‌های دنیا می‌بینید تیم‌های قهرمان کم گل می‌خورند و نمی‌بازند یا سخت می‌بازند.

ستاره استقلال در فصل جاری چه کسی بود؟

استقلال به نظر من ستاره نداشت و فرهاد مجیدی یک تیم ستاره ساخت. او از تجربیات چند سال اخیرخودش در استقلال به خوبی استفاده کرد و تیمی‌ساخت که نمی‌بازد و خیلی خیلی سخت گل می‌خورد. فقط کاش جام حذفی را همی‌می‌بردیم تا کلکسیون افتخارات سال ۱۴۰۱ استقلال تکمیل می‌شد.

پرسپولیس چرا قهرمان نشد؟

پرسپولیس به اندازه خودش قهرمان شده است و امیدوارم استقلال بتواند این قهرمانی را تداوم ببخشد.

شما هم مثل برخی هواداران معتقدید دست‌های پشت پرده در سال‌های گذشته عامل قهرمانی پرسپولیس بوده است؟

نه! این حرف‌ها یا اینکه کمک سلطانی فر به قهرمانی‌های پرسپولیس خنده دار و مضحک است. ما باید یاد بگیریم که به رقیب احترام بگذاریم همان طور که توقع داریم به ما احترام بگذارند.

کدام عامل تأثیربیشتری در قهرمانی استقلال داشت؟

وقتی تیمی‌قهرمان می‌شود همه تأثیرگذار بوده‌اند. از مدیریت آقای آجرلو تا کادرفنی، بازیکنان، گروه پزشکی و حتی تدارکات تیم حتما کار خودشان را خوب انجام داده اند که استقلال قهرمان شده است.

در شرایط فعلی توصیه ای که به عنوان یک پیشکسوت می‌توانی به مسئولان و دست اندرکاران استقلال داشته باشید چیست؟

من در حدی نیستم که توصیه کنم اما امیدوارم قرارداد بازیکنان تأثیرگذار این تیم تمدید شود. امیدوارم جوانانی که حالا در استقلال خوش درخشیده و شناخته شده اند قرارداد طولانی مدت داشته باشند تا باشگاه درآینده بتواند درآمدزایی کند.

به سبک فروش مهدی قایدی و اللهیار صیادمنش؟

من نحوه انتقال اللهیار صیادمنش را بیشتر می‌پسندم تا مهدی قایدی. با حضور در اروپا فوتبال صیادمنش ۱۰ سال جلو افتاد در حالی که فوتبال مهدی قایدی با رفتن به امارات ۱۰ سال عقب افتاد. مهدی قایدی بازیکن مسعتدتری بود اما حالا اللهیار در اروپا شناخته می‌شود. مهدی قایدی مسیرخوبی انتخاب نکرد ولی صیادمنش می‌تواند یک مهدی طارمی‌دیگر برای فوتبال ایران در اروپا باشد.

جدا؟

بله، البته مهدی طارمی‌یک فوتبالیست استثنایی است و به نظرم اگر ۴ سال جوان تر بود گران ترین مهاجم اروپا می‌شد. فوتبالیست‌های جوان ما باید مهدی طارمی‌را الگو قرار داده و راه این ستاره را بروند.

نظر شما